• 1
  • 2
2016-07-26, 21:02
Medlem
Nu börjar ensamkommande komma till trygga Landvetter som jag växte upp i.

Finns en butik mitt i centrum som säljer grönsaker.

Igår vid stängningsdags kom en invandrare som knappt kunde svenska och vilje hjälpa en tonårig tjej, butiksbiträde, att bära in grönskar. Det hela slutade med att han försökte dra in henne bak i butiken och våldta henne, dock är hon vältränad och kunde slita sig loss. Hon trodde först att han ville hjälpa till för att få pengar för detta vilket hon givetvis godtog. Ännu ett potentiellt offer denna invandring. Hur många kommer att bli våldtagna för att media skiter i att varna Svenskar!? Det sjukaste var att hon ringde polisen som först kom efter en halvtimme, ändå var han kvar i området i minst 10 minuter efter attacken. Det här landet har fan blivit förstört.

Har en fråga om någon vet om det finns något boende för ensamkommande i Landvetter?
Senast redigerad av Longsint 2016-07-26 kl. 21:24.
Citera
2016-07-26, 21:06
Medlem
Ingen källa?
Citera
2016-07-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longsint
Har en fråga om någon vet om det finns något boende för ensamkommande i Landvetter?

http://www.harryda.se/byggaboochmilj...8947a44a3.html

http://www.harrydaposten.se/2015/02/...slor-i-hindas/

Kan detta vara av intresse?
Citera
2016-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Nu börjar ensamkommande komma till trygga Landvetter som jag växte upp i.

Finns en butik mitt i centrum som säljer grönsaker.

Igår vid stängningsdags kom en invandrare som knappt kunde svenska och vilje hjälpa en tonårig tjej, butiksbiträde, att bära in grönskar. Det hela slutade med att han försökte dra in henne bak i butiken och våldta henne, dock är hon vältränad och kunde slita sig loss. Hon trodde först att han ville hjälpa till för att få pengar för detta vilket hon givetvis godtog. Ännu ett potentiellt offer denna invandring. Hur många kommer att bli våldtagna för att media skiter i att varna Svenskar!? Det sjukaste var att hon ringde polisen som först kom efter en halvtimme, ändå var han kvar i området i minst 10 minuter efter attacken. Det här landet har fan blivit förstört.

Citera
2016-07-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Ingen källa?

Känner butiksägaren och har pratat med henne samt hennes dotter.
Citera
2016-07-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 998tx

Tackar mycket för informationen. Kommer hitta honom förr eller senare.
Citera
2016-07-26, 21:31
Citat:
Tackar mycket för informationen. Kommer hitta honom förr eller senare.

Hämnd är ingen lösning.
Citera
2016-07-26, 21:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Hämnd är ingen lösning.

Har du någon bättre lösning?
Citera
2016-07-26, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du någon bättre lösning?

Genom att vara där för offret, stödja henne och hennes familj.

Hämnd fyller bara ens egna behov av utlopp för ilska, offret är i samma skick före som efter. Det är bara en väldigt självisk handling, som tyvärr smakar gott för stunden.

Låt oss säga att Abd slås sönder och samman, TS som gjorde det kommer ha polisen på sig och kanske sabbar hela sin karriär... efter en månad kommer dessutom Ali, Muhammed, Jalid, Talib att komma till orten och bli nya hotbilder...
Citera
2016-07-26, 22:04
Medlem
AndraSorterings avatar
Dumt och oansvarigt av den unga damen. Självklart att man inte låter främlingar komma fram helt spontant och hjälpa till med jobbet.....

Med det skrivet, så är det såklart vidrigt hur mannen väljer att agera senare i förloppet....
Citera
2016-07-26, 22:11
[quote=Longsint|57985333]
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Genom att vara där för offret, stödja henne och hennes familj.

Hämnd fyller bara ens egna behov av utlopp för ilska, offret är i samma skick före som efter. Det är bara en väldigt självisk handling, som tyvärr smakar gott för stunden.

Låt oss säga att Abd slås sönder och samman, TS som gjorde det kommer ha polisen på sig och kanske sabbar hela sin karriär... efter en månad kommer dessutom Ali, Muhammed, Jalid, Talib att komma till orten och bli nya hotbilder...[/QUOTE

Nu struntar jag hur du tänker för jag är väldigt smart och vet hur jag kommer reagera efter mina handlingar. DU pratar till mig som om jag vore ett barn. Du känner dig förmer över vanliga människor som jag och tror vi inte känner lagens långa arm samt att vi ens förstår våra handlingar. Dra åt helvete din ISIS lover

Personen som våldförde sig på henne kan komma att söka hämnd och då är det mot henne och inte dig.

Det du kommer bevisa för henne är att du är ännu en person som hon har i sin omgivning som löser saker i livet genom våld, precis som personen som gav sig på henne.

Hon kan känna sig skyldig för att belastat dig med emotionella bördan av hon berättade vad som hände och ångrar att hon gett dig stress och kan tom gå in i rollen att försöka ta hand om dig – i verkligheten behövs det omvända.

Därtill är det olagligt, misshandel, vi betalar skatt för att vi inte ska ha privat personer som går runt och hävdar sin rättvisa.

Detta kommer bara orsaka mer drama i hennes omgivning och kan leda till att hon inte fullt vågar tala ut eller bearbeta det hela.

/
Ursäktar om du upplever att jag talar ned till dig, det gör jag inte, jag skriver självklart och enkelt för att du förmodligen sitter med adrenalin upp till öronen.
Senast redigerad av Shazzles 2016-07-26 kl. 22:15.
Citera
2016-07-26, 23:08
Medlem
Rockstarkids avatar
Fastnade gärningsmannen på någon övervakningskamera? kan ju vara värt ett försök att få en kopia av videon på en usb-sticka, eftersom du verkar känna butikspersonal/ägaren. Men skynda dig för vissa butiker sparar bara övervaknings-filmen några dagar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in