2016-07-28, 23:25
Medlem
Kosmios avatar
Att ta sitt liv är något vackert, att välja själv när man vill dö och bestämma hur är fint. Därför vill jag någon dag få iscensätta min egen död, att få avsluta allt innan allt är lidande. Man ska ju avsluta när man är på topp istället på botten. Någon fler som romantiserar självmord?
Citera
2016-07-28, 23:33
Bannlyst
Nej?
Är det något som är vackert så är det ju att på sin dödsbädd få möjlighet att vara med sina nära och kära, kanske få minnas tillsammans och säga till varandra några sista ord och sen somna in. Kanske inte alla förunnat, men om jag fick möjlighet att välja så vill jag lämna jorden på det viset.

Självmord är en egoistisk handling.
Citera
2016-07-29, 00:10
Medlem
Självmord är en feg utväg och som föregående person skrev, egoistiskt.

Men sen är ju situationen olika från fall till fall. Om exempelvis en nittio åring person utan familj ligger och lider så förstår jag om den person tar självmord. Men om någon med familj och vänner väljer att ta självmord bara för att slippa undan sina egna besvär = egoistiskt. Då drabbas alla runtomkring istället.

Men detta är bara hur jag ser på just självmord. Fegt och egoistiskt.
Citera
2016-07-29, 00:10
Avslutad
Tycker själv om man har levt sitt livsäg 30 år och vet att man inte vill leva längre. Man har jobbat och försökt att göra det mesta av det. Men känner nej har fan ingen lust att leva bara för att man är tvungen. Då ska man ha rätt till att ta livet av sig
Citera
2016-07-29, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Italiangoat
Självmord är en feg utväg och som föregående person skrev, egoistiskt.

Men sen är ju situationen olika från fall till fall. Om exempelvis en nittio åring person utan familj ligger och lider så förstår jag om den person tar självmord. Men om någon med familj och vänner väljer att ta självmord bara för att slippa undan sina egna besvär = egoistiskt. Då drabbas alla runtomkring istället.

Men detta är bara hur jag ser på just självmord. Fegt och egoistiskt.

Nä du, krävs massor av mod för att våga ta livet av sig.
Citera
2016-07-29, 00:25
Medlem
Kosmios avatar
Självmord är vackert och romantisk! Inte något egoistisk och själviskt alls, då är det mer egoistisk och själviskt av människor runt omkring en att tvinga en att leva! Men lever ju sitt eget liv och inte igenom en annan.

Skulle egentligen finnas en självmordsklinik i Sverige där man skulle kunna få avsluta sitt liv. Där man skulle kunna komma överens om något vackert iscensatt scenario så man kan dö i frid och romantik.
Senast redigerad av Kosmio 2016-07-29 kl. 00:28.
Citera
2016-07-29, 01:34
Bannlyst
Hur kan du tycka att något är vackert när du inte vet vad som händer efter döden. Tänk om allt är svart men du är medvetande och kan aldrig lämna mörkret.
Citera
2016-07-29, 01:42
Medlem
MrJoker4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Nej?
Är det något som är vackert så är det ju att på sin dödsbädd få möjlighet att vara med sina nära och kära, kanske få minnas tillsammans och säga till varandra några sista ord och sen somna in. Kanske inte alla förunnat, men om jag fick möjlighet att välja så vill jag lämna jorden på det viset.

Inte alls. Ingen bryr sig om dig. Speciellt om du är svensk. Dina barn tycker säkert att relationen är fett obehaglig och oneutral. Kom igen farfar dö nu för fan. Du är fett awkward oh my gosh.
Citera
2016-07-29, 01:51
Medlem
MrJoker4s avatar
Har tänkt på det. Eller att bara ta en spruta som ger dig världens bästa orgasm och sen efter det kommer en låt som du gillar och sen slocknar du. Typ som death-ipod simpsons avsnittet där homers pappa ska dö.
Citera
2016-07-29, 01:58
Medlem
Tytos avatar
Att må så dåligt att man tar sitt eget liv är i mina ögon inget romantiskt.
Citera
2016-07-29, 02:10
Medlem
MrJoker4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyto
Att må så dåligt att man tar sitt eget liv är i mina ögon inget romantiskt.

Att ta sitt liv innan man börjar ruttna ensam, framför sina barnbarn som knappt kan ditt efternamn, utan sin man eller fru som redan har dött, det är inte egoistiskt. Det är fucking rock and roll.
Det är typ som att dö i ett freefall från månen. Hinna se hela jorden och sen slocknar man och inte känner av ett skit när man väl når jordens mark.
Citera
2016-07-29, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Nej?

Är det inte egoistiskt att tvinga någon leva mot sin vilja?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in