2016-07-28, 18:02
Medlem
Smegmas avatar
Min situation r akut. Och om de lrda kunde vgleda s skulle det uppskattas,

Arbetsls - uppsagd. Jobbat aktivt och betalat skatt i ver tjugo r.
Bedrvlig A-kassa (HANDELS) pga att jag inte jobbat i sex mnader enligt deras praxis.
A-kassan bidrar med cirkus 7netto i mnaden.

Jag tog tunga steg ner till socialen och fr ett bidrag p hela fantastiska 89 kronor - FR EN MNAD.

Vart ska man vnda sig om man knner sig orttvist behandlad. 89 kronor r en liter mjlk och en fryst frdigrtt p ICA.

Jag r en skattebetalande svensk!!!
Citera
2016-07-28, 18:08
Medlem
SameOldStorys avatar
Hur kan Handels sga s? Har du haft strjobb och aldrig jobbat sex mnader i strck?
Citera
2016-07-28, 18:13
Medlem
Men du har ju 7000 netto ju.
Om det r hyran som spkar s fr du nog satsa till att byta till en mindre och billigare bostad.
Citera
2016-07-28, 18:20
Medlem
08oss avatar
Du har ju inkomst och troligtvis har du egna pengar kvar som du ska anvnda frst. 7000 kr kommer man dessutom lngt med och om du kper bnor och annat istllet fr mjlk och en snabbmatsrtt s rcker de 89 kr som du fick i flera dagar!
Citera
2016-07-28, 18:30
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

Bedrvlig A-kassa (HANDELS) pga att jag inte jobbat i sex mnader enligt deras praxis.

Jag tog tunga steg ner till socialen och fr ett bidrag p hela fantastiska 89 kronor - FR EN MNAD.

Vart ska man vnda sig om man knner sig orttvist behandlad. 89 kronor r en liter mjlk och en fryst frdigrtt p ICA.

Vad "inte jobbat i sex mnader enligt deras praxis."? Di sger ju att du har betalat skatt i 20 r.

89kr kanske blir en liter mjlk och en frdigrtt, men 7k blir mer. Varfr ska du ha vra skattepengar nr du borde klara dig p din akassa?
Citera
2016-07-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

Du gick med i a-kassan fr sent och drmed har du inte klarat karenstiden om 6mnader, drfr fr du en lgstaersttning. P soc fr du sedan ytterligare en lgsta ersttning d du har en inkomst frn a-kassan. Konstigare n s r det inte...

Det kvittar om du jobbat och betalat skatt i hela ditt liv d det finns regler. Och regler r som vi vet till fr att fljas.

Tack och lov finns det partier som ser till verkligheten, s rsta rtt nsta val...
Citera
2016-07-28, 20:28
Medlem
Japhys avatar
Varfr gick du inte med i a-kassan tidigare? Har svrt att frst folk som hellre gr till soc om de blir arbetslsa, n att skaffa sig en a-kassa. Hur tnkte du dr?
Citera
2016-07-28, 20:57
Medlem
BlurryFace69s avatar
Hur kan man bara f 7000:- om man arbetat i ver 20 r?
Kanske inte hela tiden antar jag hr men.

Var str att TS gick med i A-kassa fr sent???

7000:- det rcker d inte lngt.

Citera
2016-07-28, 22:11
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Hur kan man bara f 7000:- om man arbetat i ver 20 r?
Kanske inte hela tiden antar jag hr men.

Var str att TS gick med i A-kassa fr sent???

7000:- det rcker d inte lngt.

Han skriver sjlv att han inte varit med i Akassan tillrckligt lnge fr att uppfylla kraven fr full akassa.
Citera
2016-07-28, 22:45
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Socialen skyldiga till?
Vart ska man vnda sig om man knner sig orttvist behandlad.

Ja, att socialen ens ger personer en krona som inte ens betalar sin a-kassa p 150 SEK i mnaden r ju faktiskt anmrkningsvrt.

r rtt mnga p detta forum som krt denna stil, kanske vi alla bara skall skita i att betala vr a-kassa.

r det ngra som r orttvist behandlade i detta r det vl skattebetalarna.
Citera
2016-07-28, 23:25
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
Ja, att socialen ens ger personer en krona som inte ens betalar sin a-kassa p 150 SEK i mnaden r ju faktiskt anmrkningsvrt.

r rtt mnga p detta forum som krt denna stil, kanske vi alla bara skall skita i att betala vr a-kassa.

r det ngra som r orttvist behandlade i detta r det vl skattebetalarna.

Nej nej, r r det bara att leva fr dagen! Samhllet ska rdda dig. Brnn slla pengar du fr in, spara inte ett skit, systemet och alla andra ska rdda dig nr det gr t skogen sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in