2022-11-06, 09:20
  #8161
Avslutad
Vilket omaka par dessa två är. Hon svamlar på mitt i natten som en kraftigt berusad. Han gör sitt bästa för att undvika henne och inte hamna på bild.0m ordspråket ”Lika barn leka bäst”, stämmer så kommer detta att gå åt skogen. https://postimg.cc/xJkMydKm
Citera
2022-11-06, 22:43
  #8162
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Vilket omaka par dessa två är. Hon svamlar på mitt i natten som en kraftigt berusad. Han gör sitt bästa för att undvika henne och inte hamna på bild.0m ordspråket ”Lika barn leka bäst”, stämmer så kommer detta att gå åt skogen. https://postimg.cc/xJkMydKm
De känns väldigt olika ja. Hon vill synas, höras, ta foton och dela allt på sociala medier. Han verkar leva ut på scen men annars syns han typ aldrig le eller visa nån annan känsla än irritation för att hon vill fota eller filma honom.
Citera
2022-11-07, 08:23
  #8163
Medlem
Undrar om hon reflekterar något över att hon förlorar pengar varje gång hon köper o säljer bilar.
Bilhandlarna vill ju kunna göra vinst och tar väl kanske in en bil 20-30k under vad de kan sälja bilen för.

Undrar om hon tänker att hon själv ska åka ner till blomstermarknaderna i holland o köra upp blommor för att kunna komma ner i inköpspris?

Den nya tänker hon väl ska kunna användas som firmabil för blombutiken. Men den det känns så ogenomtänkt att öppa en blombutik på en plats där:
- Det får antas vara relativt begränsat flöde av potentiella kunder.
- Det finns tydlig representation av exakt samma konkurrens som fick hennes förra blomsterverksamhet att gå i konkurs. Bara i Arninge handelsplats 7 minuter bort från hennes kommande butik finns Blomsterlandet, ICA kvantum, ÖoB, Stora Coop, Rusta, Willys, K-rauta, Byggmax etc. Alla som kan tänkas sälja det som My aspirerar på att sälja och som garanterat kommer kunna hålla mycket lägre priser då de får bättre inköpspriser pga volym och inte är lika beroende av att hålla höga marginaler, som my kommer vara.

Så det känns som ytterligare ett sätt från My att fösöka skaffa mer inkomster men det kommer enbart leda till ytterligare kostnader.
Citera
2022-11-07, 09:55
  #8164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Undrar om hon reflekterar något över att hon förlorar pengar varje gång hon köper o säljer bilar.
Bilhandlarna vill ju kunna göra vinst och tar väl kanske in en bil 20-30k under vad de kan sälja bilen för.

Undrar om hon tänker att hon själv ska åka ner till blomstermarknaderna i holland o köra upp blommor för att kunna komma ner i inköpspris?

Den nya tänker hon väl ska kunna användas som firmabil för blombutiken. Men den det känns så ogenomtänkt att öppa en blombutik på en plats där:
- Det får antas vara relativt begränsat flöde av potentiella kunder.
- Det finns tydlig representation av exakt samma konkurrens som fick hennes förra blomsterverksamhet att gå i konkurs. Bara i Arninge handelsplats 7 minuter bort från hennes kommande butik finns Blomsterlandet, ICA kvantum, ÖoB, Stora Coop, Rusta, Willys, K-rauta, Byggmax etc. Alla som kan tänkas sälja det som My aspirerar på att sälja och som garanterat kommer kunna hålla mycket lägre priser då de får bättre inköpspriser pga volym och inte är lika beroende av att hålla höga marginaler, som my kommer vara.

Så det känns som ytterligare ett sätt från My att fösöka skaffa mer inkomster men det kommer enbart leda till ytterligare kostnader.


Kanske hon har lite storhetsvansinne? Hon verkar ju inte förstå de mest grundläggande saker. Men hon tror sig om att kunna göra stordåd.
Citera
2022-11-07, 10:02
  #8165
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Undrar om hon reflekterar något över att hon förlorar pengar varje gång hon köper o säljer bilar.
Bilhandlarna vill ju kunna göra vinst och tar väl kanske in en bil 20-30k under vad de kan sälja bilen för.

Undrar om hon tänker att hon själv ska åka ner till blomstermarknaderna i holland o köra upp blommor för att kunna komma ner i inköpspris?

Den nya tänker hon väl ska kunna användas som firmabil för blombutiken. Men den det känns så ogenomtänkt att öppa en blombutik på en plats där:
- Det får antas vara relativt begränsat flöde av potentiella kunder.
- Det finns tydlig representation av exakt samma konkurrens som fick hennes förra blomsterverksamhet att gå i konkurs. Bara i Arninge handelsplats 7 minuter bort från hennes kommande butik finns Blomsterlandet, ICA kvantum, ÖoB, Stora Coop, Rusta, Willys, K-rauta, Byggmax etc. Alla som kan tänkas sälja det som My aspirerar på att sälja och som garanterat kommer kunna hålla mycket lägre priser då de får bättre inköpspriser pga volym och inte är lika beroende av att hålla höga marginaler, som my kommer vara.

Så det känns som ytterligare ett sätt från My att fösöka skaffa mer inkomster men det kommer enbart leda till ytterligare kostnader.
Hur kan hon tro att det ska kunna vara mer lönsamt nu? Var hittar hon personal? Kommer hon att köra kvittolöst?
Kassaregister är inte gratis, inte personalen heller. Och hon kan inte komma drällande när det passar henne (flexande är uteslutet).
Ska hennes charmtroll (se hippien Neil i serien Hemma värst 🤭 ) till man hjälpa till? ✌️

"Export/import melllan Holland-Sverige, Tyskland-sverige, Danmark-Sverige sköt i höjden. En blomster vagn (cc) kostade när jag startades ca 275:-/cc När jag slutade 2016 så betalade vi ca 1275:-/cc och vid högsäsong köpte vi in 2 .5 långtradare /veckan med 44cc/bil. Räkna på det så ser man att mariginalen förändrades drastisk….."
Citera
2022-11-07, 10:37
  #8166
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kanske hon har lite storhetsvansinne? Hon verkar ju inte förstå de mest grundläggande saker. Men hon tror sig om att kunna göra stordåd.
Men utan tvekan har hon det 👍
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hur kan hon tro att det ska kunna vara mer lönsamt nu? Var hittar hon personal? Kommer hon att köra kvittolöst?
Kassaregister är inte gratis, inte personalen heller. Och hon kan inte komma drällande när det passar henne (flexande är uteslutet).
Ska hennes charmtroll (se hippien Neil i serien Hemma värst 🤭 ) till man hjälpa till? ✌️

"Export/import melllan Holland-Sverige, Tyskland-sverige, Danmark-Sverige sköt i höjden. En blomster vagn (cc) kostade när jag startades ca 275:-/cc När jag slutade 2016 så betalade vi ca 1275:-/cc och vid högsäsong köpte vi in 2 .5 långtradare /veckan med 44cc/bil. Räkna på det så ser man att mariginalen förändrades drastisk….."
. Hon målar om fonusbilen. Ny färg och hennes bild. Sen skickar hon runt bilden och tigger samarbeten. Hon köper nog bara in några pelargoner från ÖoB och låtsas vara florist 🌵
Citera
2022-11-07, 12:15
  #8167
Avslutad
Nu hon tillbaka i sitt ljugargym. För andra som ljuger räcker det med en bänk. Men inte för storljugare som Mytomanen. https://postimg.cc/jnYBr6QH
Citera
2022-11-07, 13:27
  #8168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nu hon tillbaka i sitt ljugargym. För andra som ljuger räcker det med en bänk. Men inte för storljugare som Mytomanen. https://postimg.cc/jnYBr6QH

Bostadsrättsföreningen Flygbryggan i Hägernäs strand verkar inte bry sig om vilka hyresgäster dom har och kommer nu att få (mys_blommor). Vilket innebär ännu en icke levande lokal.
__________________
Senast redigerad av maputo 2022-11-07 kl. 13:33.
Citera
2022-11-07, 16:53
  #8169
Medlem
TPLs avatar
Blandat från bloggen.
Hon var ju nästan rumsren för flera veckor sen. 🤔
Citat:
Selma är inte rumsren ännu. Men det går bättre och bättre.
Tragiskt att han inte klarar att ha en egen stil utan följer alla andra.
Medveten... Svagt att inte våga ha en egen stil, bara apa efter andra precis som morsan som är konstgjord från topp till tå och helt blåst.
Citat:
Ludvig har höstlov. Vilket innebär sovmorgon. mer fotboll. kvällsmys och shopping. Ludvig passade på att klippa sig. han bestämmer själv. Det som är ”inne” nu mamma, det är mittbena och baggie jeans . Bara så att ni vet 🤣😎 11 år och redan medveten.
Bloggen lär aldrig bli klar.
Citat:
Bloggen pr fortfarande under justering. Därav glesare inlägg. Däremot är trafiken högre än vanligt vilket i min värld inte går ihop 😂 Men jag lovar er att snart är jag tillbaka som vanligt! – Tack för tålamodet🙏🏻

Så hon har använt appen i många år men kämpar ändå med sitt sötsug och gick upp massor i vikt. Bra reklam...
Citat:
Som Lifesum användare sedan många år så vet ni att jag använder appen till vardag. Men också att jag rekommenderar den till vänner, klienter och följare ❤️

Många kämpar på med extra kilon och fokuserar på vad man INTE ska äta …. Vilket gör hela den mentala biten svårare. Man förknippar ofta att äta ”nyttigt” med att äta enformigt och ganska tråkigt lift. Vilket oftast blir ohållbart i längden…
Citera
2022-11-07, 18:13
  #8170
Medlem
Dennos avatar
Hon skall även ge "restriktioner" på de kläder hon har på sig. My du menar nog Recensioner!!
Citera
2022-11-08, 07:49
  #8171
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Hon skall även ge "restriktioner" på de kläder hon har på sig. My du menar nog Recensioner!!
Hennes föräldrar måste ha tappat henne i golvet som spädbarn. Frukosten för den inbillade hälsocoachen tyder väl lite på det också. https://postimg.cc/Wh2NvRwH
Citera
2022-11-08, 08:16
  #8172
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hennes föräldrar måste ha tappat henne i golvet som spädbarn. Frukosten för den inbillade hälsocoachen tyder väl lite på det också. https://postimg.cc/Wh2NvRwH
Och hon undrar varför näthat existerar? Beter sig som ett förståndshandikappat barn.
Om drygt 2 veckor är det ändå slutbantat, då kan hon återgå till sin vanliga diet, skylla på mystiska sjukdomar och gå upp i vikt igen. 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in