Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-30, 12:11
  #1
Medlem
Jag har fått ett problem med min dator... Jag ska avinstallera utorrent men när jag försöker avinstallera programmet kommer det upp en ruta med texten:" Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera utorrent. Kontakta systemadministratören"! Jag är själv admin på datorn så jag förstår inte hur jag ska göra. Jag har inga problem att avinstallera något av de andra programmen. Jag har Windows 7 som operativsystem. Jag har även raderat alla utorrent filer i hårddisken men problemet är att den vägrar försvinna från listan med installerade program...
Jag har även skannat datorn med två olika virusprogram flera gånger så ska enligt dem inte ha något virus i datorn.. Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! Tack på förhand!
Citera
2016-07-30, 12:26
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har kanske µTorrent kvar under processhanteraren. Se efter där och inaktiverar processen och prova igen.
Citera
2016-07-30, 15:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du har kanske µTorrent kvar under processhanteraren. Se efter där och inaktiverar processen och prova igen.

Tyvärr inte tack ändå!
Citera
2016-07-30, 16:24
  #4
Medlem
Får du UAC message? Du måste ändra behörigheterna i UAC.
__________________
Senast redigerad av Bacto 2016-07-30 kl. 16:26.
Citera
2016-07-30, 17:12
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasuz99
Jag har fått ett problem med min dator... Jag ska avinstallera utorrent men när jag försöker avinstallera programmet kommer det upp en ruta med texten:" Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera utorrent. Kontakta systemadministratören"! Jag är själv admin på datorn så jag förstår inte hur jag ska göra. Jag har inga problem att avinstallera något av de andra programmen. Jag har Windows 7 som operativsystem. Jag har även raderat alla utorrent filer i hårddisken men problemet är att den vägrar försvinna från listan med installerade program...
Jag har även skannat datorn med två olika virusprogram flera gånger så ska enligt dem inte ha något virus i datorn.. Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! Tack på förhand!


Skapa behörighet och ägarskap - https://technet.microsoft.com/sv-se/...(v=ws.11).aspx - https://technet.microsoft.com/sv-se/...(v=ws.11).aspx
__________________
Senast redigerad av 1FF 2016-07-30 kl. 17:14.
Citera
2016-07-30, 17:14
  #6
Medlem
Testa starta av-installations programmet som administratör
Citera
2016-08-01, 19:06
  #7
Medlem
Tack för tipsen men tyvärr funkade ingenting...
ingen annan som varit med om något liknande och som kan hjälpa?
Citera
2016-08-01, 19:08
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utför en ny installation och peka installation direkt till den nuvarande katalog där µTorrent finns. Avinstallerar sedan bort µTorrent med hjälp av Revo Uninstaller Pro.
Citera
2016-08-01, 20:28
  #9
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Utför en ny installation och peka installation direkt till den nuvarande katalog där µTorrent finns. Avinstallerar sedan bort µTorrent med hjälp av Revo Uninstaller Pro.
Det är väl rätt onödigt att utföra en ny installation? Revo Uninstaller har aldrig misslyckats för mig med såna här problem. Men med tanke på att TS har lyckats radera alla filer redan så är nog CCleaner ett bättre/fullgott alternativ.
Citera
2016-08-01, 20:37
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är väl rätt onödigt att utföra en ny installation? Revo Uninstaller har aldrig misslyckats för mig med såna här problem. Men med tanke på att TS har lyckats radera alla filer redan så är nog CCleaner ett bättre/fullgott alternativ.

Mja, en misslyckad avinstallation på ett program kan oftast blir en lyckad avinstallation om man väljer denna metod.

Det värsta scenariet är att plocka bort registersträngar från registret. Men det bör TS kanske undvika.
Citera
2016-08-01, 20:40
  #11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, en misslyckad avinstallation på ett program kan oftast blir en lyckad avinstallation om man väljer denna metod.

Det värsta scenariet är att plocka bort registersträngar från registret. Men det bör TS kanske undvika.
Jag tänker ju att om TS kör CCleaner nu, så kommer det rensa bort resterna och allt blir frid och fröjd.

Hur går det TS?
Citera
2016-08-01, 20:43
  #12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är väl rätt onödigt att utföra en ny installation? Revo Uninstaller har aldrig misslyckats för mig med såna här problem. Men med tanke på att TS har lyckats radera alla filer redan så är nog CCleaner ett bättre/fullgott alternativ.

Det är en ny installation av Utorrent som menas i inlägg #8. Det bör lyckas sedan!

Till TS - Har du provat åtgärderna i inlägg #5?

Kör TDSS Killer och sedan RKill, MBAM och Zemana antimalware från felsäk.läge. Bara för att kolla så att inget malware stoppar det hela.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback