2005-12-02, 12:28
Medlem
zizacons avatar
Hur mycket tjänar man på google adsense? De ger ingen som helst prisindikation på hemsidan. Jag antar att det varierar med popularitet på hemsidan osv men rent generellt i vilken storleksordning ligger det nånstans? Alltså ungefär hur mycket kan man få per click och per 1000 visningar?
Jag skulle gärna vilja veta hur mycket det går att tjäna också om man lyckas göra sidan mer attraktiv..
Citera
2006-02-18, 21:09
Medlem
qools avatar
Det beror på vilka keywords du använder i meta tag i content
Du skriver en artikel och använder just det keyword för just den
Den som annonserar betalar ju bra. Jag får mellan 10-40 dollar per click.

Du skapar artiklar som är baserat på ämnet av olika
keywords. T.ex , om "green widgets" var ett högt betalande keyword, du
kanske skulle skriva en artikel som handlade om "The Power of Green Widgets", och skapa en
titel av din sida "Green Widgets" och sätta in i meta tags i keywords=ord,ord,ord,ord,ord,ord,ord som har med Green Widgets att göra

Se mer på Toppayingkeywords.com
Citera
2006-02-19, 02:03
Medlem
Seagates avatar
OT, men kom ihåg att du förmodligen måste registrera ett företag för att få ha annonser på din webbplats som du tjänar pengar på. (Du spenderar och tjänar ju pengar på att driva en webbplats). Varför skulle man annars skapa ett företag, om det vore lagligt att driva en vinstdrivande verksamhet (i detta fall en webbplats med betalannonser på) som privatperson?

Sedan skall man komma ihåg att de som betalar (Google) inte gör något fel om de väljer att erbjuda dig denna tjänst - det får de jättegärna göra. Om Du som privatperson, däremot, får använda tjänsten till att tjäna pengar på annonser är en annan sak.

Jag är dock inte 100% säker på att ovanstående stämmer.
Citera
2006-02-21, 17:05
Medlem
qools avatar
Top Paying Keywords

tramadol är värd $61.45 per klick
valium $29.31 per klick
Citera
2006-06-02, 16:18
Medlem
whiskeyportions avatar
Jag lyfter den här tråden lite. Är det ingen som driver en egen sida som kan ge siffror på en genomsnittlig inkomst per 1000 besökare? Ung. hur mycket rör det sig om?
Citera
2006-06-02, 19:18
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyportion
Jag lyfter den här tråden lite. Är det ingen som driver en egen sida som kan ge siffror på en genomsnittlig inkomst per 1000 besökare? Ung. hur mycket rör det sig om?

De uppgifter du söker kallas för "CTR" och skiljer sig väldigt mycket på olika webbplatser.

Om jag inte minns fel ligger de flesta webbplatser omkring cirka 0.05 % till 5 % CTR.

Allt beror på hur väl du har framfört dina annonser, placering, relevans till ämnet, o.s.v..

Men om vi drar ett genomsnitt på en enkel sida med annonser som hör till ämnet är det nog inte så svårt att få 0.5 % CTR.

Läs mer om CTR: http://en.wikipedia.org/wiki/Click-through_rate

// Farbror Seagate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in