Det är känt att Is försökte sälja kvinnor som slavar och att på så vis tjäna det arabiska amiratet. Deras kvinnosyn har alltid varit strikt och hur bekämpar man IS brottslighet?
Is är ju en Terrororganisation som får sin drivkraft av extrem Gudstro,
Hur man ska bekämpa det tja låter som en 10 000 kr fråga.
Specielt som dom är helt övertygade att dom kommer till Paradiser efter utfärda dåd.
Is är ju en Terrororganisation som får sin drivkraft av extrem Gudstro,
Hur man ska bekämpa det tja låter som en 10 000 kr fråga.
Specielt som dom är helt övertygade att dom kommer till Paradiser efter utfärda dåd.
Gör hela Mellanöstern till en stor livlös öken. Ska jag skicka kontonummer så du kan sätta över pengarna?
Man kan räkna attentat idag och Säpo håller i uppgifter som bara måste ut om Is och Al Quaida. I Sverige fokuserar vi på mc gäng och inte global terrorism, det är fel då de är sammanlänkade. Hells Angels säljer tex vapen till al Quaida igenom Ryssland. Vad gör Svensson? Begreppet måste hållas och Is måste stoppas till varje pris!
Jag tror att IS kriminella verksamhet är väldigt begränsat. De får massor av pengar och utrustning ifrån Saudiarabien. Det är inte lite det handlar om.
Man måste dock tro på att IS vill kalifatet och vill det så mycket att andra Jihadister kan sätta sig i avund. En tid fanns det endast al-Qaida och hamas och numera tillhör de splittringen som tex IS verkligen är resultatet av. Al qaida finns i stora ordalag nog kvar och även hamas. Ingen av de terrorister är idag vad de var förr och i positiv grad så har det verkligen spelat ut rollen. IS är mer benägna att begå brott och vart hittar man dessa anhängare om inte i förorterna där de hänger och utger sig för att vara vanliga människor. Det rekryteras till och med i låg ålder och folk intalar denna ouppfostran som i senare tid har präglat arabisk ungdom. Vart går de då ut i sin basis och var fiskar de upp kontakter om inte via nätet där de sprider falsk propaganda?!
Jag tror att IS kriminella verksamhet är väldigt begränsat. De får massor av pengar och utrustning ifrån Saudiarabien. Det är inte lite det handlar om.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!