170-175 cm är ju inte speciellt kort! För män födda för 70 år sedan och tidigare, är/var det en vanlig längd. Och i många länder är det en vanlig längd fortfarande. Det finns ju massor av tjejer som är 5-10 cm kortare än vad du är, inte minst en massa tjejer med invandrarpåbrå som bor här nu, men även många infödda svenska tjejer.
En annan tanke: har DU problem med att tjejer är längre än du? För det är inte säkert att DOM har problem, utan det kan sitta hos dig. Jag är själv lång för att vara kvinna, och jag hade en del problem med detta som ung, att vissa män som var kortare än jag verkade känna sig illa till mods bredvid mig. Då blev jag också illa till mods och försökte sjunka ihop o.s.v.. Men när jag träffade min exman som är c:a 4 cm kortare än jag så spelade det absolut ingen roll. För han tänkte inte så, och då blev inte jag illa berörd heller och kände inget behov av att försöka krypa ihop och verka kortare. Sedan har jag aldrig tänkt på det överhuvudtaget. (Nu är vår son halva huvudet längre än han då, så det ser kanske lite lustigt ut - men nu är vi OT! :-) )
Vad jag försökte säga i alla fall, var att problemet med längden sitter i ditt huvud först och främst. Om du inte tänker på det tänker få tjejer som du träffar på det heller. Om du ser dig omkring med öppna ögon, kommer du att se många lyckliga par där mannen är i din längd, och kvinnan kan vara både kortare, lika lång och längre än han!
http://myhero.com/images/Community/N...queennoor4.jpg
Edit: ska skriva till att bilden föreställer Kung Hussein och Drottning Nuur, så att ingen tror att jag är gift med en arab från förorten!