2016-07-22, 20:29
Medlem
DIdes avatar
Jag tycker att alla högerextrema borde hålla andan och spara på ammunitionen tills den verkligen behövs.

Nu är det väl knappast högerspöket denna gång heller men i så fall är det av iq 80 eftersom de har valt ett shoppingcenter. Vill de kontra som isis och muslimer så är det ju muslimsk hemmamark som är måltavla kan jag tycka, inte en allmän plats där alla rör sig.

Allt tyder på muslimer i mina ögon och jag hoppas att det tidigare i tråden inte står att alla hade blonda kaluffser och ropade tot fyr alle muslimen!
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shagrat
Nån expert säger på Sky News att det mest troligen rör sig om en ny IS-attack
Fömodligen.
En klassiskt Islamistdåd med koordinerade attacker på flera platser samt att Islamistiska dåd och oroligheter ofta inträffar på Fredagar.
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
@OnlineMagazin he is German. He just said "i'm German and fuck muslims"

om ovan vore sant skulle det inte vara så att en blivit infångad vid det här laget eller har han sprungit iväg efter det uttalandet som en osynlig molgan?
Citera
Medlem
Hidden333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Hur vet du att de som dog var muslimer? Jag drar inget kort, det jag säger är att det är idiotiskt att gå runt och mörda folk på gatan för att de ser ut som muslimer.

Det är ingen som har sagt att GM dödat de som "ser ut som muslimer" ge fan i att sprida desinformation.
Citera
2016-07-22, 20:30
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vissa av de som har tagit upp det menar mest på att det är för tidigt för att säga att det är the usual suspect då det mycket väl kan vara idioter som ser upp till en viss norrman eller något annat liknande.

För var det inte så att många skrek om islamister i början när Breivik härjade eller mins jag helt fel?

(Jag säger dock inte att det absolut måste vara något högerideologiskt utan att vi helt enkelt inte vet allt än)
Om det är en ensam galning kan motivet vara vad som helst, men om det nu, som det verkar, är flera GM så betyder det att dådet är planerat. Det betyder i sin tur att högerextremister ALDRIG skulle gå på rampage mot random civila, helt enkelt eftersom det skulle motverka deras sak, inte främja den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Därför att ett sådant här dåd inte skulle främja deras sak, naturligtvis. Hur menar du att det skulle främja kriget mot multikulturalismen genom att skjuta massa randommänniskor?

Man skulle antingen välja media som man anser är pro multikulti, politiska organisationer som är pro multikulti (som Breivik gjorde) eller så skulle man attackera invandrare.

Hur vet du att man inte attackerat specifikt invandrare i detta dåd? Och sen när började terrorister göra träffsäkra och avancerade analyser av sina handlingars konsekvenser. De flesta verkar jävligt känslomässigt (hat) styrda om du frågar mig. Inte direkt så att breivik har gjort så att Norge blivit mindre muslimskt t ex. Utesluter du att det finns fler lika dumma människor i världen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burt.Harbinson
Multiple deaths in shooting rampage in Munich
http://uk.reuters.com/article/idUKKCN1021YJ

Började tydligen inne på Mc Donalds...

Kan det inte vara vanligt gängkrig. Det finns väl bättre ställen för IS som vill mörda så många som möjligt.
Citera
2016-07-22, 20:31
Medlem
bara de har dödat 3 person känns som de har valt sina offer på något sätt. IS hade skjutit hej vilt och inte brytt sig om vilka de dödat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Jag är faktiskt inne på samma spår. Hade det varit mussar så hade det varit "Allahu akbar" hela vägen. Datumet och beteendemönstret samt hur skytten (skyttarna) verkar ha försvunnit hur lätt som helst ökar ytterligare oddsen på att detta inte är mussar för en gångs skull.

Vilka var offren? Är det en högerextrem dåre likt ABB kan man ju förvänta sig precision, tex enbart sossar. Muslimerna dödar ju mer för dödandets skull, barbariska avarter som dom är.
Citera
Medlem
Tyska polisen går nu ut med att man misstänker att det är en terrorattack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Det är ingen som har sagt att GM dödat de som "ser ut som muslimer" ge fan i att sprida desinformation.
Det var vad den originala personen syftade på när han sa att det var rätt att muslimer dog.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Enligt sky så är det väldigt snabba på att hoppa på tåget om att det är Daesh/AQ som ligger bakom det. Visst man kan spekulera om eventuella GM´s och senaste tiden har det varit en grupp som varit den mest aktiva, men är det inte lite väl tidigt gå ut med det?
Senast redigerad av Neroxx 2016-07-22 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in