Citat:
Ursprungligen postat av
_-?-_
.
1: Beror ju på vad man har för kamerasystem. Vanligaste brukar vara att man har det integrerat med larmsystemet, men om det sparats pengar så kan det ju vara så att det inte finns stöd för integration, och man helt enkelt lagt dem på tidur.
I artikeln så skriver man på ett sätt som att det på något sätt skulle vara normalt att kamerorna var urkopplade/avstängda, så då var det väl tänkt att det var så då.
Kameror vid kassalinjen brukar spela in sålänge det är öppet och andra kameror brukar ej spela in utan kollas "live" (beror på tillstånden hos LS)
Jag tänker mig att om man haft ordentligt larmsystem för ordentliga pengar, integrerat med kameror och inpassage och bra kamerasystem och sådant, så hade det i TS inlägg inte kunnat hända över huvud taget.
Så någonstans har det snålats med någon sniklösning med brister, typ som tidur eller liknande, som denna oärliga anställd kunde nyttja.
Och om väktare kommer och låser upp och larmar av, så hade väktaren antagligen dragit igång kamerorna också i samma veva på ett sätt så att den anställde inte kunnat stänga av.
Så någonstans har det brustit ser jag.