Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna och My firade nyår tillsammans det året (2021) och i början av året därpå hjälpte Anna och Roberto till med gymflytten. Måste ha varit efter den som det skar sig.
Aha, tack för påminnelsen. En flytt kan ju tära på vänskaper, och om det är My som "styr" måste det vara 10 ggr värre än för en socialt fungerande person.

Var det samma flytt där My halvvägs bytte lokal?

Det låter helt galet, men jag skulle hellre umgås med Anna än My. Gud hjälp mig.
Citera
2024-07-21, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna och My firade nyår tillsammans det året (2021) och i början av året därpå hjälpte Anna och Roberto till med gymflytten. Måste ha varit efter den som det skar sig.
Stackars Anna och Roberto där. Vilket slit. Då första gymnastiksal var nästan klar, så fick dom flytta allt en gång till till en annan gymnastiksal 🤣🤣 Vem hade inte blivit förbannad. Kanske även Mytomanen föreslog paret att skulle köpa pass hos henne. Det är bara en gissning men skulle inte förvåna mig. Så många sängar Anna bäddat för Mytomanen borde hon få träna gratis resten av sitt liv.
Citera
2024-07-21, 16:30
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
En trött sjuk, mobbad gamling var hon redan som 20- åring. Allt var besvärligt och alla var emot henne. Dom påhittade sjukdomarna hopade sig men hon hade en dröm. Att bli en kändis. Hur det gick med det, vet vi ju alla. Synd om en gamling hon träffade på vägen bara. Eller kanske flera.🌵
Var inte gamlingen hennes farbror?
Citera
2024-07-21, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Var inte gamlingen hennes farbror?
Nu minns jag inte om det var en ”äkta farbror” eller en man som hon kallade farbror. Det har helt försvunnit i huvudet på mig. 🤔. Men nu ska hon få vara hos sin "reserv husse" som alltid har henne om jag är på resande fot. Farbror Lothar. Vi lärde känna varandra när jag var ca 14-15 år tror jag. Lothar har blivit som familj för mig. Så skrev hon om honom på sin blogg då han passade hennes hund. Alltså ingen farbror med blodsband.
Senast redigerad av Tova. 2024-07-21 kl. 17:17.
Citera
2024-07-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banjo-Lasse
När deras vänskap nyligen (vad vi tror) var slut svarade My på en kommentar angående Anna med ungefär detta: "ni får fråga Anna". Det kan ha varit på hennes blogg eller insta, minns inte. Jag tror inte jag sett något annat sedan dess.

Anna gjorde under samma tid inlägg om svek/ensam är stark/mörka bilder på vatten osv. Det hade hon ju visserligen gjort tusentals gånger tidigare utan att hon och My gjort slut, men just denna gång handlade det nog om My.

Jag nominerar de två viktigaste frågorna på flashback till:
- Varför åkte Anna ur Fortet förra året?
- Varför är My och Anna ovänner?
Ja, varför hon åkte ur Fortet är mer intressant, faktiskt 🙂.
Citera
2024-07-21, 22:08
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag undrar vart kroppkakekungen tog vägen?
Folk stod ju bokstavlingen talar i kö på Catallinatorget för kanske första gången någonsin för hans tydligen gudomliga kroppkakor ,
Fick han skattemyndigheternas ögon på sig plötsligt?

Det börjar kanske osa hett kring det annars öde torget mitt ute i ingenstans, där man vanligtvis bara hör långtradarna som levererar dagens blomster till floristen, i gryningen eller sent på kvällen.

Såg att det har börjat levereras handgranater i närheten av My. Det kanske var ett androm till vanagel...

Hennes grannar måste vara lagom begeistrade över en stökig granne som Mysan, speciellt när hon börjar dra sina gnisslande blombvagnar över torgets kullerstenar på tidiga morgnar.
Det måste närmast ge en skräckfilmskänsla om man precis har vaknat och man befinner sig i ett tillstånd mellan dröm och vaka.
Man kommer närmast att tänka på den gamla stumfilmen Nosferatu.

Mysferatu?
Citera
2024-07-21, 22:54
Jobas kliar heller hundarna än henne, säger Mytomanen. Förstår honom fullständigt.🤣. https://postimg.cc/tsdDsNRQ. https://postimg.cc/2L83xmh7
Senast redigerad av Tova. 2024-07-21 kl. 23:12.
Citera
2024-07-22, 00:19
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Jobas kliar heller hundarna än henne, säger Mytomanen. Förstår honom fullständigt.🤣. https://postimg.cc/tsdDsNRQ. https://postimg.cc/2L83xmh7

"hemma hos mig..."
Var är Jobas mantalsskriven?
Är dom vigda i Las Vegas, med Eilert Pilarm som förrättare?
Citera
2024-07-22, 08:05
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:

Lägger hon verkligen ut en sån kommentar om sin man?
Även om det nu är sanning så borde hon väl ändå inte skriva sådant.
Samma med det där om att L sover i hennes säng.
Ser inte bra ut, kan skapa problem i skolan och liknande.
Jag förstår mig inte på dom som lägger ut hela sitt familjeliv på nätet.
men om man inbillar sig att man är kändis så.......
Citera
2024-07-22, 09:03
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Lägger hon verkligen ut en sån kommentar om sin man?
Även om det nu är sanning så borde hon väl ändå inte skriva sådant.
Samma med det där om att L sover i hennes säng.
Ser inte bra ut, kan skapa problem i skolan och liknande.
Jag förstår mig inte på dom som lägger ut hela sitt familjeliv på nätet.
men om man inbillar sig att man är kändis så.......
Förr hängde hon ut allt hon irriterande sig på om Jobas. Han visar tecken på att ha tröttnat och är tydligen där bara för hundarnas skull 🤣 Förstår honom av hela mitt hjärta 👍
Citera
2024-07-22, 09:08
Medlem
Ahaa, okej, My(toman) förklarar och meddelar nu att när han (maken) är och vänder (på besök? ) hemma hos henne, My(toman
Så är det … som som som… jag ljuger så bra?!

Idioti
Citera
2024-07-22, 09:09
Medlem
Citat:
Förr hängde hon ut allt hon irriterande sig på om Jobas. Han visar tecken på att ha tröttnat och är tydligen där bara för hundarnas skull 🤣 Förstår honom av hela mitt hjärta 👍

Hundarna är lockbetet 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in