2016-07-22, 23:22
Medlem
Hej alla!

Har tänkt på det här med killar som bara har flickvänner och inga kompisar. Har börjar inse att jag är en sån kille. Har två kompisar som båda är i förhållanden och därför umgås vi inte lika mycket längre. Känner mig lite ensam.

Är singel just nu och istället för kompisar eller flickvänner går jag på dejter extremt mycket. Ons är ett ganska torftigt substitut för riktiga relationer men så har det blivit.

Undrar bara om nån känner igen sig i det här. Och vad beror det på?? Varför lägger jag all tid på sex/ons/tjejer istället för att hitta riktiga kompisar.

Tacksam för svar mvh ensam kille
Citera
2016-07-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Hej alla!

Har tänkt på det här med killar som bara har flickvänner och inga kompisar. Har börjar inse att jag är en sån kille. Har två kompisar som båda är i förhållanden och därför umgås vi inte lika mycket längre. Känner mig lite ensam.

Är singel just nu och istället för kompisar eller flickvänner går jag på dejter extremt mycket. Ons är ett ganska torftigt substitut för riktiga relationer men så har det blivit.

Undrar bara om nån känner igen sig i det här. Och vad beror det på?? Varför lägger jag all tid på sex/ons/tjejer istället för att hitta riktiga kompisar.

Tacksam för svar mvh ensam kille

Hej. Jag känner absolut igen mig. Flyttade till en stad där jag inte kände någon. Kollegorna på jobbet är avsevärt äldre så de kunde inte erbjuda något häng på fritiden.

Jag kom ur det genom att bli vän med några av tjejerna jag träffade. Efter att man umgåtts ett tag så frågade de om jag ville hänga med på någon aktivitet. För mig var det pub-quiz. Där fick jag träffa tjejens vänner och det klickade med dem och jag hängde på fler och andra aktiviteter. Sedan efter en tid blev jag en självklar del i gänget.

Det funkade inte första gången men egentligen tredje tjejen fungerade det med.

Så mitt förslag är väl att försöka swipa höger/mejla de tjejer som du tror att du skulle vilja hänga med framför att du skulle vilja ligga med dem. För det är nog viktigast att det sociala funkar.

Kanske framstår som något virrigt svar men jag hoppas det hjälper. Håll ut, ge inte upp.
Citera
2016-07-22, 23:48
Medlem
Är också sådan. Har aldrig haft många kompisar, men de jag hade försvann när vi hamnade i seriösa förhållanden. Är inte särskilt social av mig så det umgänge det innebär med flickvän med tillhörande familj och syskon som ska hälsas på är mer än nog för mig.

Sedan har jag växt ifrån "bros before hoes"-resonemanget och insåg att det är den tilltänkta livskamraten som kommer i första hand.

En annan variant är "tjejer kommer och går, vänner består". Det var väl aktuellt i tonåren, men idag är det tvärtom för mig.
Citera
2016-07-22, 23:52
Medlem
Tjejer kommer och går. Vänner består. Men man märker såklart att väldigt många prioriterar sin partner till 100%och då blir det såhär.

Ett tips för de som vill bygga upp en kompiskrets med killar (och tjejer) är att helt enkelt börja prata med folk.
Citera
2016-07-23, 00:39
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Hej alla!

Liknande sits. Skillnaden är att jag till skillnad från dig försöker i allra högsta grad skaffa kompisar och är alltid öppen för nya bekantskaper. Du själv kan nog bättre besvara frågan varför du själv inte vill leta nya kompisar, eftersom du nu lade fram korten på bordet att du lade tiden på annat istället.
Citera
2016-07-23, 01:30
Medlem
bithaxs avatar
Är det så dåligt att hänga med detjter då?

Jag skall ut på en liten runda på stan med min dejt och hennes väninna nu i veckan. Jag, min ljussabel och två nörd brudar. Vad kan gå fel?

Mina polare jobbar. En av dem är i Ukraina just nu, en annan har semester med sin gravida fru. Polarna från högskolan har man inte hört av på ett halvår. Min fd. gymnaisepolare och jag har pratat om att "ta en öl" och det var ett halvår sedan vi sågs sist, men han skiter typ i en om man inte ligger på som fan. Vem orkar med en sån?

Och vad är en riktig kompis? Mina riktiga kompisar har inte tid med mig. Så mycket för "riktiga kompisar".
Senast redigerad av bithax 2016-07-23 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in