Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 20:00
  #409
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Anpassar sig till vad?.

Vi är dömda till ett feministiskt skitland helt utan insikt och verklighetsförankring.
Löfven är feminist, Batra är feminist och all media är feministisk.

Vi är fan inte dömda till att leva under en feminaziskt skitdiktatur eller vad du (med flera vill kalla det)
Du, Mes, och flera andra har gjort rent brillianta inlägg i debatten, understödda av statistisk, men trots det så faller ni in i nån jävla grottmentalitet när det gäller att överträffa psykfeminister.

Sluta när ni kommit till faktan. invänta och kräv svar.

Sväva inte ut i en massa jävla grottmongofasoner, utan nöj er med att kultur är en jävligt stor faktor i det hela. Håll det hela någorlunda värdigt, please. Vi behöver inte hamna på radikal-vänster-feminist-nivå.

Tvingas vi att hamna där, då har rationella människor redan förlorat. Där är vi långt ifrån ännu. som tur är
__________________
Senast redigerad av Wishie 2016-07-29 kl. 20:02.
Citera
2016-07-29, 21:01
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Muslimer är en cancer som sprider sig i civilisationens kropp. Alla islamiska länder är en pest att leva i för en västerlänning, en tillbakagång i utvecklingen inte bara några hundratals år utan tusentals. Det finns inte enda människovärdigt islamiskt/muslimskt land.

Alla feminister som menar annat är välkomna att lifta i Mellanöstern för att bevisa motsatsen
http://www.nytimes.com/2008/04/19/th...peac.html?_r=0

Tror knappast det är en pest att som västerlänning bo i Dubai.
Citera
2016-07-29, 22:06
  #411
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Tror knappast det är en pest att som västerlänning bo i Dubai.
Absolut inte. 4 år i Dubuai och 2 år i SA och jag har personligen inte sett någon av vår kvinnliga personal i högre befälsordning behandlats annorlunda en mans order på något sätt. Utanför förläggningen är det tyvärr ett helt annat synsätt. Som "västerlänning" i våra compounds är livet precis som i vilken normal västerländsk stad som helst. Utanför, well, där har våra kvinnliga tjänstemän ytterligare direktiv än vad vi män har. absolut. Men du vet, det hör inte med kultur att göra
Citera
2016-07-29, 23:20
  #412
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vi är fan inte dömda till att leva under en feminaziskt skitdiktatur eller vad du (med flera vill kalla det)
Du, Mes, och flera andra har gjort rent brillianta inlägg i debatten, understödda av statistisk, men trots det så faller ni in i nån jävla grottmentalitet när det gäller att överträffa psykfeminister.

Sluta när ni kommit till faktan. invänta och kräv svar.

Sväva inte ut i en massa jävla grottmongofasoner, utan nöj er med att kultur är en jävligt stor faktor i det hela. Håll det hela någorlunda värdigt, please. Vi behöver inte hamna på radikal-vänster-feminist-nivå.

Tvingas vi att hamna där, då har rationella människor redan förlorat. Där är vi långt ifrån ännu. som tur är

Ja min vän, vad tycker du vi skall göra med en Svensk befolkning bestående av 50% kvinnor varav 95% av dessa är feminister i praktiken. Av de resterande 50% männen är hälften av dem Manginas som går i graven för sina feministiska ideologi. Ursäkta men har du sovit de senaste åren?.

De hitimporterade flyktingarna som blir politiska väljare i samma gruppering som ovan har jag då inte ens räknat med, vilket gör det ännu mer KÖRT !.

Matriarkatet är ett faktum vi går i graven med för det finns inget viktigare än feministisk ideologi i detta landet.

Svenska folket är så hjärntvättat så de skulle skicka sina döttrar som sexslavar till IS om aftonbladet hade skrivit det var det rätta ideologiskt, så JÄVLA illa är det !.

Jag har trott det går argumentera med en feminist men detta forum visar det är absolut omöjligt.
jag har ett par s.k kvinnliga vänner som också är det och dom är absolut hjärntvättade, ingen fakta eller logik går in oavsett vad och hur man argumenterar. DET ÄR LÖNLÖST !.
__________________
Senast redigerad av Mes 2016-07-29 kl. 23:29.
Citera
2016-07-30, 00:16
  #413
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Ja min vän, vad tycker du vi skall göra med en Svensk befolkning bestående av 50% kvinnor varav 95% av dessa är feminister i praktiken. Av de resterande 50% männen är hälften av dem Manginas som går i graven för sina feministiska ideologi. Ursäkta men har du sovit de senaste åren?.arna vill ha


Näe, jag har inte sovit.. Har du just vaknat eftersom du tydligen upplever nån sorts genuspanik dagen till ära? Varför ens bry sig om nån fjanta som Zara som tweetar att hon hatar, hatar, hatar män? Är det värt energin ens att bemöda något som är så uppenbart populistiskt skitsnack? Varför upprör du dig ens? Slappna av lite, ta o bemöt feministernas uppenbara falska påståenden. Du har ju redan "the moral highground", varför skita ner sig i onödan, din nöt???

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
De hitimporterade flyktingarna som blir politiska väljare i samma gruppering som ovan har jag då inte ens räknat med, vilket gör det ännu mer KÖRT !.


Ah, Sossarna vill ha hit en ny "underklass"för att vinna nästa val och Borgarna, med Reinfeldt i spetsen under förra mandatperioden ville att vad? Sossarna skulle vinna nästkommande val? Att hans bok "det sovande folket" skulle bli en profetsia?
Är du så "närsynt" är det ju tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Matriarkatet är ett faktum vi går i graven med för det finns inget viktigare än feministisk ideologi i detta landet
Oh bla bla bla. Matrialkat, Patrialkat. Kom ut ur sandlådan med Er

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Svenska folket är så hjärntvättat så de skulle skicka sina döttrar som sexslavar till IS om aftonbladet hade skrivit det var det rätta ideologiskt, så JÄVLA illa är det !.

Nu börjar du närma dig konspirationforum än just politik

Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Jag har trott det går argumentera med en feminist men detta forum visar det är absolut omöjligt.
jag har ett par s.k kvinnliga vänner som också är det och dom är absolut hjärntvättade, ingen fakta eller logik går in oavsett vad och hur man argumenterar. DET ÄR LÖNLÖST !.

Inga problem med att argumentera med en "feminist" liksom det inte är några problem att argumentera mot en kreationist. DU fixar det tydligen inte då, så lägg ner det hela då du uppenbarligen bara späder på myten om att män är några jävla barbarer.
__________________
Senast redigerad av Wishie 2016-07-30 kl. 00:24.
Citera
2016-07-30, 08:40
  #414
Medlem
Mess avatar
Wishie|58013653]

Citat:
Näe, jag har inte sovit.. Har du just vaknat eftersom du tydligen upplever nån sorts genuspanik dagen till ära? Varför ens bry sig om nån fjanta som Zara som tweetar att hon hatar, hatar, hatar män? Är det värt energin ens att bemöda något som är så uppenbart populistiskt skitsnack? Varför upprör du dig ens? Slappna av lite, ta o bemöt feministernas uppenbara falska påståenden. Du har ju redan "the moral highground", varför skita ner sig i onödan, din nöt???

Jag är på din sida så någon nöt behöver du inte kalla mig.
Zara Larsson skiter jag självklart i, dock inte det mediala drevet som tillåter detta rent ideologiskt och politiskt ske, detta påverkar unga människor och framförallt unga kvinnor. Tråkigt att du inte ser allvaret i symboliken.

Citat:
Ah, Sossarna vill ha hit en ny "underklass"för att vinna nästa val och Borgarna, med Reinfeldt i spetsen under förra mandatperioden ville att vad? Sossarna skulle vinna nästkommande val? Att hans bok "det sovande folket" skulle bli en profetsia?
Är du så "närsynt" är det ju tragiskt.

Det är givetvis inte så enkelt !, jag pratar BARA ekonomi i termerna kring invandring och vilka som är vinnarna med en allt mer ökande befolkning. Bankerna, storföretagen samt även Politiskt är de enda som vinner på detta som sker i realtid.

Citat:
Oh bla bla bla. Matrialkat, Patrialkat. Kom ut ur sandlådan med Er

Ja, jag önskar jag hade synen att se det på det sätt lika positivt som du.


Citat:
Nu börjar du närma dig konspirationforum än just politik

Jag hoppas du förstår symboliken i det. Typ: Svenska pappor säger väl ingenting numera om dottern släpar hem vilken Mena eller afrikan som helst och "mamma" gillar olika så det är bara en parantes i sammanhanget.


Citat:
Inga problem med att argumentera med en "feminist" liksom det inte är några problem att argumentera mot en kreationist. DU fixar det tydligen inte då, så lägg ner det hela då du uppenbarligen bara späder på myten om att män är några jävla barbarer.

Nej, du har möjligtvis rätt, och jag har slutat argumentera öppet.
Men jag är en jävla barbar och det är precis de egenskaperna som jag skall bejaka !.
Citera
2016-07-30, 12:16
  #415
Medlem
Continental Ops avatar
Jag har läst tre krönikor i veckan av kvinnliga krönikörer med exakt samma "slutsats": 98 procent av alla våldtäkter begås av män!!!?? I nån av dem var det ett ok för dem att bära, i nån var det kränkande whatever.

och?

Så var det väl 2013 och för tvåhundra år sen oxå, så skrev de väl i sina krönikor 2013 oxå? vad är poängen?

Har man inget mer att komma med kanske man inte ska skriva nån krönika? Vad ska jag som tillhör de där andra som inte håller på med sånt göra med den informationen liksom? Vafan ska jag som tillhör de där X procenten som inte våldtagit nån än svara på det? Jaja jag har iaf inget med det där att göra

Snacka om paralyserad idiotdebatt alltså.
Citera
2016-07-30, 12:17
  #416
Medlem
Klaedvikarens avatar
Alice Bah Kunhke från Disneyklubben formulerade det nästan övertydligt när hon intervjuades av Christiane Amanpour i CNN: "Sweden has a feminist government" och det är faktiskt sant, enligt: http://www.government.se/government-...st-government/

Det känns mer och mer som feministerna i Rosenbad står inför ett svårknäckt dilemma. Det känns som om journalisterna sliter som svin med en retorik som ingen annan tror på, längre.
http://www.st.nu/noje/det-handlar-om...-gang-for-alla
Lite ironiskt att debattartikeln är publicerad på en nöjessida.

Jag är blekfet och medelålders svensk man. På något bakvänt sätt tillåts hetsjakt på mig och min sort, trots att jag aldrig befunnit mig i festivalvimlet och aldrig heller kladdat på tjejer, mot deras vilja.
Om jag går i svaromål mot denna feminist, och andra, får jag kallt räkna med att kallas rasist eller ännu värre invektiv från de rättrogna, när jag bara följer uppmaningen i hennes appell:

"Om du ser något som inte ser rätt ut - lägg dig i. Våga ifrågasätta och säga ifrån."

Fast det är ju det jag och andra gör när vi påtalar att det står en elefant i rummet.

Detta är en mardröm i ren Kafka-klass.
__________________
Senast redigerad av Klaedvikaren 2016-07-30 kl. 12:19.
Citera
2016-07-30, 17:28
  #417
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Svensk feminism är lika illa som Nazism, Fascism då den inte tillför något annat än särbehandling och i slutskeded NATIONSDÖD !.

Men stackars liten, då...puttinutt. Hur bitter kan en karl bli över att vi kvinnor vågar säga NEJ nu för tiden ? Vi feminister hörs i debatten och leder den som vanligt.
Citera
2016-07-30, 20:18
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du kanske inte har fattat detta än men så gott som allt MÄNS våld mot kivnnor handlar om genus och manlighetsnormer.

Ta bort etnicitet ur ekvationen och du har fortfarande manligt våld mot kvinnor….ta bort diverse olika kulturer och du har fortfarande mäns våld mot kvinnor.
Fixa jämställdhet och då först börjar det minska.

Surprise.

Mmm.. Det är knappast männen som är problemet, det är snarare avarten av män..

Men om du nu ska klumpa ihop mig med diverse våldtäktsmän, taffsare och våldsverkare så säger det en hel del om dig.

Manlighetsnorm, menar du att det tillhör mansrollen att våldta och misshandla?

Att det finns horor beror antagligen på genus och kvinnlighetsnorm? Typiskt kvinnor att hora..
Fixa kvinnorna så löser du problemet med trafficking och luder..
Citera
2016-07-30, 22:33
  #419
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Men stackars liten, då...puttinutt. Hur bitter kan en karl bli över att vi kvinnor vågar säga NEJ nu för tiden ? Vi feminister hörs i debatten och leder den som vanligt.

Nejdå,

Det är du som måste leva i nationen som är i en döende fas med alla de kvinnoförnedrande illdåd som drabbar er hårdast.

Själv stämplar jag ut från landet "Sverige" långt innan du ensam inte törs gå ut om kvällarna.

Du frågar dig hur kanske?, jag har resurser och för att jag kan
Och skulle det gå så illa att inte ens jag kan göra det så hör jag givetvis till den mest kapabla procenten i samhället att klara mig och min familjs överlevnad. Jag är nämligen en sådan "karl" som klarar ALLT !.

I övrigt har du givetvis rätt !, jag försöker bara rädda dig och alla dina systrar från en allt mörkare framtid orsakade av er själva.

Men jag är inte kaxig och detta känner jag en djup och enorm sorg för, inte så mycket för min egen framtid utan för din och Sveriges framtid
Citera
2016-07-31, 11:48
  #420
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Men stackars liten, då...puttinutt. Hur bitter kan en karl bli över att vi kvinnor vågar säga NEJ nu för tiden ? Vi feminister hörs i debatten och leder den som vanligt.

Varför blir så många feminister och vänstern så upprörda över den redan klassiska bilden på poliskvinnan i Rålis som tar fast en ficktjuv? Där har vi ju ett typexempel på en rådig, stark och självständig kvinna som tar saken i egna händer. Är det inte lite så att den typiska feministen är mycket bra på att prata vitt och brett och teoretisera men när det kommer till det praktiska så fungerar det inte lika bra? Är inte problemet just att kvinnor inte vågar säga NEJ snarare än det motsatta. Om tex tjejer på festivalerna hade haft pepparsprej eller varför inte en syl i handväskan som de resolut körde upp i arschlet eller magen på förövaren så kommer garanterat inte dessa personer att tafsa igen.

Separerade badtider, tafsa inte armband, låga straff för våldtäkt och sexuella trakasserier, rör inte min slöja manifestationer, blunda och hålla för öronen inför förortens jämnställdhetsproblem och könsstympning och hedersproblematik är inte att våga säga NEJ det är precis tvärtom. Och de som kommer att drabbas är ni kvinnor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback