Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Det håller jag med om, han har inte varit bra mot bättre lag på länge men att han var dålig i EM håller jag inte med om då hans roll var annorlunda med större ansvar för defensiven och presspelet. Men han kunde absolut varit bättre.
Titelmässigt bör han vinna ballon d'or men enskilt bästa spelaren har han inte varit under 2016.
Förstår inte att ni barafans gnäller så jävulskt om att Real fick en lätt lottning, vad kan de göra mer än att vinna sina matcher, spöa Bayern och Barca som de inte fick möta?
Tycker det snackas hela tiden om att Ronaldo är dålig mot bättre lag, bara kolla matchtrådarna hur mycket skit (främst Barcafans) som han får när han underpresterar mot ett bättre lag.
Portugal var sämst under EM. Rena turen att de inte blev utslagna av Kroatien. De gjorde inte ens ett endaste mål under ordinarie tid en bra bit in i KO-rundan vill jag minnas.
Jag "gnäller" inte, jag säger bara som det är. Varför jag tar upp det är för att besvara folks påståenden om att han bör vinna Ballon D'or, att han vann priset för Europas bästa spelare, att folk anser att han var bäst under förra säsongen och liknande.
Barca fick de möta i ligan. Första gången åkte de på stryk utan Messi på plan - CR var helt osynlig. Returmatchen - Real lyckas vinna men CR gjorde inte ett skit av värde. Och han gjorde inget av värde mot alla andra storlag heller. De åkte på stryk mot Atletico i ligan, vann mot Atletico i CL på straffar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gregory.House
De påstår att han var dålig ändå lyckades han göra 51 mål & 15 assists på 48 matcher trots att Real Madrid missade Copa del Rey vilket innebär 4-6 mindre matcher där han hade gjort minst 5 mål garanterat. Han vann skytteligan i Uefa Champions League för 4 året i rad och hade vunnit detsamma i ligan om det inte vore för skadorna i de sista matcherna i ligan. Som du nämner det finns inget som heter lätt lottning i CL man fick ändå Atlético Madrid i finalen som besegrat Barca och Bayern på vägen dit.
Haha "han hade gjort minst 5 mål garanterat". Nej, han hade bara gjort 2. Garanterat, jag svär.
Han vann skytteligan för att han gjorde en massa mål mot storlag som Malmö FF och Shakhtar . Kan du berätta lite om hur det gick för honom mot bra lag?
Finns inga lätta lottningar i CL? Tycker du att Malmö, Shakhtar, Roma och Wolfsburg är svåra lag att möta? Då ska du kolla på Barcelonas lottning när de vann trippeln senast, det är vad jag kallar en tuff lottning.
Hur gick det mot City, PSG och Atletico? Real var knappast övertygande. De vann på väldigt små marginaler och Ronaldo var verkligen katastrofalt dålig i de få matcherna som de hade mot bra lag.