Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-25, 00:12
  #3325
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Men nu var han ju ute efter personer med invandrarbakgrund..
Alla offer som dog i skjutningen hade invandrarbakgrund och de flesta som dödades var muslimer!
Totalt 10 dödsoffer med gärningsmannen:
- 3 med turkisk bakgrund
- 3 med kosovo-albansk bakgrund
- 1 med grekisk bakgrund
- 1 med ungersk bakgrund
- 1 statslös (ev. afrikan)
- plus gärningsmannen med iransk bakgrund

Polisen sa i sin senaste presskonf att INGET talar för att han siktade på någon viss grupp. Det var dessa som var i och utanför donken. Det lever MÅNGA från balkan/turkiet i munchen. och du kan inte se att en individ är kosovoar eller muslim och skilja ut dem från en sydtysk. Ungraren lär dessutom inte vara muslim och desutom "ljushylt"
Du kör reverse engigering, A ger inte B, bara för att B ger A.
Citera
2016-07-25, 00:16
  #3326
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Nej, kan du komma med bilder på offer där det alla är mörkhåriga?

Nej.då så så håll då käften!
Här är ett offer på något mellanting. https://pbs.twimg.com/media/Cn_YlDdWgAA57H3.jpg

Min poäng var att det bara finns blattar vid den punkten och vid den tiden så det betyder inte att det var just blattar han hade något emot.

Du kan ju prova själv att gå på valfritt köpcentrum här i Sverige efter kl 17.00 en fredagkväll/-eftermiddag så kommer du se att det (enligt min uppskattning) är 90% invandrare där och då.

Svenskarna har redan gjort sina inköp för helgen vid den tiden och är hemma och förbereder fredagsmys med barnen, eller så har man precis korkat ur första buteljen.

Men min fråga kvarstår. HAR DU BILDER PÅ BLATTARNA SOM VAR OFFER?

Du behöver lugna ned dig. För det första ligger inte Munich i Sverige, och för det andra vet du ingenting av vad etniska tyskar gör på fredagskväll i denna stadsdel.

Det vi däremot vet är att anmärkningsvärt många ungdomar med invandrarbakgrund sköts. Dådet var inte rasistiskt för det. Låt oss inte köpa Aftonbladets långsökta teorier om Breivik. Dådet är alltför icke-politiskt för att sägas ha något med ABB att göra, vare sig i tillvägagångssätt eller planering. Däremot kan han själv trott sig vara inspirerad av en sådan person - men det är en annan sak än att dådet rent faktiskt liknar ABB. Detta måste hållas isär.
Vad det dock rent faktiskt liknar är mass shootings i USA som involverar unga socialt missanpassade personer.

Så, snarare han sköt "sina" egna för han ville hämnas på de "sina", alltså de som var som honom men som stötte ut honom. Unga tonåringar med samma bakgrund som han själv.
Detta verkar givet modus operandi troligt. Mer troligt än islamism eller rasism (Breivik).

Vi ser det exempelvis i hur han försökte locka specifika grupper till McDonalds och i hans samtal med balkong-tysken som för honom verkar vara en utomstående part som inte ska lägga sig i. Även hans förvirrade och icke-dedikerade uppträdande tyder på något högst personligt och psykiskt, för en terrorist med ett mål för ögonen hade inte stannat för att käfta med den där tysken.

Han sköt inte specifikt mot tyskar för han brydde sig inte om dom. De hade ingenting med hans hämndaktion att göra.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2016-07-25 kl. 00:28.
Citera
2016-07-25, 00:19
  #3327
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
https://www.youtube.com/watch?v=oMJjibTBGl4
Tror du inte jag känner till den där Lauretta som ringde till CNN? Jag tycker inte det duger för att fastslå att han skrek Allahu Akbar. Är det inte lite lustigt att Lauretta som nyss har varit med mitt i ett massmord ringar till CNN för att berätta om detta och inget mer? Hon vände sig alltså inte till tysk media utan till amerikansk, skulle det vara det första du gjorde så snabbt efter att du varit med om något liknande?

Jag skulle antingen vilja att det bekräftas att Lauretta överhuvudtaget var där eller att fler vittnen säger samma sak.
Citera
2016-07-25, 00:21
  #3328
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Polisen sa i sin senaste presskonf att INGET talar för att han siktade på någon viss grupp. Det var dessa som var i och utanför donken. Det lever MÅNGA från balkan/turkiet i munchen. och du kan inte se att en individ är kosovoar eller muslim och skilja ut dem från en sydtysk. Ungraren lär dessutom inte vara muslim och desutom "ljushylt"
Du kör reverse engigering, A ger inte B, bara för att B ger A.

Samtidigt är det ju troligt att GM visste att många ungdomar men invandrarbakgrund slulle hänga där en fredagkväll, eller hur? speciellt när han skickat en invite på Facebook, även om den var konstig.

Sedan betyder det ju inte att han skulle brytt sig om tyskar dog med. Bara att hans mission var hämnd mot tonåringar / ungdomar med liknande bakgrund som han själv.
Citera
2016-07-25, 00:28
  #3329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tror du inte jag känner till den där Lauretta som ringde till CNN? Jag tycker inte det duger för att fastslå att han skrek Allahu Akbar. Är det inte lite lustigt att Lauretta som nyss har varit med mitt i ett massmord ringar till CNN för att berätta om detta och inget mer? Hon vände sig alltså inte till tysk media utan till amerikansk, skulle det vara det första du gjorde så snabbt efter att du varit med om något liknande?

Jag skulle antingen vilja att det bekräftas att Lauretta överhuvudtaget var där eller att fler vittnen säger samma sak.

Tydligen känner du inte till den tillräckligt eftersom som du tokbluffar om att Lauretta skulle ringt. Enligt CNN så är det en av deras tyskspråkiga journalister som ringt butiker i köpcentret och hon ska ha svarat och pratar tyst eftersom hon gömmer sig.

Jag tycker storyn låter lite för bra för att vara sann.
Citera
2016-07-25, 00:28
  #3330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Nej, kan du komma med bilder på offer där det alla är mörkhåriga?

Nej.då så så håll då käften!
Här är ett offer på något mellanting. https://pbs.twimg.com/media/Cn_YlDdWgAA57H3.jpg

Min poäng var att det bara finns blattar vid den punkten och vid den tiden så det betyder inte att det var just blattar han hade något emot.

Du kan ju prova själv att gå på valfritt köpcentrum här i Sverige efter kl 17.00 en fredagkväll/-eftermiddag så kommer du se att det (enligt min uppskattning) är 90% invandrare där och då.

Svenskarna har redan gjort sina inköp för helgen vid den tiden och är hemma och förbereder fredagsmys med barnen, eller så har man precis korkat ur första buteljen.

Men min fråga kvarstår. HAR DU BILDER PÅ BLATTARNA SOM VAR OFFER?

Håll käften själv.

Här har de namnen på offren om du kan läsa engelska. Även den där Kollman är rumän.


https://www.theguardian.com/world/20...tely-teenagers

Har du varit i München något? Att efter kl 17 är tyskarna hemma är bara skitsnack
__________________
Senast redigerad av CPU 2016-07-25 kl. 00:33.
Citera
2016-07-25, 00:31
  #3331
Medlem
Någon mer info om afghanen som ska varit inblandad?

Angående offren så sades det att araber och turkar mobbat honom under skolgången. Samtidigt fanns albaner, greker och ungrare bland offren. Såg en bild på en blond och ljus albanska som sköts, även ungraren kan jag tänka mig har liknande drag. Det talar för att alla som befann sig på restaurangen var måltavlor, inte bara mörka araber/turkar.
Citera
2016-07-25, 00:36
  #3332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Om inte polisen ändrat uppfattning sen tidigare idag så antogs anhopningen av offer (7 av 9 mördade?) med invandrarbakgrund vara tillfällig, medan deras ålder antogs vara GM:s selektionskriterium. Han kan förstås ha haft flera selektionskriterier, men Bayerns polischef Hubertus Andrä refererades enligt ovan.

GM sägs ha skjutit minst 58 skott (utifrån antalet funna hylsor antar jag), om många av dessa riktade sig mot polisen någon gång eller var mestadels point blank-avstånd mot utvalda offer vet jag inte.

Finns det någon beskrivning av de mördades lokalisationer? Var alla, utom en man (?), dödade nära varandra eller mer spridda platser?
Citera
2016-07-25, 00:39
  #3333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Att efter kl 17 är tyskarna hemma är bara skitsnack

Enligt polisen på presskonferensen idag så var det normalt att det främst var invandrare där.

Dessutom vet nog de flesta i Sverige som varit på McDonalds eller Max en fredag- eller lördagskväll att det mer liknar en fritidsgård för araber och afrikaner än en snabbmatsrestaurang.
Citera
2016-07-25, 00:47
  #3334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Enligt polisen på presskonferensen idag så var det normalt att det främst var invandrare där.

Dessutom vet nog de flesta i Sverige som varit på McDonalds eller Max en fredag- eller lördagskväll att det mer liknar en fritidsgård för araber och afrikaner än en snabbmatsrestaurang.
Kanske i just den restaurangen. Jag har varit massor i München och vet att tyskarna är ofta ute varje dag. München är liksom en storstad och inte som en typisk svensk stad där alla sover kl 16:00
Citera
2016-07-25, 00:53
  #3335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Kanske i just den restaurangen. Jag har varit massor i München och vet att tyskarna är ofta ute varje dag. München är liksom en storstad och inte som en typisk svensk stad där alla sover kl 16:00

Nu har aldrig jag sagt att tyskar sover kl 16:00. Hänga på McDonalds en fredagskväll verkar dock mer att vara en babbegrej.
Citera
2016-07-25, 01:02
  #3336
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
tror du på allt den här skiten breivik högerxtrem köpt vapnet på darknet , darknet brukar var alltid i fokus när de gäller hacking cc lösenord och vapen fy fan dra åt helvete tyskt polis lögnare

Så då har du alltså källa på att det inte stämmer att vapnet köptes på Darknet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback