• 1
  • 2
2016-07-20, 22:42
Medlem
Hej!
Jag ska på festival i 2 eller 3 nätter och jag vill vara lite ekonomisk, eller jag vill göra min egen mat. Jag är ganska noga med mat dock, inte så att jag är överdrivet psycho om något ligger ute för länge, jag vill mest ha lite sjysst taste. Tänkte därför fråga om vad för sorts rätter jag kan göra för att underhålla mig så länge jag kan utan att behöva köpa svindyr festivalmat? Kan alltså ej ha kylskåp.

Jag tänkte börja med pastasallad med fetaost. Sen kanske baguetter med brie + serrano? Sen vad?
Citera
2016-07-20, 22:43
Medlem
en1kronas avatar
Kylbox?
Citera
2016-07-20, 22:50
gräv ner en kyl box i marken och i skugga borde hålla det kallt i med några kyl klampar eller i som du kan köpa is på mc donalds eller den lokala butiken .

laga en fet potatis sallad . samt lite burkmat du kan elda på i burken så den blir färsk , typ gulasch soppa .
Senast redigerad av minponny 2016-07-20 kl. 22:53.
Citera
2016-07-20, 22:52
Medlem
Ratis avatar
Corned Beef. Passar till det mesta, allt från pålägg till pytt i panna.
Citera
2016-07-20, 22:52
Medlem
Andersdamaans avatar
Renklämma (Rökt renkött, pepparrot och grönsaker inrullat i tunnbröd) Äts helst första dagen då tunnbröd torkar rätt fort.
Citera
2016-07-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Hej!
Jag ska på festival i 2 eller 3 nätter och jag vill vara lite ekonomisk, eller jag vill göra min egen mat. Jag är ganska noga med mat dock, inte så att jag är överdrivet psycho om något ligger ute för länge, jag vill mest ha lite sjysst taste. Tänkte därför fråga om vad för sorts rätter jag kan göra för att underhålla mig så länge jag kan utan att behöva köpa svindyr festivalmat? Kan alltså ej ha kylskåp.

Jag tänkte börja med pastasallad med fetaost. Sen kanske baguetter med brie + serrano? Sen vad?

https://www.byggmax.se/k%C3%B6k-och-...FUsGcwodIGgC1w

Plus massa nudlar

Edit kom på det nu tacos utan köttfärs om det finns färdig köttfärs på burk kan man ju köra det.
Senast redigerad av crew009 2016-07-20 kl. 23:25. Anledning: Edit
Citera
2016-07-20, 22:56
vakum packa baguetter ? borde väl funka dom man kan köpa på statoil håller ju i flera dagar ....
annars koka nudlar hemma och lägg i burkar som du kan äta kalla sen om du inte hittar varmt vatten men borde man kunna ficka av dom som säljer kaffe och te .

http://www.clasohlson.com/se/Spritk%...erCookie=false
Citera
2016-07-20, 23:04
Medlem
ApanBapans avatar
Mitt tips blir att läsa på typ forum för fjällvandrare. De känns hardcore på det området.

Spontant tänker jag knäcke med räkost. Eller kokta ägg. Håller typ en månad utan kyl.

Eller så investerar du i stormkök och kör stenhårt på pasta och frystorkat.
Citera
2016-07-20, 23:10
Medlem
zepofans avatar
Kolla in 24 hr meals. Inte gratis men förbannat smidigt.
http://www.utemat.se/24-h-meal-3-ratters-mjukkonserv/
Citera
2016-07-20, 23:14
Medlem
MeanMEs avatar
Heinz bönor i tomatsås på burk.
Funkar utmärkt att äta kalla som varma.
Kräver inte någon konservöppnare heller.

Surkål, gott och nyttigt, färdig att äta ur burken.

Grönsaker, håller lätt några dygn som tomater och gurka.
Ta bort kvisten från tomaterna bara den kan börja mögla.

Makrill i tomatsås.

Finns massor med färdigmat i konserv.
Citera
2016-07-20, 23:40
Medlem
ps870s avatar
Frystorkade maträtter. Öppna påsen och häll på kokande vatten. Vänta några minuter. Smidigt och smakar helt ok. Finns t.ex i sportaffärer som XXL.
Vatten kokar du på sprit eller gasolkök.
Citera
2016-07-21, 00:16
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kolla in 24 hr meals. Inte gratis men förbannat smidigt.
http://www.utemat.se/24-h-meal-3-ratters-mjukkonserv/
Dom där är faktiskt inte så dumma! Har testat den med chili con carne, och den var helt ok. Jäkligt smidigt också med dom där heater-påsarna som värmer upp käket utan att man behöver värma på vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in