Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-21, 17:01
  #1
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
En 17-årig flicka våldtogs i tisdags på en mindre ort i Kalmar län.
Enligt uppgift till Aftonbladet drog flera gärningsmänmän in henne i ett skogsparti

- Hon blev våldtagen av en eller eventuellt flera gärningsmän, sedan kan jag inte säga så mycket mer, säger Cecilia Brick, som är förundersökningsledare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209241.ab

Och vem ligger bakom detta?
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2016-07-21 kl. 17:05.
Citera
2016-07-21, 17:04
  #2
Medlem
Nära HVB-hem... jag är så sjukt förbannad, det här verkar hända minst en gång i veckan nu, och feministerna håller tyst, inte ett jävla ord, sedan sitter vi andra medborgare här och sakta men säkert VÄNJER oss vid detta, man märker hur mycket mindre antal kommentarer blir här på flashbacktrådarna om dessa hemska saker som händer. Fyfan.
Citera
2016-07-21, 17:04
  #3
Medlem
DaEzzs avatar
"Enligt uppgifter till Aftonbladet inträffade våldtäkten i närheten av ett HVB-hem i Kalmar län. Tre pojkar eller yngre män ska ha dragit in flickan i ett skogsparti där de sedan våldtog henne".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209241.ab


Case closed, oavsett hur inkompetent Polisen är i gemen så lär de inte kunna tappa bollen på den här...
Citera
2016-07-21, 17:04
  #4
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ja, det är uppenbart vilka som är bakom detta.

Märkligt att de skriver med den infon, det är inte likt Aftonbladet. Kan ju nästan tolkas som att de själva pekar mot boende där, är det verkligen så de vill att man ska tänka?
Citera
2016-07-21, 17:05
  #5
Medlem
HVB? Det var säkert såna där "värstingar"...
Citera
2016-07-21, 17:05
  #6
Medlem
Matärgotts avatar
Sjukt att sker mitt på dagen, kan tänka mig en tjej som är ute på föräldrarnas landställe och tar en liten promenad i naturen... MITT PÅ DAGEN... jävla samhälle detta blivit..

Man borde veta 100% att de bor på HVB-hemmet efter en beskrivning av araber som inte talar svenska. Ta kort på alla och visa för flickan och svårare än så är det inte. Sen åldersbestämning med hjälp av tandröntgen eller vad de nu gör och de visar sig att alla är typ 5 år äldre än vad de säger alltså runt 20+. 1-2års fängelse följt av utvisning är väl vad vi kan hoppas på om vi är realistiska..
Citera
2016-07-21, 17:06
  #7
Medlem
Svammels avatar
Jag är nästan lite imponerad av att Aftonbladet nämner att det skett i anslutning (eller nära) ett HVB hem
Citera
2016-07-21, 17:07
  #8
Medlem
Får se hur länge texten om HVB anslutningen ligger kvar, tänker mig redan nu att det är många samtal till ABs redaktion.
Citera
2016-07-21, 17:12
  #9
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det låter ju extremt konstig och hemskt: "Drog in henne i en skogsdunge...". Som ett djur, en leksak...
Citera
2016-07-21, 17:13
  #10
Medlem
AB och de flesta övriga medier har det senaste året varit ganska konsekventa med att skriva ut HVB-hem, asylboende etc när brottet begåtts på en sådan plats eller i anslutning till det.

Dock intressant att de går ut med det i ett så tidigt stadie utan att polisen bekräftat det. Oavsett hur säkra källor de har är det ju fortfarande officiellt obekräftade. (Alltså hade de utan problem kunnat låta bli att skriva det)

Vidrigt fall... hoppas som någon skrev att polisen inte schabblar bort det...
Citera
2016-07-21, 17:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som ett djur, en leksak...
Det där är nog en spot on beskrivning av en kvinna för vissa.
Citera
2016-07-21, 17:21
  #12
Medlem
spoilers avatar
Tydligen Västervik med omnejd.

"Brottet ska ha skett i anslutning till ett av kommunens HVB-hem. Förundersökningsledaren Cecilia Brick är förtegen om omständigheterna men berättar att målsäganden är en 17-åring."

http://www.vt.se/nyheter/vastervik/k...om4223855.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback