2016-08-01, 16:30
Medlem
Hej.

Jag bor i utlandet och söker ett svenskt bankkonto för en låg årsavgift, kanske till och med gratis.
Det är inte mycket pengar jag ska ha där, 12 000 kr, vill liksom bara ha de liggandes på ett ställe.
Ska också vara internetbank så att jag kan komma åt de, göra överföringar, kort också.

Har ni några tips? I dag har jag swedbank, men de tar ju 250 kr per år för kortet + 175 kr per år för internetbetalningar. Dyrt bara för att ha det liggandes.

mvh
Citera
2016-08-01, 16:41
Medlem
revodnebs avatar
Forex borde funka för dig:

www.forex.se
Citera
2016-08-01, 18:21
Medlem
whaks avatar
Sparbanken.

Jag har 12 fria uttag om året och internetbanken går genom Swedbank.
Har för mig det går på under hundringen om året.
Mitt kort är ett visa.
Citera
2016-08-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Forex borde funka för dig:

www.forex.se

Tack! Låter för bra för att vara sant hehe, men har kollat upp det nu ser bra ut. Men finns det inte någon hake? Är det helt gratis? Jag ska iallafall ta och skicka en mail för att få lite mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Sparbanken.

Jag har 12 fria uttag om året och internetbanken går genom Swedbank.
Har för mig det går på under hundringen om året.
Mitt kort är ett visa.

Tack! Nja, jag kommer inte fram till något vettigt :/ Har du kanske någon länk!
Citera
2016-08-03, 13:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av europa2016
Tack! Låter för bra för att vara sant hehe, men har kollat upp det nu ser bra ut. Men finns det inte någon hake? Är det helt gratis? Jag ska iallafall ta och skicka en mail för att få lite mer information.

Jag har det själv, det är faktiskt sant, ingen hake.
Citera
2016-08-03, 16:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Men finns det inte någon hake?
Om du bor utanför EU så tillkommer uttagsavgift på 30 kr i uttagsautomat och det blir 1% valutapåslag utanför Sverige men annars inga rötna årsavgifter ...är du inte svensk medborgare längre så är jag osäker på om du kan bli kund.
Ett till alternativ kan vara Santander som inte har valutapåslag eller uttagsavgifter.
Citera
2016-10-11, 12:42
Medlem
Bättre sent än aldrig.

Tog kontakt med Forex och fick höra att man måste vara folkbokförd i Sverige. Jag är folkbokförd i Norge.

Tips på annan bank?
Jag har Swedbank nu och det kostar mig 250 kr per år för mastercard och 175 kr per år för internetbetalning. Har en tiotusing där som bara ligger.
Citera
2016-10-11, 13:19
Medlem
Westridges avatar
https://www.banknorwegian.se ?
Citera
2016-10-11, 14:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag är folkbokförd i Norge.
Då tvivlar jag på att någon annan bank i Sverige låter dig bli kund, kanske finns en billig bank i Norge ...easybank ser ut att "bara" ha årsavgift för kort.

Ett till alternativ kan vara en nätplånbok med kort utan årsavgift t.ex Neteller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in