2025-05-23, 07:30
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Om jag hade fått ett hotfullt brev, skulle jag gärna låtit alla andra brev passera via polisen. Några dagar extra hade det varit värt.
Men jag förstår din poäng. Det rör sig kanske om många personer.

My själv dock?
Har det något med bevisning att göra? Krävs det kanske att hon personligen mottagit de hotfulla breven? Utan mellanhand?

Om jag vore Jobas skulle jag konfrontera kärringen som stalkar.
Kanske ta med ett par tuffa roadies som ser ut som motorcykelåkare.
Citera
2025-05-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Om jag vore Jobas skulle jag konfrontera kärringen som stalkar.
Kanske ta med ett par tuffa roadies som ser ut som motorcykelåkare.
Heter han Jobas?
Citera
2025-05-23, 17:01
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Heter han Jobas?
Mys man kallas ofta Jobas på detta forum.
Citera
2025-05-23, 18:04
Medlem
My kommer dra det här i långbänk nu. Allt för att få vara i rampljuset och inte bli bortglömd.
Hade det varit jag som var förföljd, skulle jag omedelbart sluta skriva på IG, FB och Blogg om stalkern och hennes förehavanden. Låt nu polisen arbeta ifred med detta.

Om hon nu prompt måste göra inlägg. Skriv om träning, matförslag mm istället.
Men det kommer fortsätta med med stalkerinlägg allt för klick och likes
Citera
2025-05-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livlant
My kommer dra det här i långbänk nu. Allt för att få vara i rampljuset och inte bli bortglömd.
Hade det varit jag som var förföljd, skulle jag omedelbart sluta skriva på IG, FB och Blogg om stalkern och hennes förehavanden. Låt nu polisen arbeta ifred med detta.

Exakt. Istället alltid en baktanke i vardera bakficka.
Sund - inte det minsta faktiskt.
Citera
2025-05-23, 18:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bringout
Exakt. Istället alltid en baktanke i vardera bakficka.
Sund - inte det minsta faktiskt.
Jag tror detta är mycket roligare för henne än när hon hade "cancer" eller kollapsade och gick med rollator lite då och då (var det en stroke den gången)? Då fick hon ju ingen TV-tid. Så ja, detta kommer vi få se lääänge framöver
Citera
2025-05-23, 18:58
Medlem
Citat:

Så klart! Det var väntat.
Citera
2025-05-23, 19:16
Medlem
osnutens avatar
Den där stalkern sänker verkligen mig!
Jag blir så trött!

Idag orkade jag resa mig från soffan!
Jag och hundarna var ute på spetsen av udden exakt 05:59.
Om allt går väl kommer jag vara där exakt samma tid imorgon också.

Dumma stalker!
Citera
2025-05-23, 20:00
Medlem
Men så besviken jag blev på podden Oförskämt att anta. De brukar vara så bra och luska fram alla motsägelser en person håller på med. Nu finns inte dessa motsägelser i kända tidningar utan på instagram och flashback. Då hittar de ingenting. Hur svårt ska det vara att kolla upp att bolaget sålts för att slippa konkurs, kolla om anställda fått lön eller bidrag eftersom de slutar efter 6 månader? Alla mystiska sjukdomar och bilder från sjukhus eller utanför. Koppling till Kjos var för övrigt rätt tydlig bär My kommenterade på Elins insta och sen la upp liknande. Alla kopierade inlägg från andra träningsprofiler? Riktigt dålig podd, sämre än dokumentären. Orkar man inte sätta sig in ngt helhjärtat så gör inget avsnitt som du försöker tjäna pengar på.
Citera
2025-05-23, 20:08
Medlem
Citat:

Hade det inte varit för fb så hade många inte vetat vem hon är och hade inte ni följt henne på hennes blogg så hade hon blivit bortglömd så det är alla "hatare" som får henne att bli känd.

Förstår inte varför man följer någon man hatar.
Citera
2025-05-23, 21:38
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Men så besviken jag blev på podden Oförskämt att anta. De brukar vara så bra och luska fram alla motsägelser en person håller på med. Nu finns inte dessa motsägelser i kända tidningar utan på instagram och flashback. Då hittar de ingenting. Hur svårt ska det vara att kolla upp att bolaget sålts för att slippa konkurs, kolla om anställda fått lön eller bidrag eftersom de slutar efter 6 månader? Alla mystiska sjukdomar och bilder från sjukhus eller utanför. Koppling till Kjos var för övrigt rätt tydlig bär My kommenterade på Elins insta och sen la upp liknande. Alla kopierade inlägg från andra träningsprofiler? Riktigt dålig podd, sämre än dokumentären. Orkar man inte sätta sig in ngt helhjärtat så gör inget avsnitt som du försöker tjäna pengar på.
Berodde det inte på stalkern att alla anställda kände sig hotade och därför slutade? Konstigt att dom inte slutade omgående utan alla kämpade på i 6 månader (?). Var det även på grund av stalkers som flera före detta "anställda" slutade följa My på Instagram? Magisk gräns vid 6 månader.
Det var erkänt duktiga florister som hon ersatte på löpande band och efter det bröts kontakten helt. 🤔
Vore intressant att höra dessa anställdas version.
Citera
2025-05-23, 23:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Stalking är ett jättestort samhällsproblem där det är i stort sett hopplöst att få hjälp av polisen trots att man utsätts för upprepade brott. Så det är ju jättebra om My drar uppmärksamhet till problemet stalking, där kan hennes kändisskap verkligen göra nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in