Citat:
Ursprungligen postat av
MrJoker4
Inte alls. Ingen bryr sig om dig. Speciellt om du är svensk. Dina barn tycker säkert att relationen är fett obehaglig och oneutral. Kom igen farfar dö nu för fan. Du är fett awkward oh my gosh.
Tycker synd om dig om det är så inom er familj, att du vet vad du har att vänta dig.
Ensam och övergiven när du drar din sista suck för att dina barn och barnbarn inte bryr sig.
Jag sa klart och tydligt att om jag fick välja så skulle jag vilja ha det på det viset, omgiven av min familj. Jag sa också att det är få förunnat. För visst är det så, att det inte är många som får uppleva det. Men att välja bort det om det finns en chans, det skulle jag aldrig göra. Vi har en stund på jorden, en ynka stund. Därför vill jag spendera varenda ögonblick av den stunden med mina nära och kära.
Citat:
Är det inte egoistiskt att tvinga någon leva mot sin vilja?
Jag medger att det finns undantag, med det inte sagt att man ska rättfärdiga självmord. Vi vill inte ha nya Kevorkians som ploppar upp här och där. Ett bra exempel tycker jag är svårt cancersjuka som inte ser någon annan utväg, och det står jag för.
Människor som hamnar i en psykos eller i djup depression kan man oftast hjälpa. Jag säger oftast för jag vet att det finns fall där mörkret tagit över. Jag är själv bipolär så jag tar inte det här ur luften.
Ett liv är alltid värt att kämpa för, men då kan man ju ställa sig den här frågan;
Hur kan jag då rättfärdiga min inställning till abort?
(vill absolut inte starta någon pro-choice diskussion, tycker bara det är en intressant frågeställning.)