Citat:
Ursprungligen postat av
Avril
Hej alla!
Har tänkt på det här med killar som bara har flickvänner och inga kompisar. Har börjar inse att jag är en sån kille. Har två kompisar som båda är i förhållanden och därför umgås vi inte lika mycket längre. Känner mig lite ensam.
Är singel just nu och istället för kompisar eller flickvänner går jag på dejter extremt mycket. Ons är ett ganska torftigt substitut för riktiga relationer men så har det blivit.
Undrar bara om nån känner igen sig i det här. Och vad beror det på?? Varför lägger jag all tid på sex/ons/tjejer istället för att hitta riktiga kompisar.
Tacksam för svar mvh ensam kille
Hej. Jag känner absolut igen mig. Flyttade till en stad där jag inte kände någon. Kollegorna på jobbet är avsevärt äldre så de kunde inte erbjuda något häng på fritiden.
Jag kom ur det genom att bli vän med några av tjejerna jag träffade. Efter att man umgåtts ett tag så frågade de om jag ville hänga med på någon aktivitet. För mig var det pub-quiz. Där fick jag träffa tjejens vänner och det klickade med dem och jag hängde på fler och andra aktiviteter. Sedan efter en tid blev jag en självklar del i gänget.
Det funkade inte första gången men egentligen tredje tjejen fungerade det med.
Så mitt förslag är väl att försöka swipa höger/mejla de tjejer som du tror att du skulle vilja hänga med framför att du skulle vilja ligga med dem. För det är nog viktigast att det sociala funkar.
Kanske framstår som något virrigt svar men jag hoppas det hjälper. Håll ut, ge inte upp.