2017-06-22, 13:41
Medlem
NirvanAs avatar
Vill inte se getafe i primeran igen, jävla farmarlag till Real som oftast frivilligt viker ner sig för både styrelse och många spelare även hejar på Real i det laget.
Citera
2017-06-23, 18:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Hellre vi (Real) får en bussresa till Getafe än behöva ta flyg till Kanarieöarna. Då blir det Leganes, Getafe och Atletico från Madridområdet.

Jag förstår charmen med två lag från Kanarieöarna.

På tal om öar är ju Mallorca helt under isen. De var alltså bland de sämsta i Segunda Division och börjar spela i tredjedivisionen. Från 97/98 till 12/13 spelade de i La Liga.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-06-23 kl. 18:38.
Citera
2017-06-24, 17:50
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Så vilket lag vill ni ha upp då? Tenerife eller Getafe, avgörs ju ikväll, personligen så hoppas jag på Tenerife.

För mig finns bara ett. Håller alla tummar som finns för att Tenerife ska ta steget upp. Getafe känns som ett något mer komplett lag totalt sett, men bollen är som bekant rund. Efter 1-0 till Tenerife i hemmamatchen på Helidoro så behövs bara ett mål på bortaplan för att det ska bli en tung resa för Getafe tillbaka till Primera Division. För den som ska kolla in matchen vill jag be er att kolla in Tenerifes japanske spelare Gaku med nummer 20, det är en kreativ spelare med god speluppfattning. Tar inte Tenerife steget upp blir jag förvånad om inte någon större klubb plockar upp honom. Som sagt här hålls alla tummar för Tenerife och för att vi får se det klassiska derbi mot Las Palmas nästa säsong.

Vamos Tete!
Citera
2017-06-24, 18:08
Medlem
För la ligas del är det bättre om Teneriffe går upp. Getafe drar i bästa fall 7-8 tusen i snitt medan Teneriffe när de spelat i Primera dragit 15-20 tusen.
Citera
2017-06-24, 18:14
Medlem
Zog Ruless avatar
Getafe är ett av ligans tråkigaste lag med en totalt död hemmapublik. De lägger sig i princip för Real säsong efter säsong, de och Espanyol firar nog en förlust mer än en vinst mot Real.

För ligan vore det bäst om Tenerife gick upp.
Citera
2017-06-24, 19:32
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Så vilket lag vill ni ha upp då? Tenerife eller Getafe, avgörs ju ikväll, personligen så hoppas jag på Tenerife.

Getafe självklart då blir det en lättare bortamatch för Real Madrid då staden är en liten bit bort från Madrid. De kommer garanterat låna några spelare från Castilla vilket är en fördel med spel i La Liga. Visst de har en liten budget på 18 miljoner euro vilket skulle vara det minst i ligan bland klubbarna men de brukar oftast prestera bättre än Tenerife i ligan.
Senast redigerad av Gregory.House 2017-06-24 kl. 19:45.
Citera
2017-06-24, 22:12
Medlem
foool13s avatar
3-1 nu, det blir väl Getafe igen då..

Mycket mer spelare jag känner igen dock i Getafe, bland annat Alejandro Faurlin som var fin innan ett par knäskador. Lacen, Fuster, Molina, Portillo etc, känner knappt igen en gubbe i Teneriffa..
Senast redigerad av foool13 2017-06-24 kl. 22:17.
Citera
2017-06-24, 22:41
Medlem
bludderbladders avatar
Hahaha, Getafe har visst hyrt in Farfar Diaz från Boca. Måste vara nära 40 och orkade ju inte ens med tempot i Argentina.
Citera
2017-06-26, 12:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Barça B tog klivet upp till segundan i går. Hoppas de håller sig kvar.
Citera
2017-06-26, 15:13
Medlem
JayGatsbys avatar
Tenerife innebär ju en möjlighet att åka till Kanarieöarna och titta på La Liga-fotboll mellan strandbadadet.

Vad tror folket om Spanien-Italien imorgon?
Citera
2017-06-27, 13:11
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tenerife innebär ju en möjlighet att åka till Kanarieöarna och titta på La Liga-fotboll mellan strandbadadet.

Vad tror folket om Spanien-Italien imorgon?

Spanien bör plocka hem det då de har bättre lag och sett överlägsna under turneringen. Har sett två av Italiens match där ena de förlorade med 3-1 och en vinst match mot Tyskland som spelade på halvfart och ville undvika La Roja i semifinalerna. Conti och Berardi är avstängde.
Citera
2017-07-12, 23:43
Medlem
NirvanAs avatar
Fortfarande ingen värvning från Barcelonas sida och vi har nått mitten av Juli, de har alltid gjort flera värvningar så här års tidigare... Nuvarande ledning verkar vara ett stort skämt som ingen verkligen gillar, så typiskt att de hade election snabbt efter de vann trippel....

Ska man verkligen go all in för Verratti och om det skiter sig, som det ser ut att göra, så kommer man inte göra nåt annat på mittfältet.... det kommer aldrig funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in