2016-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Absolut, det är det man menar att Prince dog av.

Oj jaha! Gud det gör ont i mig för jag vet att han tagit ganska mycket av det vissa gånger. Hur mycket kan man ta innan det är dödlig dos? Usch min älskade prins..
Citera
2016-07-27, 20:12
Medlem
Tripportreats avatar
Många drogshoppar på nätet säljer RC-fentanyl i nässpraysflaskor. Dessa droger är otroligt dospotenta, skillnaden mellan en rekreationell dos och en dödlig överdos är rätt liten. Det är lätt att dö av misstag tyvärr, en vän till mig gick bort i en fentanylöverdos för ett tag sedan; otäcka droger.

Beklagar din förlust å det djupaste. Häng i, det kommer bli lättare. Acceptera att det kommer vara jobbigt ett tag och påminn dig om att det blir bättre. Se till att ha bra vänner omkring dig när det behövs.

//Tripportreat
Citera
2016-07-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Många drogshoppar på nätet säljer RC-fentanyl i nässpraysflaskor. Dessa droger är otroligt dospotenta, skillnaden mellan en rekreationell dos och en dödlig överdos är rätt liten. Det är lätt att dö av misstag tyvärr, en vän till mig gick bort i en fentanylöverdos för ett tag sedan; otäcka droger.

Beklagar din förlust å det djupaste. Häng i, det kommer bli lättare. Acceptera att det kommer vara jobbigt ett tag och påminn dig om att det blir bättre. Se till att ha bra vänner omkring dig när det behövs.

//Tripportreat

Och sånna där genomskinliga nässprayer är sånt? Jag kanske låter som intresserad av att ta detta och sånt men nej. Jag är nykterist och tar inte ens Alvedon. Jag är bara nyfiken. Och vill hålla mig sysselsatt och är som han vill veta allt om allt.
Så tänker fortsätta fråga saker.
Vad är det egentligen som händer när man tar fentanyl på det viset? Mår man illa, känns det läskigt eller hur känns det i kroppen? Är man ens medveten? Vill bara förstå varför han tog det och så vill jag veta om han hade det bra in i slutet ♡
Citera
2016-07-27, 21:54
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gifflar
Och sånna där genomskinliga nässprayer är sånt? Jag kanske låter som intresserad av att ta detta och sånt men nej. Jag är nykterist och tar inte ens Alvedon. Jag är bara nyfiken. Och vill hålla mig sysselsatt och är som han vill veta allt om allt.
Vad är det egentligen som händer när man tar fentanyl på det viset? Mår man illa, känns det läskigt eller hur känns det i kroppen? Är man ens medveten? Vill bara förstå varför han tog det och så vill jag veta om han hade det bra in i slutet ♡

Sannolikt är det någon fentanylanalog. Råder dig att lämna in flaskorna för analys.
Det som händer är uteslutande att den som överdoserat dödligt somnar och slutar andas. Din pojkvän slapp i alla fall lida, om det underlättar för dig nu mitt i allt det svåra. Beklagar sorgen, har själv förlorat närstående.
Citera
2016-07-28, 04:50
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Oj jaha! Gud det gör ont i mig för jag vet att han tagit ganska mycket av det vissa gånger. Hur mycket kan man ta innan det är dödlig dos? Usch min älskade prins..

Svårt o säga hur mkt du kan ta innan du dör av dom mängder olika RC fentanyler och fentanyler som finns. För att veta det behöver man veta vilken substans exakt det är, tollerans sen innan, och vikt,ålder tex.
Utgår vi från att det är en potent fentanyl så kan personen säkert dö väldigt enkelt. De är inte att leka med, 1/2 som går på fentanyl dör av en od enligt några källor i kanada tex.
Riktig fentanyl som tex vården använder är dospotent i microgram. Och är 80-90 gånger potentare än morfin, medans heroin är en aning potentare än morfin. Då får du en bild över hur farligt det är iaf.
Citera
2016-07-28, 09:33
Medlem
Kuivakangass avatar
Jag är narkossköterska.

Att dö av drogintag är lättare än vad man tror. Stirra er inte blinda på doser. Ligger man på rygg och blir såpass medvetslös att man inte kan kontrollera sin egen luftväg - så kvävs man. Detta stadium når man snabbt, speciellt om man inte har absolut kontroll på preparatets styrka eller hur stor dos man fått i sig. Att hålla koll på patientens andning och vid behov assistera denna är en narkossköterskas absolut primära uppgift.

Lämplig dos beror på flera olika faktorer. Kroppsvikt, allmäntillstånd och tolerans mot preparatet. Det som för en person är en lagom rusdos kan för en annan vara en stenhård överdos. Detta gäller alla medel.

Ketamin har vissa fördelar jämfört med opioider ur ett rent säkerhetsperspektiv. Det sänker inte blodtrycket och påverkar inte heller andningen på samma sätt som dessa preparat. Av den anledningen används ketamin gärna vid narkoser och som smärtstillare under primitivare förhållanden, till exempel i ambulansverksamhet eller biståndsarbete utomlands. Det används också inne på sjukhusen till människor som redan är svårt sjuka och vars dåliga allmäntillstånd gör det svårt att använda andra preparat.

Men även när ketamin används, behövs andningsövervakning och beredskap att ta över och assistera denna.
Senast redigerad av Kuivakangas 2016-07-28 kl. 09:35.
Citera
2016-07-28, 13:28
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:

Det kan vara det, men utan att analysera innehållet så går det inte säga säkert. Utifrån vad du har sagt så skulle jag dock gissa på en fentanylanalog av något slag.

Fentanyl är en opioid och tillhör samma familj som exempelvis morfin och heroin, således led han troligtvis inte i sin sista stund i livet.

//Tripportreat
Citera
2016-07-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det kan vara det, men utan att analysera innehållet så går det inte säga säkert. Utifrån vad du har sagt så skulle jag dock gissa på en fentanylanalog av något slag.

Fentanyl är en opioid och tillhör samma familj som exempelvis morfin och heroin, således led han troligtvis inte i sin sista stund i livet.

//Tripportreat

Om man säger att man skulle använda 3 sånna där nässprayer. Dör man då? Hittat flera i lgh nämligen som är tomma och jag vet inte om det var nu eller om det är sånna som tagit slut under årets gång.
Citera
2016-07-28, 16:29
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Om man säger att man skulle använda 3 sånna där nässprayer. Dör man då? Hittat flera i lgh nämligen som är tomma och jag vet inte om det var nu eller om det är sånna som tagit slut under årets gång.
Man dör långt innan dess, beroende på styrka naturligtvis men skillnaden mellan en rekreationell dos och en överdos handlar snarare i storleksordningen ett tryck för mycket med en sån nässpray.

Troligtvis har han brukat dessa preparat över en längre tid.

Mvh
Citera
2016-07-28, 22:35
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:

Du dör bara du tar en sån flaska samtidigt . Du dör bara du tar nån/ett par sprut för mycket också om du nu inte har tollerans lr sånt. Konsumera dom flaskorna under en längre tid dör du förmodlingen inte av iaf, så länge du inte får en od.
Det här hör inte hit men, sinnes sjukt hur varenda shopp köper hem dessa skit analoger som dödar mängder med folk. Finns det inte normala jävla rc opioider nuförtiden lr?
Citera
2016-07-29, 01:46
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuivakangas
...
Det som för en person är en lagom rusdos kan för en annan vara en stenhård överdos. Detta gäller alla medel.
...
Men även när ketamin används, behövs andningsövervakning och beredskap att ta över och assistera denna.

Du menar alla andningdepressiva droger nu va? Visst, finns vissa som doserat skyhögt från början och vissa dom föds med naturlig tolerans. Men tråden ligger ju i hallucinogener där många populära preparat har en RELATIVT bra säkerhetsprofil trots att det du skrev stämmer utmärkt med tidigare populära droger som 25I-NBOME.
Din varning är på sin plats men alla droger eller hallucinogener är inte farliga på det sättet, marijuana och LSD ger tex inte "stenhård överdos" i bruksdoser som metadon. Menar inte att dissa eller skratta bort det du skriver. När det gäller ketamin dog ju faktiskt två pionjärer, författare och förespråkare under påverkan, något som avskräckt i alla fall mig, som blivit räddad av dina yrkeskollegor under operation.

Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Finns det inte normala jävla rc opioider nuförtiden lr?

Word. Fentanylerna har ju funnits på marknaden ett bra tag men det verkar som om dödsfallen ökat rejält särskilt nu under sommaren. Har ju funnits flera betydligt trevligare opioder på RC-marknaden som U-47700 där opiatnaiva kunde leka loss utan absurd riskprofil. Rör inte RC-fentanyler ens med tång. Smuts och tragedi.
Citera
2016-07-29, 07:01
Medlem
Kuivakangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Du menar alla andningdepressiva droger nu va? Visst, finns vissa som doserat skyhögt från början och vissa dom föds med naturlig tolerans. Men tråden ligger ju i hallucinogener där många populära preparat har en RELATIVT bra säkerhetsprofil trots att det du skrev stämmer utmärkt med tidigare populära droger som 25I-NBOME.
Din varning är på sin plats men alla droger eller hallucinogener är inte farliga på det sättet, marijuana och LSD ger tex inte "stenhård överdos" i bruksdoser som metadon. Menar inte att dissa eller skratta bort det du skriver. När det gäller ketamin dog ju faktiskt två pionjärer, författare och förespråkare under påverkan, något som avskräckt i alla fall mig, som blivit räddad av dina yrkeskollegor under operation.

Jag har av förklarliga skäl ingen som helst erfarenhet av LSD eller THC, då det ur anestesiologisk synpunkt är värdelösa medel. Mitt uttalande är principiellt, skulle man ta LSD/THC i sådana doser (i THC´s fall kanske i form av koncentrerad cannabisolja eller liknande) att man blir medvetslös av det och råkar hamna på rygg, så är det mycket lätt kört. Att preparaten inte är andningsdeprimerande har mindre betydelse i det läget, skillnaden är bara att den drabbade *försöker* andas (men misslyckas). Hade det varit en fentanyl så försöker offret inte andas alls utan kvävs såvida inte någon aktivt trycker in luften i lungorna.
Senast redigerad av Kuivakangas 2016-07-29 kl. 07:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in