2016-10-02, 22:55
Medlem
" La Liga är tråkig och inte konkurrenskraftig"
Citera
2016-10-03, 00:05
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolja

La Liga Santander som den heter nu för tiden har varit världens bästa liga de senaste 5-10 åren utan konkurrens. Det har Spanska landslaget bevisat med EM vinst 2008-2012,VM2010, Spanska klubbarnas dominans Uefa Champions League och Europa League. Tittar man på UEFA Country Ranking 2016 så är Spanien helt överlägset.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2016.html
Citera
2016-10-03, 06:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolja

Snälla, Barca förlorar och helt plötsligt så ska Celta vigo ta ligan eller ?

Blir endå real/Barca/atletico i top3.
Citera
2016-10-03, 08:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Snälla, Barca förlorar och helt plötsligt så ska Celta vigo ta ligan eller ?

Blir endå real/Barca/atletico i top3.

Hade det blivit om de 3 lagen spelat i PL också.
Citera
2016-10-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Svag match av Real Madrid. 3 oavgjorda i ligan i rad.

Formen på Ronaldo verkar inte stämma än så länge heller. Har sagt länge att jag tror att det blir detta året då han sakta men säkert kommer bli sämre. Vi får väl se!

Märktes ju redan i EM att han gått ner sig. Det enda laget han lyckades göra mål mot var ju Ungern annars var han värdelös.
Citera
2016-10-06, 11:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cibb
Märktes ju redan i EM att han gått ner sig. Det enda laget han lyckades göra mål mot var ju Ungern annars var han värdelös.
Krävs inte speciellt stora fotbollskunskaper för att se att hans roll i Portugal var avsevärt annorlunda än vad han har i Real... Visst han gjorde inte många mål men att han var värdelös är ju skrattretande, 3+2.
Tror han skulle behöva få en riktigt vila, han hade en lång säsong där han spelar i princip alla matcher och sedan EM final på det.
Citera
2016-10-06, 11:54
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Krävs inte speciellt stora fotbollskunskaper för att se att hans roll i Portugal var avsevärt annorlunda än vad han har i Real... Visst han gjorde inte många mål men att han var värdelös är ju skrattretande, 3+2.
Tror han skulle behöva få en riktigt vila, han hade en lång säsong där han spelar i princip alla matcher och sedan EM final på det.

Han var inte så bra för Real heller under stora delar av säsongen. Han gjorde inte ett skit mot lag som bjöd på motstånd, men satte dit ett gäng mål mot dussinlagen. Han vann CL pga historiens lättaste väg till en final nånsin. De hade lika gärna kunnat skippa grupp och KO-fasen och kört final direkt istället för att slösa tid och energi på att resa och spela matcher mot storlag som Malmö FF.
Citera
2016-10-06, 12:21
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Han var inte så bra för Real heller under stora delar av säsongen. Han gjorde inte ett skit mot lag som bjöd på motstånd, men satte dit ett gäng mål mot dussinlagen. Han vann CL pga historiens lättaste väg till en final nånsin. De hade lika gärna kunnat skippa grupp och KO-fasen och kört final direkt istället för att slösa tid och energi på att resa och spela matcher mot storlag som Malmö FF.
Delar analysen. Snackas alldeles för lite om hur dålig CR7 faktiskt var stora delar av förra säsongen. Riktigt dålig emot i princip alla topplag i ligan och PSG-matcherna under hösten. Statistiska räddningen i CL kom emot Malmö och Shakthar, elva mål på fyra matcher, varav sju emot Malmö. Spelet blev utan tvekan lite bättre under våren, men långt ifrån den nivån han nått tidigare säsonger. I EM gjorde han två bra matcher, resten av mästerskapet var han på snudd till usel. I mina ögon förtjänar han verkligen inte att vinna Ballon dor, men titlar väger oftast jävligt tungt.
Citera
2016-10-06, 13:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det håller jag med om, han har inte varit bra mot bättre lag på länge men att han var dålig i EM håller jag inte med om då hans roll var annorlunda med större ansvar för defensiven och presspelet. Men han kunde absolut varit bättre.
Titelmässigt bör han vinna ballon d'or men enskilt bästa spelaren har han inte varit under 2016.

Förstår inte att ni barafans gnäller så jävulskt om att Real fick en lätt lottning, vad kan de göra mer än att vinna sina matcher, spöa Bayern och Barca som de inte fick möta?

Tycker det snackas hela tiden om att Ronaldo är dålig mot bättre lag, bara kolla matchtrådarna hur mycket skit (främst Barcafans) som han får när han underpresterar mot ett bättre lag.
Citera
2016-10-06, 14:09
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Det håller jag med om, han har inte varit bra mot bättre lag på länge men att han var dålig i EM håller jag inte med om då hans roll var annorlunda med större ansvar för defensiven och presspelet. Men han kunde absolut varit bättre.
Titelmässigt bör han vinna ballon d'or men enskilt bästa spelaren har han inte varit under 2016.

Förstår inte att ni barafans gnäller så jävulskt om att Real fick en lätt lottning, vad kan de göra mer än att vinna sina matcher, spöa Bayern och Barca som de inte fick möta?

Tycker det snackas hela tiden om att Ronaldo är dålig mot bättre lag, bara kolla matchtrådarna hur mycket skit (främst Barcafans) som han får när han underpresterar mot ett bättre lag.

De påstår att han var dålig ändå lyckades han göra 51 mål & 15 assists på 48 matcher trots att Real Madrid missade Copa del Rey vilket innebär 4-6 mindre matcher där han hade gjort minst 5 mål garanterat. Han vann skytteligan i Uefa Champions League för 4 året i rad och hade vunnit detsamma i ligan om det inte vore för skadorna i de sista matcherna i ligan. Som du nämner det finns inget som heter lätt lottning i CL man fick ändå Atlético Madrid i finalen som besegrat Barca och Bayern på vägen dit.
Citera
2016-10-06, 14:18
Medlem
Gregory.Houses avatar
Ander Herrera har blivit kallad till landslaget istället för Thiago Alcântara som missar matchen mot Italien på grund av skada. " Long time dreaming with it , I am very proud to be able to represent my country, thanks to everyone for the kind messages " Från hans Twitter. Det är mördande konkurrent på mittfältet då han är 27 år och spelet 0 match för landslaget.
Citera
2016-10-06, 14:37
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Portugal var sämst under EM. Rena turen att de inte blev utslagna av Kroatien. De gjorde inte ens ett endaste mål under ordinarie tid en bra bit in i KO-rundan vill jag minnas.

Jag "gnäller" inte, jag säger bara som det är. Varför jag tar upp det är för att besvara folks påståenden om att han bör vinna Ballon D'or, att han vann priset för Europas bästa spelare, att folk anser att han var bäst under förra säsongen och liknande.

Barca fick de möta i ligan. Första gången åkte de på stryk utan Messi på plan - CR var helt osynlig. Returmatchen - Real lyckas vinna men CR gjorde inte ett skit av värde. Och han gjorde inget av värde mot alla andra storlag heller. De åkte på stryk mot Atletico i ligan, vann mot Atletico i CL på straffar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
De påstår att han var dålig ändå lyckades han göra 51 mål & 15 assists på 48 matcher trots att Real Madrid missade Copa del Rey vilket innebär 4-6 mindre matcher där han hade gjort minst 5 mål garanterat. Han vann skytteligan i Uefa Champions League för 4 året i rad och hade vunnit detsamma i ligan om det inte vore för skadorna i de sista matcherna i ligan. Som du nämner det finns inget som heter lätt lottning i CL man fick ändå Atlético Madrid i finalen som besegrat Barca och Bayern på vägen dit.

Haha "han hade gjort minst 5 mål garanterat". Nej, han hade bara gjort 2. Garanterat, jag svär.

Han vann skytteligan för att han gjorde en massa mål mot storlag som Malmö FF och Shakhtar . Kan du berätta lite om hur det gick för honom mot bra lag?

Finns inga lätta lottningar i CL? Tycker du att Malmö, Shakhtar, Roma och Wolfsburg är svåra lag att möta? Då ska du kolla på Barcelonas lottning när de vann trippeln senast, det är vad jag kallar en tuff lottning.

Hur gick det mot City, PSG och Atletico? Real var knappast övertygande. De vann på väldigt små marginaler och Ronaldo var verkligen katastrofalt dålig i de få matcherna som de hade mot bra lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in