[quote=Longsint|57985333]
Citat:
Ursprungligen postat av
Shazzles
Genom att vara där för offret, stödja henne och hennes familj.
Hämnd fyller bara ens egna behov av utlopp för ilska, offret är i samma skick före som efter. Det är bara en väldigt självisk handling, som tyvärr smakar gott för stunden.
Låt oss säga att Abd slås sönder och samman, TS som gjorde det kommer ha polisen på sig och kanske sabbar hela sin karriär... efter en månad kommer dessutom Ali, Muhammed, Jalid, Talib att komma till orten och bli nya hotbilder...[/QUOTE
Nu struntar jag hur du tänker för jag är väldigt smart och vet hur jag kommer reagera efter mina handlingar. DU pratar till mig som om jag vore ett barn. Du känner dig förmer över vanliga människor som jag och tror vi inte känner lagens långa arm samt att vi ens förstår våra handlingar. Dra åt helvete din ISIS lover
Personen som våldförde sig på henne kan komma att söka hämnd och då är det mot henne och inte dig.
Det du kommer bevisa för henne är att du är ännu en person som hon har i sin omgivning som löser saker i livet genom våld, precis som personen som gav sig på henne.
Hon kan känna sig skyldig för att belastat dig med emotionella bördan av hon berättade vad som hände och ångrar att hon gett dig stress och kan tom gå in i rollen att försöka ta hand om dig – i verkligheten behövs det omvända.
Därtill är det olagligt, misshandel, vi betalar skatt för att vi inte ska ha privat personer som går runt och hävdar sin rättvisa.
Detta kommer bara orsaka mer drama i hennes omgivning och kan leda till att hon inte fullt vågar tala ut eller bearbeta det hela.
/
Ursäktar om du upplever att jag talar ned till dig, det gör jag inte, jag skriver självklart och enkelt för att du förmodligen sitter med adrenalin upp till öronen.