Citat:
Ursprungligen postat av
TorftigStugby
Många bra tips. Men vi fortsätter tankeexperimentet.
Efter den ganska rejäla fyllan jag beskrev, samt de relativt få timmarna sömn (utan en tanke på att förebygga baksmällan): Vad är bäst att kurera sig med ur medicinsk synvinkel?
Treo beskrivs ju som väldigt farligt att kombinera med alkohol, blödande magsår och så vidare. Återställare varnas det alltid för. Som lekman tänker jag att det kanske är bättre att dricka fyra folköl, som en nedtrappning efter det hårda festandet. Samtidigt är jag inte expert utan gissar bara.
Du kan ju göra din egna vätskeersättning! Det tipset fick jag från 1177 när jag blev matförgiftad, eftersom att jag inte kunde hålla nere vattnet så skulle jag dricka lite av den istället. "Vätskeersättning är vätska med salt och socker, och dricks för att förhindra uttorkning vid hetta, diarré eller kräkningar, eftersom dessa ger salt- och vätskeförluster som måste ersättas." Så drick 1-2 liter av detta under dagen:
1 Liter vatten
4-6 teskedar socker
½ tesked salt
Koka ihop
Kyl
Se till att du inte halsar allt på en gång utan att du dricker under hela dagen, vore ju bäst om du fick i dig innan du lägger dig också. Men men.