2005-12-02, 18:09
Medlem
BushwickBills avatar
Tjena!

Jo det är såhär att jag den 2 senaste veckorna har tappat matlusten totalt. Jag kan utan problem gå en heldag med att bara äta 2 kokta ägg eller nått sånt liknannde. Är det farligt att gå så en längre tid typ en månad eller bör man börja trycka i sig mat med en gång?
Citera
2005-12-02, 18:20
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Tjena!

Jo det är såhär att jag den 2 senaste veckorna har tappat matlusten totalt. Jag kan utan problem gå en heldag med att bara äta 2 kokta ägg eller nått sånt liknannde. Är det farligt att gå så en längre tid typ en månad eller bör man börja trycka i sig mat med en gång?

Har du tränat rätt intensivt och slutat tvärt är det ganska vanligt, det har hänt mig ett fåtal ggr. Rör man sig inte gör inte kroppen av med lika mycket energi som behöver fyllas på.

Det bästa är att börja öka portionerna successivt om det är vad man önskar.
Citera
2005-12-02, 19:50
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Har du tränat rätt intensivt och slutat tvärt är det ganska vanligt, det har hänt mig ett fåtal ggr. Rör man sig inte gör inte kroppen av med lika mycket energi som behöver fyllas på.

Det bästa är att börja öka portionerna successivt om det är vad man önskar.

Nej men att man klarar sig på såhär jävla lite är inte det konstigt? och jag har inte varit inne i nåhon super träningsdos innan heller, jag går ganska mycket varje dag. Det konstiga är att jag känner mig typ speedad hela tiden.
Citera
2005-12-02, 20:10
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Nej men att man klarar sig på såhär jävla lite är inte det konstigt? och jag har inte varit inne i nåhon super träningsdos innan heller, jag går ganska mycket varje dag. Det konstiga är att jag känner mig typ speedad hela tiden.

Hmmm. Du borde gå till doktorn och göra ett ämnesomsättningsprov för säkerhets skull om det liger till på det viset...
Citera
2005-12-02, 20:17
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Hmmm. Du borde gå till doktorn och göra ett ämnesomsättningsprov för säkerhets skull om det liger till på det viset...

Faaan vad drygt men tack ändå. saken hör till den att jag ALDRIG har varit kräsen i mat förrut och nu bara pang så är man inte sugen alls. Kan det inte vara nån sjukdom eller nått då? kanske fel forum men ändå.
Citera
2005-12-02, 20:21
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Faaan vad drygt men tack ändå. saken hör till den att jag ALDRIG har varit kräsen i mat förrut och nu bara pang så är man inte sugen alls. Kan det inte vara nån sjukdom eller nått då? kanske fel forum men ändå.

Det är bäst att du låter en läkare kolla dig innan det kan utvecklas till en eventuell sjukdom. Fördet mesta är det ingen som helst fara, en ex-tjej till mig hade liknande problem men hon fick medicin som styrde upp det där så det är säkert inget att oroas över. Lycka till!
Citera
2005-12-02, 20:43
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Det är bäst att du låter en läkare kolla dig innan det kan utvecklas till en eventuell sjukdom. Fördet mesta är det ingen som helst fara, en ex-tjej till mig hade liknande problem men hon fick medicin som styrde upp det där så det är säkert inget att oroas över. Lycka till!

tack så mycket iaf
Citera
2005-12-02, 20:46
Medlem
skumrasks avatar
Jag tror inte det behöver vara särskilt allvarligt, ibland kan jag äta riktigt dåligt under en vecka. Ta en hand full med flingor och tvinga in det i munnen, för att man vet att man måste äta. Ids inte äns hälla upp det i en skål. Vill bara ha saker som går snabbt att äta. Youghurt eller dylikt. Pressad apelsin med ett rått ägg och socker, och sådana saker för att få energi.
Brukar gå över rätt som det är, vaknar av att man är vrålhungrig och äter hela dagen. Tror att det, avolutionärt sätt, är rätt naturligt att gå länge utan mat, för att sedan frossa i överflöd.

Hur mår din kropp i övrigt? Depressioner?
Citera
2005-12-02, 20:55
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Jag tror inte det behöver vara särskilt allvarligt, ibland kan jag äta riktigt dåligt under en vecka. Ta en hand full med flingor och tvinga in det i munnen, för att man vet att man måste äta. Ids inte äns hälla upp det i en skål. Vill bara ha saker som går snabbt att äta. Youghurt eller dylikt. Pressad apelsin med ett rått ägg och socker, och sådana saker för att få energi.
Brukar gå över rätt som det är, vaknar av att man är vrålhungrig och äter hela dagen. Tror att det, avolutionärt sätt, är rätt naturligt att gå länge utan mat, för att sedan frossa i överflöd.

Hur mår din kropp i övrigt? Depressioner?

Jo man får hoppas det går över till jul. Men kan det också vara att jag har lite dåligt med pengar tills nästa löning och kanske psykiskt så väljer kroppen att inte känna av hunger känslor för att den "vet" att jag inte tänker slösa så mycket på mat. Låter lite new age men kanske jag vet inte. Men det som är konstigt är att jag aldrig har varit så här dålig på att äta och för typ 2 månader sedan skulle jag aldrig ha klarat mig på 2 ägg om dagen. Har alltid varit ganska stor typ 187 cm och ca 97-100 kg.

Nej inga depressioner men jag har varit lite stressad och småhängig de sensaste veckorna mest pga av att jag haft jävligt mycket att göra.
Citera
2005-12-02, 21:02
Medlem
Subb[a]s avatar
Vad händer om du lagar/beställer något riktigt gott då? Känner igen mig men det är inte så att jag INTE KAN äta, när man väl börjar äta så går det bra liksom...
Citera
2005-12-02, 21:26
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Vad händer om du lagar/beställer något riktigt gott då? Känner igen mig men det är inte så att jag INTE KAN äta, när man väl börjar äta så går det bra liksom...

Jo när den väl är lagad då kan jag äta men det är det att jag aldrig känner nån lust för att laga/beställa för jag känner mig aldrig särskilt hungrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in