Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Det hade jag skrivit/vetat om jag orkade räkna samt inte utgick från att någon skitnödig idiot skulle räkna fel och tolka fel med vilje.
Tja, du kan ju ta och titta på hur Barcelona spelat under 2016 och jämföra. Eller så ser du inte det och tycker Barcelona är bättre än någonsin. Jag kan utveckla, men om du inte redan nu vet vad jag syftar till samt ser det jag ser och ställer motfrågor på sättet du gör inser jag att du inte kommer bli övertalad eller tycka som jag, således skiter jag faktiskt i det.
Barcelona anno 2016 är ett enormt mycket mer situationsbaserat och dynamiskt lag, på gott och ont, framförallt ont. Man är mindre kontrollerande av matchbilder och släpper medvetet in motståndarlagen i matchen, kan ses på bollinnehav samt spelidé om man orkar titta eller förstår.
Det kombinerat med att defensiven är ungefär likvärdig som tidigare gör att man är ett mycket svagare lag än under Pep men även under Luis Enriqués första år. Den första pressen är även den sämre än den var förr i tiden. Antagligen för att man har en helt annan trio offensivt nu än vad man hade då.
När gjorde Barcelona en riktigt jävla bra match senast?
Vi säger det!
Än så länge har det sett helt okej ut när Barca ställts emot motstånd som räknas. Dubbelmötet i Supercupen var utan tvekan ett styrkebesked av Barca. Matchen emot Atletico gick verkligen inte Barcas väg, skador på både Messi och Busquets och att Mascherano halkar, klassisk motrigg. Första matchen emot City är utan tvekan ett strykebesked trots Bravos huvudsläpp. Andra matchen lägger i alla fall inte jag så stor vikt på. Inget man gläds åt som Barcasupporter, såklart. Men gruppen är i princip redan avgjord i och med Citys kryss emot Celtic.