• 1
  • 2
2016-07-22, 23:59
Bannlyst
Vi alla vet att de flesta tjejer gillar killar på 185 , frågan är bara har man nån chans över huvudtaget som kille på 170-175 cm ? Eller är det helt kört ?
Citera
2016-07-23, 00:11
Medlem
Merwinnas avatar
170-175 cm är ju inte speciellt kort! För män födda för 70 år sedan och tidigare, är/var det en vanlig längd. Och i många länder är det en vanlig längd fortfarande. Det finns ju massor av tjejer som är 5-10 cm kortare än vad du är, inte minst en massa tjejer med invandrarpåbrå som bor här nu, men även många infödda svenska tjejer.

En annan tanke: har DU problem med att tjejer är längre än du? För det är inte säkert att DOM har problem, utan det kan sitta hos dig. Jag är själv lång för att vara kvinna, och jag hade en del problem med detta som ung, att vissa män som var kortare än jag verkade känna sig illa till mods bredvid mig. Då blev jag också illa till mods och försökte sjunka ihop o.s.v.. Men när jag träffade min exman som är c:a 4 cm kortare än jag så spelade det absolut ingen roll. För han tänkte inte så, och då blev inte jag illa berörd heller och kände inget behov av att försöka krypa ihop och verka kortare. Sedan har jag aldrig tänkt på det överhuvudtaget. (Nu är vår son halva huvudet längre än han då, så det ser kanske lite lustigt ut - men nu är vi OT! :-) )

Vad jag försökte säga i alla fall, var att problemet med längden sitter i ditt huvud först och främst. Om du inte tänker på det tänker få tjejer som du träffar på det heller. Om du ser dig omkring med öppna ögon, kommer du att se många lyckliga par där mannen är i din längd, och kvinnan kan vara både kortare, lika lång och längre än han!

http://myhero.com/images/Community/N...queennoor4.jpg

Edit: ska skriva till att bilden föreställer Kung Hussein och Drottning Nuur, så att ingen tror att jag är gift med en arab från förorten!
Senast redigerad av Merwinna 2016-07-23 kl. 00:14.
Citera
2016-07-23, 00:22
Medlem
Mooons avatar
Håller med. Det är kört om man är under 2,10. Skapa en ny gubbe och levla den.

Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Nej, det är helt kört. Skjut dig och börja om
Citera
2016-07-23, 00:26
Medlem
andreasmms avatar
Skicka PM ifall du vill se grafiskt hur "kört" det är

Tvärtom, största myten. I princip alla gymbiffar är åt det kortare hållet och det är sådana som får ligga med tjejer. En lång advokat med fötterna på jorden får däremot äran att bli omtalad som en "drömpojkvän".
Citera
2016-07-23, 00:26
Medlem
Det är nog inga problem däremot kommer inte tjejer på +180 titta åt ditt håll, men du tittar nog inte åt deras håll heller så det spelar ingen roll. De flesta tjejer är typ 155-170 så länge du inte är kortare än en tjej går det charma vilken brud som helst. Men om du är kortare måste du utstråla samma självsäkerhet som en lång stor kille gör för tjejer vill ju ha trygghet. Har en snubbe jag tränar kampsport med som är 173 cm 74 kg slår som en jävla häst sparkar, finns ingen tjej som dissar han pga han är för liten och svag iaf. Han får sjukt mycket brudar nu när jag tänker efter haha
Citera
2016-07-23, 00:27
Medlem
Inga problem så länge självförtroendet finns där. Man kan bära sin längd med stil oavsett om man är 1,40 eller 2,20. Passande hållning gör mycket gott och alla människor gillar olika utseendeattribut hos andra människor.
Citera
2016-07-23, 00:27
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Såklart. Korta killar har ju stor penis, får ligga mycket. Långa killar har liten penis.
Citera
2016-07-23, 00:49
Medlem
Svenskares avatar
Längden spelar bara roll om du saknar charm eller om du är ful. Vad tjejer egentligen är ute efter är bara en trygg punkt att luta sig mot, och den tryggheten utstrålar du med självförtroende bättre än du gör med längd, men längden utstrålar givetvis en del trygghet den också, men men...
Senast redigerad av Svenskare 2016-07-23 kl. 00:56.
Citera
2016-07-23, 01:18
Medlem
Ja det spelar roll...

Man får maximera det man har helt enkelt... sköt om dig, träna, se till att du har ok kläder... vet du med dig att du är värdelös på kläder be om hjälp..

kan du se till att tjäna ordentligt med pengar är det ett plus...

Tricket är att inte låta detta förmörka ditt liv, ha ett mål, fokusera på det, det ökar attraktionsgraden.

Framförallt lyssna inte på omgivningen som pratar om att det inte gör något. De vill dig visserligen väl... men i realiteten väljer inte kvinnor någon kortare än de själv. De pallar inte grupptrycket från andra honor...

Finns bra tjejer men de flesta är veka i psyket när det gäller detta...
Citera
2016-07-23, 01:20
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Längden spelar bara roll om du saknar charm eller om du är ful. Vad tjejer egentligen är ute efter är bara en trygg punkt att luta sig mot, och den tryggheten utstrålar du med självförtroende bättre än du gör med längd, men längden utstrålar givetvis en del trygghet den också, men men...

1+ sen är personlighet något ytligt som endast fångar intresset en kort stund.
Taskig personlighet och bristande socialkompetens får även den snyggaste killen att bli ful.
Citera
2016-07-23, 01:27
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Vi alla vet att de flesta tjejer gillar killar på 185 , frågan är bara har man nån chans över huvudtaget som kille på 170-175 cm ? Eller är det helt kört ?
Gör som så många andra. Kompensera din korta längd med en bred bringa.
Citera
2016-07-23, 04:26
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Håller med. Det är kört om man är under 2,10. Skapa en ny gubbe och levla den.

Hade önskat man kunde göra det . Min "gubbe" känns så jäkla felsatsad ibland. Det blir ofta mina gubbar i spel också. Man vill vara allt i början, och så blir det inget i stället. Tricket är att satsa allt på ett spår och löpa linan ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in