2016-11-03, 21:18
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Aritz Aduriz med 5 mål i dagens Europa League match mot Genk.
Varav 3 på straff. Något slags rekord?
Citera
2016-11-03, 21:29
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Varav 3 på straff. Något slags rekord?

Ja han blev Bilbaos bästa målgörare sedan Telmo Zarra som var deras bästa spelare på 50 talet. Ännu slagen rekord " Aritz Aduriz is the first Spanish player to score five goals in a single European game since 1971.
Citera
2016-11-03, 21:45
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Aritz Aduriz med 5 mål i dagens Europa League match mot Genk.
Synd att han inte spelade mot Real Madrid, då hade det garanterat blivit poäng i den matchen för Bilbao.
Citera
2016-11-03, 22:27
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det hade jag skrivit/vetat om jag orkade räkna samt inte utgick från att någon skitnödig idiot skulle räkna fel och tolka fel med vilje.

Tja, du kan ju ta och titta på hur Barcelona spelat under 2016 och jämföra. Eller så ser du inte det och tycker Barcelona är bättre än någonsin. Jag kan utveckla, men om du inte redan nu vet vad jag syftar till samt ser det jag ser och ställer motfrågor på sättet du gör inser jag att du inte kommer bli övertalad eller tycka som jag, således skiter jag faktiskt i det.
Barcelona anno 2016 är ett enormt mycket mer situationsbaserat och dynamiskt lag, på gott och ont, framförallt ont. Man är mindre kontrollerande av matchbilder och släpper medvetet in motståndarlagen i matchen, kan ses på bollinnehav samt spelidé om man orkar titta eller förstår.
Det kombinerat med att defensiven är ungefär likvärdig som tidigare gör att man är ett mycket svagare lag än under Pep men även under Luis Enriqués första år. Den första pressen är även den sämre än den var förr i tiden. Antagligen för att man har en helt annan trio offensivt nu än vad man hade då.

När gjorde Barcelona en riktigt jävla bra match senast?
Vi säger det!

Än så länge har det sett helt okej ut när Barca ställts emot motstånd som räknas. Dubbelmötet i Supercupen var utan tvekan ett styrkebesked av Barca. Matchen emot Atletico gick verkligen inte Barcas väg, skador på både Messi och Busquets och att Mascherano halkar, klassisk motrigg. Första matchen emot City är utan tvekan ett strykebesked trots Bravos huvudsläpp. Andra matchen lägger i alla fall inte jag så stor vikt på. Inget man gläds åt som Barcasupporter, såklart. Men gruppen är i princip redan avgjord i och med Citys kryss emot Celtic.
Citera
2016-11-03, 22:29
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Synd att han inte spelade mot Real Madrid, då hade det garanterat blivit poäng i den matchen för Bilbao.
100 %, Inaki Williams brände nästan mer lägen än CR7 i den matchen.
Citera
2016-11-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ja han blev Bilbaos bästa målgörare sedan Telmo Zarra som var deras bästa spelare på 50 talet. Ännu slagen rekord " Aritz Aduriz is the first Spanish player to score five goals in a single European game since 1971.

Fast i klubbens målgörarliga är han bara 9:a med sina 131 mål.
Citera
2016-11-04, 18:53
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Fast i klubbens målgörarliga är han bara 9:a med sina 131 mål.

Ja fel av mig. Han har blivit kallad till landslaget idag som tack.
Citera
2016-11-04, 18:56
Medlem
Gregory.Houses avatar
Spanska truppen mot England och Makedonien.

Målvakter : Reina (Napoli), De Gea (Manchester United) and Asenjo (Villarreal)

Mittbackar: Nacho (Real Madrid), Bartra (Borussia Dortmund), I. Martínez (Real Sociedad), Azpilicueta (Chelsea), Monreal (Arsenal), Carvajal (Real Madrid) and Escudero (Sevilla)

Mittfältare: Sergi Roberto (Barcelona), Ander Herrera (Manchester United), Busquets (Barcelona), Koke (Atlético Madrid), Isco (Real Madrid), Thiago (Bayern Munich), Silva (Manchester City), Mata (Manchester United) and Lucas Vázquez (Real Madrid)

Anfallare: Callejón (Napoli), Vitolo (Sevilla), Morata (Real Madrid), Diego Costa (Chelsea), Nolito (Manchester United) and Aduriz (Athletic).
Citera
2016-11-06, 22:45
Medlem
NirvanAs avatar
Känns ändå som att Barcelona har ett psykologiskt och historiskt övertag på sevilla, hörde att man inte förlorat i sevilla i ligaspelet sen 2007, samt enda laget som vunnit där i år (två gånger nu dessutom). Tycker te.x Sevilla har det svårare mot barca än vad man har mot Atletico och Real.
Citera
2016-11-07, 00:47
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns ändå som att Barcelona har ett psykologiskt och historiskt övertag på sevilla, hörde att man inte förlorat i sevilla i ligaspelet sen 2007, samt enda laget som vunnit där i år (två gånger nu dessutom). Tycker te.x Sevilla har det svårare mot barca än vad man har mot Atletico och Real.

I ligan var det här Enriques första vinst på Sanchez Pizjuan. Förlust och oavgjort i föregående möten.
Det brukar bli underhållande när Sevilla tar emot Barca.
Citera
2016-11-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Även om Barca lyckats få med sig resultaten från Sevilla-bortamatcherna så tycker jag att Sevilla nästan alltid bjuder upp till kamp och motstånd; Sevilla känns som raka motsatsen till Bilbao och Atletico som löper som svin i det defensiva medans Sevilla löper som svin i det offensiva.
Citera
2016-11-08, 15:42
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Nolito (Manchester United).

Lol.

Kroos skadad, borta två till tre månader och missar en del viktiga matcher..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in