2016-07-24, 19:41
Medlem
Jag ska snart flytta till Göteborg (Frölunda) för att studera. Nu vill jag ha tag i en bra dagstidning att läsa. Vilken är det som gäller?
Citera
2016-07-24, 19:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Jag ska snart flytta till Göteborg (Frölunda) för att studera. Nu vill jag ha tag i en bra dagstidning att läsa. Vilken är det som gäller?
Finns tre, ingen är särskilt bra:
GP, Metro och GT.
GP är väl den "riktiga tidningen", GT är Expressen i kamouflage-kläder, Metro behöver jag väl inte ens förklara? Kan säga att jag har GP i papper på jobbet, skiljer sig inte ett dugg från gratis gp.se, vad jag anser. Nä, det är lite tunnsått med bra tidningar i Göteborg. Mitt tips är att strunta i papperstidningen och läs på nätet istället. Sa upp GP när jag såg att GP kostade lika mycket som mitt bredband, eller som en sista minutenresa till Grekland/Spanien. Inte värt pengarna, speciellt som den blev hälften så stor för kanske fem år sedan, den är som en något tjockare Metro, med samma värdelösa innehåll. Gratis lokaltidningar brukar man få en gång i veckan i brevlådan, dessa ger mer info än GP i min mening. Lägg ditt studiebidrag på roligare saker! (Öl exempelvis)
Citera
2016-07-24, 19:52
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Finns tre, ingen är särskilt bra:
GP, Metro och GT.
GP är väl den "riktiga tidningen", GT är Expressen i kamouflage-kläder, Metro behöver jag väl inte ens förklara? Kan säga att jag har GP i papper på jobbet, skiljer sig inte ett dugg från gratis gp.se, vad jag anser. Nä, det är lite tunnsått med bra tidningar i Göteborg. Mitt tips är att strunta i papperstidningen och läs på nätet istället. Sa upp GP när jag såg att GP kostade lika mycket som mitt bredband, eller som en sista minutenresa till Grekland/Spanien. Inte värt pengarna, speciellt som den blev hälften så stor för kanske fem år sedan, den är som en något tjockare Metro, med samma värdelösa innehåll. Gratis lokaltidningar brukar man få en gång i veckan i brevlådan, dessa ger mer info än GP i min mening. Lägg ditt studiebidrag på roligare saker! (Öl exempelvis)

Håller med.
Citera
2016-07-24, 20:30
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Du kan förutom de som nämnts få DN, Svd och Di på morgonen. Lycka till i PK-helvetet.
Citera
2016-07-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Du kan förutom de som nämnts få DN, Svd och Di på morgonen. Lycka till i PK-helvetet.
Di är nog den intressantaste!
Citera
2016-07-25, 21:32
Medlem
Citat:
Di är nog den intressantaste!

Det räcker nog att läsa GP på nätet.
http://www.gp.se/ledare/bred-g%C3%A4...A4tt-1.3492249

Kan du läsa detta i DN eller DI?
Citera
2023-01-20, 06:11
Bannlyst
Göteborgs-Posten skulle jag säga är den bästa nyhetstidningen totalt sett, men GT är också en riktigt bra tidning, men inte lika mycket kvalitetslösning som GP skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in