2016-08-01, 22:10
En förskola i Gävleborgs län har tydligen blivit attackerad med bajs och annan skadegörelse.

Citat:
Under måndagen gjorde lärare och barn på Wij förskola i Ockelbo en fruktansvärd upptäckt. Ett av barnen gick in i en lekstuga på gården och larmade med ett skrik: "Det är bajs".

Citat:
Pia Holmström säger att det är tråkigt att man inte kan låta förskolan vara.
– Vi har varit utsatt för skadegörelse tidigare i sommar. Då hade man rivit upp plantor som barnen hade satt. Man hade också skrivit på lappar att de skulle komma tillbaka och att vi skulle dö.

Jag tycker den här nyhetsrapporteringen har stora hål. Varför attackeras en förskola för? Vem har intresse av att attackera den överhuvudtaget? Mycket skumt. Varför skriva A om man inte skriver B? Jag tänker så klart att det måste finnas en bakgrundshistoria till detta.

Nån i närområdet som vet mer?

Hela artikeln här
Senast redigerad av RobRoys 2016-08-01 kl. 22:54.
Citera
2016-08-01, 22:15
Medlem
Hmm, någon är väldigt sjuk här. Väldigt obehagligt faktiskt. Ett barn i behov av vård med sina följare?
Citera
2016-08-01, 22:24
Medlem
S.Kandals avatar
Hade jag haft barn på den förskolan hade jag tagit mig en allvarlig funderare på fortsatt närvaro.

Uppenbarligen en riktigt sjuk människa som gjort detta
Senast redigerad av S.Kandal 2016-08-01 kl. 22:26.
Citera
2016-08-01, 22:28
Medlem
vigillarfittas avatar
Rent spontant låter det som ett verk av invandrare.
Citera
2016-08-01, 22:57
Medlem
Har inträffat tidigare tydligen:

Citat:
Linnéa Hammargren berättar att hon hört om en liknande händelse på en annan skola i Ockelbo för några månader sedan.

– Då ska de ha bajsat i omklädningsrummet och kletat ner speglar och väggar med bajset.

Väldigt otäckt.
Citera
2016-08-01, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Har inträffat tidigare tydligen:

Väldigt otäckt.

Det är märkligt. När man tror att botten är nådd, så går det tydligen att komma lite längre ner.
Citera
2016-08-02, 01:08
Medlem
RonnyRasks avatar
Seriebajsare är faktiskt ett inte allt för ovanligt fenomen bland låg och högstadieskolor. På mina gamla högstadieskola hade vi en sådan. Han kletade bajs i omklädningsrum, toaletter och skåp.
Många av mina vänner har också vittnat om att de varit med om liknande beteende på deras skolor.
Finns garanterat ett medicinsk diagnos som liknar den som många blottare har. Man går helt enkelt igång på att kleta bajs på offentliga platser.

Det där med dödshot alarmerar däremot om något lite mer allvarligt. Även om jag inte tror att gärningsmannen faktiskt planerar på att mörda någon alls. Man vet ju aldrig vilka idioter man kan ha att göra med.
Citera
2016-08-02, 08:15
Bannlyst
Den lokal ordförande ifrån MP troligen. Dom bruka har såna där konstiga saker för sej inom miljöpartiet.
Citera
2016-08-03, 09:13
Medlem
En klassisk bajsmarodör! Jag trodde detta var ett lokalt fenomen begränsat till Göteborg, men där ser man! Ockelbo är väl rätt litet, så det borde ju gå och kolla igenom lokalbefolkningen och se om det finns någon inflyttad från göteborgstrakten, så har man med 99%s sannolikhet hittat förövaren.
Citera
2016-08-03, 10:07
Medlem
bananapanss avatar
Hur stor är chansen att det är fler GM än en i detta fallet? Känns som att bajset vittnar om en ensam GM eller bajsar yngre bråkstakar i grupp för att sen kleta ner saker med sin egen och varandras avföring?

Hade skadegörelsen gällt krossade rutor, trasiga dockor och uppslitna planteringar hade väl ett pojkgäng varit aktuellt att misstänka men twisten med bajset överallt känns sinnessjukt..
Citera
2016-08-03, 10:09
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
En klassisk bajsmarodör! Jag trodde detta var ett lokalt fenomen begränsat till Göteborg, men där ser man! Ockelbo är väl rätt litet, så det borde ju gå och kolla igenom lokalbefolkningen och se om det finns någon inflyttad från göteborgstrakten, så har man med 99%s sannolikhet hittat förövaren.

Haha har stött på en bajsmarodör i Stockholm med. Två faktiskt! En kille som smetade bajs i en hel hytt på en färja bland annat, påverkad av diverse droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in