Citat:
Ursprungligen postat av
FetManDansar
*Dunk* , tror du DESKI skriver som ett mongo?
Läs hans inlägg en gång till så kanske du förstår hälften. Han skriver medvetet på det sättet. Du kan ju inte ens förstå varför... Arma jävla sate.
Men lägg ner, är ni klasskompisar eller? Ut och lek, det är vackert väder, barn ska inte sitta framför datorn så här mitt på dagen. Särskilt inte på Flashback.
Vad som är viktigt är individuellt. Vi är alla olika. En del kan inte sova om de inte har pengar sparade, andra tycker inte att de lever om de inte spenderar hela tiden. Samma formel fungerar antagligen inte för bägge.
Generellt brukar mer välutbildade, kvinnor, äldre och begåvade spara mer och slösa mindre än lågutbildade, män, yngre och mindre begåvade men finns förstås gott om individuella undantag. Har man svårt att planera framåt och se långsiktiga vinster med ett beteende och istället kräver omedelbar behovstillfredsställelse så är man mindre sannolikt den sparande typen och vice versa.
Personligen kommer jag aldrig bli rik, eftersom jag ogärna tar risker, men tjänar hyfsat med pengar och både spenderar och sparar en del. Så det ser ut för de flesta, att man gör lite både och, inte extremer.