2024-08-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Vem är den äldre häksocoachen som har skrivit negativt om My?
Det var en före detta kollega som My snodde hennes koncept av. Hon blev förståss inte glad. Har sett bilder på bådas koncept/ layout de var I princip lika. Skriver inte ut vem det var då jag inte minns 100% säkert men en av de mera kända och respekterade inom träningsbranschen.
Edit: Gällde mamakoncept träning.

Att My gått ner i vikt då hon enligt utsago varit stressad, slarvat med maten och inte haft tid för träning, gör det svårt att förstå varför hon så stolt visar upp resultatet av den livsföringen?
Inte ett resultat av träning och bra mat.
Senast redigerad av Grynet45 2024-08-15 kl. 08:34.
Citera
2024-08-15, 08:44
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Frågar igen om det här ryktet stämmer? Är bägge lokalerna skrivna med fleråriga kontrakt genom subventioner första året? Samt Dr. Alban är borgenär-ansvarig till kontraktet?
Tala om att orsaka schismer-turbulens i umgänget genom hennes avsaknad av verklighetsuppfattning.
Existerar en verklighetsuppfattning i ärlighet om stundande prövningar angående inkomst-utgifter?
Är Dr. Alban blåst och får stå för mestadels av kostnaden? Samt investerade Ingemar Stenmark i samma projekt? Fast Ingemar kan nog skratta åt summorna? Fast kan Dr. Alban göra det?
Hyresrabatt i några månader är inget ovanligt för att få in hyresgäster. Däremot sträcker sig mytomanens lokalkontrakt till 250131 (gymnastiksalen) respektive 260131 (lumpboden), vilket framgår av Brf Flygbryggans årsredovisning. Hyra för båda lokalerna uppgår till cirka 260.000 kr/år. Utöver hyra tillkommer fastighetsskatt, el, värme etc.
Uppsägningstid brukar vanligen utgöra 9 månader för respektive part.

Att Dr Albyl är involverad ekonomiskt i mytomanens verksamhet är bara ett tråd-hittepå; det finns ingen ekonomisk uppsida för honom.

Däremot undrar jag vem som tutat i mytomanen att 350.000 kr (eller vilket belopp det nu var) för lokalkontraktet är en rimlig idé. Den som vill överta lokalen och inte har brådis behöver ju inte vänta särskilt länge. Det är mer prisvärt att lägga samma pengar i en väska och hiva den i plurret från bryggan vid Pont.
Citera
2024-08-15, 09:25
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Hyresrabatt i några månader är inget ovanligt för att få in hyresgäster. Däremot sträcker sig mytomanens lokalkontrakt till 250131 (gymnastiksalen) respektive 260131 (lumpboden), vilket framgår av Brf Flygbryggans årsredovisning. Hyra för båda lokalerna uppgår till cirka 260.000 kr/år. Utöver hyra tillkommer fastighetsskatt, el, värme etc.
Uppsägningstid brukar vanligen utgöra 9 månader för respektive part.

Att Dr Albyl är involverad ekonomiskt i mytomanens verksamhet är bara ett tråd-hittepå; det finns ingen ekonomisk uppsida för honom.

Däremot undrar jag vem som tutat i mytomanen att 350.000 kr (eller vilket belopp det nu var) för lokalkontraktet är en rimlig idé. Den som vill överta lokalen och inte har brådis behöver ju inte vänta särskilt länge. Det är mer prisvärt att lägga samma pengar i en väska och hiva den i plurret från bryggan vid Pont.
Hittade annonsen för lokalen; aktuell hyra är 15.708 kr/mån inkl fastighetsskatt m, vilket blir närmare 2.300 kr/kvm, dvs 188 tkr/år. Om gympasalen har samma hyresnivå kostar den 138 tkr/år, dvs totalt 326 tkr i årshyra för båda lokalerna.
Citera
2024-08-15, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Hittade annonsen för lokalen; aktuell hyra är 15.708 kr/mån inkl fastighetsskatt m, vilket blir närmare 2.300 kr/kvm, dvs 188 tkr/år. Om gympasalen har samma hyresnivå kostar den 138 tkr/år, dvs totalt 326 tkr i årshyra för båda lokalerna.
Hon begär 350.000kr. Är det hyresskuld hon försöker täcka?
Citera
2024-08-15, 11:04
Medlem
TPLs avatar
Från tråden (26/7 -23):
"Den bilden ser bekant ut. 🤔
Hon har samma eller likadana kläder och skor som på bilden där hon visade upp sig efter att ha gått ner från 90(?) kilo till drygt 70. Svårt att urskilja om hon har 1 eller 2 ringar på "senaste" bilden. På den förra var håret i svans.
Kan hon vara så full i fan att hon blekt håret igen (efter allt besvär med att "mörka ner det") för att kunna köra repriser under sin "semester"...
"

https://postimg.cc/3drS1gwk

Hur många gånger går hon upp till närmare 100 kilo för att sen gå ner till drygt 70? Hon hårdbantade inför bröllopet 2022 och igen våren/sommaren -23. Och i år igen.
#hållbara_resultat 🤭

Är det verkligen färska bilder hon kör med nu? Hon har återanvänt en bild från 11 dec 2022 förra sommaren. Kan inte länka till den från tråden men ni kan säkert hitta den på hennes Instagram (om bilden finns kvar där).
Citera
2024-08-15, 11:26
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hon begär 350.000kr. Är det hyresskuld hon försöker täcka?
Eller undvika. Om hon får in beloppet kan lekstugorna bo gratis tills kontrakten löper ut såvida inte en eventuell köpare har bråttom in i lokalen. Dessutom lär det behövas viss hyresgästanpassning om annan verksamhet än diversehandel ska bedrivas i lokalen.
Citera
2024-08-15, 11:29
Medlem
TPLs avatar
Förra sommaren skrev hon kaxigt:
"Juli är en lugn månad och flera i våran omgivning har valt att semesterstängt några veckor.... Men inte vi😊 "

I år drog hon ner öppettiderna till ett minimum och höll stängt söndagar.
Citera
2024-08-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Förra sommaren skrev hon kaxigt:
"Juli är en lugn månad och flera i våran omgivning har valt att semesterstängt några veckor.... Men inte vi😊 "

I år drog hon ner öppettiderna till ett minimum och höll stängt söndagar.
Går bra att hålla öppet med billig atbetskraft 😊
Citera
2024-08-15, 14:09
Medlem
TPLs avatar
"Nya blommor på väg till butiken! 😍😍😍 @mymartens"

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...NpZD1kOGQwMmI=

Hur får hon med sig allt som är på bilden? Tar vagnen på släp?
Och varför står det @mymartens istället för Mys Blommor?

#omorganisering

Fick hon inte fortsätta handla i Årstad som Mys blommor utan måste byta namn till ett utan betalningsanmärkningar?
I en story sa hon "äntligen, äntligen fått in lite höstnyheter". Varför har det dröjt?

Är bilen besiktad och försedd med sommardäck?
Senast redigerad av TPL 2024-08-15 kl. 14:17.
Citera
2024-08-15, 15:46
Medlem
TPLs avatar
"14 August 2024 16:21:03

🚨LÄS🚨 Det är inte alltid det handlar om lathet när man går upp i vikt. Många faktorer spelar in. Jag trodde aldrig jag skulle lägga upp bilden till vänster. Jag mår precis som jag ser ut. Utarbetad, energilös, blek, trött. Deprimerad i en utmanande period. Jag körde av banan helt.
Mina medicinska utmaningar är vad dom är. Träning är min medicin och jag behöver precis som vi alla ta hand om min kropp 🙏🏻 Generellt går det alldeles utmärkt. Men efter 1.5 är av konstant stress med nystartad butik blev det för mycket Kroppen strejkade och jag halkade in i gamla mönster som en gång gjorde att jag blev utbränd. Jobbade dygnet runt. Dålig sömn och minimal energi som ledde till sämre kost och halvdana träningspass. Konstant stressad med ångest i kroppen!
🚨Alla varningsflaggor lyste rött 🚨 Jag stannade upp och drog i nödbromsen, Gjorde om och gjorde rätt. Sakta har jag tagit mig tillbaka Som coach har jag upplevt kritik ifrån branschkollegor & följare genom åren ⛔️My är en FET pt vilket skämt! ⛔️En skam för branschen En branschkolleg, äldre än mig med erfarenhet och yrkeskompetens skrev om mig. Nedvärderande tog hon mig som ett exempel på att inte leva som jag lär.
Från att hon varit en förebild vars böcker jag läst tappade jag tilliten helt Är det någonting man som utbildad BORDE veta så är det just att stress, medicinska, hormonella och sjukdoms utmaningar påverkar allt! Jag slutade aldrig träna eller röra på mig. Energinivån sjönk, styrkan blev mindre och det blev en ond cirkel. Då är viktigare än någonsin att förse sin kropp med riklig näring och rörelse. Det ÄR såklart betydligt tuffare än om man jämför med en fullt frisk person. Med min yrkeskompetens har jag hjälpa hundratals kvinnor genom olika utmaningar. Den personliga erfarenheten jag har kan man inte studera sig till Är DU en person som är trött på att vara trött? Känner dig hjälplös och ensam i din situation? Då står jag som coach med utsträckt hand❤️ Jag dömmer inte, Jag FÖRSTÅR! Är du en av dom som behöver hjälp att ta sig ur en ond cirkel? skicka en intresseanmälan via länk i min bio👆🏻
"

"Jobbade dygnet runt" Va!? Hon har INTE jobbat dygnet runt.
Senast redigerad av TPL 2024-08-15 kl. 15:50.
Citera
2024-08-15, 16:04
Den kvinnan ger ordet utmaningar ett ansikte. 😂
Hur har hon orkat arbeta som PT med fullbokade klienter???
Deprimerad men massor med utmaningar.
Hon är så oerhört världsfrånvänd så att det är tragiskt. Och vem skulle anlita en sådan trasig människa som PT/Coach?
Jobbat dygnet runt dessutom. I blomsterbutiken på dagarna och klienter på nätterna?😂
Finns det verkligen ingen vän/bekant eller ännu bättre en make som sätter stopp för hennes sjuka beteende.
Fortsättning följer!🍿🍿🍿🍷
Citera
2024-08-15, 16:37
Medlem
TPLs avatar
Vem är den realistiska och sanningsenliga kollegan som kritiserar My? Bara bra om skojar-My blir ifrågasatt.

Är det P*scha? Heder åt henne om hon hänger ut skojar-My.

#omorganisering #återhämtning #soffpotatis
Senast redigerad av TPL 2024-08-15 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in