Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-27, 21:49
  #1
Medlem
-spitzlix-s avatar
Om man sålde en båtkärra för 6 år sen och ägaren inte brytt sig om att skicka in ägarbytet. Vems är kärran och hur blir jag av med den? Hur gör jag om han sålt den vidare eller liknande? Kan tilläggas att jag betalat reg avgiften sen den blev " såld ". Mod kan flytta denna tråd om den inte passar eller om det finns liknande tråd. Mvh
Citera
2016-07-27, 21:55
  #2
Medlem
Du beställer nytt bevis som går till den adress som ägaren är registrerad på. Sen skickar du in det för ägarbyte.

Nästa gång. Du kan göra ägarbytet i mobilen när du gör affären så båda kan se att ägarbytet är gjort.

Kräver en mobil med kamera, reg.beviset och Transportstyelsen mobil app.
Citera
2016-07-27, 21:59
  #3
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du beställer nytt bevis som går till den adress som ägaren är registrerad på. Sen skickar du in det för ägarbyte.

Nästa gång. Du kan göra ägarbytet i mobilen när du gör affären så båda kan se att ägarbytet är gjort.

Kräver en mobil med kamera, reg.beviset och Transportstyelsen mobil app.
Okej, tack så mycket för hjälpen och infon.
Citera
2016-07-27, 22:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Okej, tack så mycket för hjälpen och infon.

När du får hem beviset kan du göra det via mobilen och Transportstyrelsens app. Du behöver inte skicka in det.

Men du behöver också uppgifterna på den som den skall stå på. Har för mig det är personnummer.

Hoppas du har det.
Citera
2016-07-27, 22:11
  #5
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
När du får hem beviset kan du göra det via mobilen och Transportstyrelsens app. Du behöver inte skicka in det.

Men du behöver också uppgifterna på den som den skall stå på. Har för mig det är personnummer.

Hoppas du har det.
Okej, såpass händigt.
__________________
Senast redigerad av -spitzlix- 2016-07-27 kl. 22:29.
Citera
2016-07-28, 01:01
  #6
Medlem
skunkjobbs avatar
Har han inte ens hämtat kärran utan den står kvar hos dig fortfarande?

Det är ju dessutom brukligt att säljaren anmäler ägarbyte så det borde du ha gjort.
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2016-07-28 kl. 01:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback