2016-07-22, 20:25
Medlem
soligts avatar
Det här kommer ju aldrig ta slut.. Garanterat ett nästa vecka också..
Citera
2016-07-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Ni som skriver att gärningsmännen är "högerextrema", belägg tack!!

Låter ju helt fantastiskt.

Fantastiskt? Nu får ju medierna och vänstern ytterligare en breivik att hänga upp sig på i all evighet medan muslimerna fortsätter att slakta Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Verkar vara allt mer som tyder på högerextremt dåd. Verkar inte vara urskillningslöst dödande, utan man väljer ut offer (efter hudfärg?). Inga rapporter om "allahu akbar"-skrik. Inga maskingevär utan handeldvapen. Dessutom på årsdagen av breivik. Sen har vi klippet där misstänkt skytt skriker att han är tysk och hatar muslimer.

Skumt, såg ut som att han sköt på vita män, kvinnor, barn och en pensionär i filmen utanför köpcentret.
Citera
Medlem
Globalmannens avatar
Om det nu är vita tyskar som slår tillbaka mot muslimerna så lär det ju synas på offren. Är de skjutna muslimer? Jag såg en del hucklen bland dem som sprang och tog skydd.
Citera
2016-07-22, 20:27
Medlem
Burt.Harbinsons avatar
Multiple deaths in shooting rampage in Munich
http://uk.reuters.com/article/idUKKCN1021YJ

Började tydligen inne på Mc Donalds...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Verkar vara allt mer som tyder på högerextremt dåd. Verkar inte vara urskillningslöst dödande, utan man väljer ut offer (efter hudfärg?). Inga rapporter om "allahu akbar"-skrik. Inga maskingevär utan handeldvapen. Dessutom på årsdagen av breivik. Sen har vi klippet där misstänkt skytt skriker att han är tysk och hatar muslimer.

Jag är faktiskt inne på samma spår. Hade det varit mussar så hade det varit "Allahu akbar" hela vägen. Datumet och beteendemönstret samt hur skytten (skyttarna) verkar ha försvunnit hur lätt som helst ökar ytterligare oddsen på att detta inte är mussar för en gångs skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Ni som skriver att gärningsmännen är "högerextrema", belägg tack!!

Låter ju helt fantastiskt.

Ja vem vet, Hans brun sa det när jag var lyssnade på han att högerextrema också vill döda så många som möjligt, terrorn överlag har ändrats, nu för tiden slås det mot civila för det gör mest skada, på dagen 5 år sedan Breivik, ja vi får vänta och se....
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja det säger ju inte så mycket,för det är det ju oavsett vem som ligger bakom.
Mja, om de är så säkra utan att ha gripit/skjutit GM så har man nog dragit slutsatsen från hur GM ser ut, och då...
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Menar bara nu när folk direkt säger IS när GM inte ser arisk ut. Dom tackar ju inte nej till blonda flickor som vill joina deras sekt.

Finns lite sådant också kring muslimer som t.ex The Kalash People och flera andra där då blonda vita men är muslimer sedan något 1000 år. Görs tom filmer om detta om att nu hej du ser västerländskt ut. Nej jag kommer bara från region X typ där vi ser så ut...

Det allra bästa för en organisation som IS vore givetvis att konvertera en ariskt en till utseende att nu bedriva helig krig och det lär väl komma det också men tanke på hur mycket islam som nu finns i Europa.
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Personerna på bilden ser mörka ut. Tror inte att det är poliser utan offer.
Bilden kommer från shoppingcenterskjutningen i Johannesburg, och har alltså inget att göra med det nuvarande dramat i Munich.
Citera
2016-07-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vissa av de som har tagit upp det menar mest på att det är för tidigt för att säga att det är the usual suspect då det mycket väl kan vara idioter som ser upp till en viss norrman eller något annat liknande.

För var det inte så att många skrek om islamister i början när Breivik härjade eller mins jag helt fel?

(Jag säger dock inte att det absolut måste vara något högerideologiskt utan att vi helt enkelt inte vet allt än)

Exakt. Jag hör till dem som var övertygad om att breivik var islamistisk terror när de första rapporterna om bombdåd kom.
Citera
2016-07-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Eller så är han högerextrem själv? Tänkt den tanken?

Haha ja men du hör väl hur fruktansvärt överdrivet och osannolikt det låter att någon extrem åt något håll skriker ut det så, speciellt det där med "im german", för att riktigt betona att han inte skulle vara från mellanöstern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in