Citat:
Det tråkiga är att det är så mycket som inte kommer med på ljudinspelningarna från rättegångar. Det är mycket mellan förhören som utelämnas, tex sakframställan och slutpläderingarna.
Det är en otrolig skillnad att lyssna och se på plats, jämfört med ljudinspelningar som kan beställas ut efter en rättegång, tyvärr.
Det är nästan som att mycket utgår, som blir svårt att förmedla, mycket som sägs och har betydelse för att ännu bättre förstå betydelsen av vissa upptäckter och se hur den tilltalade vs. Vittnen beter sig.
Det är svårt att förmedla ut allt som sker på plats, det är skillnader,
Kan liknas vid att bli serverad en enkel cheeseburgare jämfört med en dubbel extraalltdeluxemonsterplusmeny
Jag uppskattar dina reflektioner och innehållsrika på-plats-rapporteringar, tack 🥰
Det är en otrolig skillnad att lyssna och se på plats, jämfört med ljudinspelningar som kan beställas ut efter en rättegång, tyvärr.
Det är nästan som att mycket utgår, som blir svårt att förmedla, mycket som sägs och har betydelse för att ännu bättre förstå betydelsen av vissa upptäckter och se hur den tilltalade vs. Vittnen beter sig.
Det är svårt att förmedla ut allt som sker på plats, det är skillnader,
Kan liknas vid att bli serverad en enkel cheeseburgare jämfört med en dubbel extraalltdeluxemonsterplusmeny
Jag uppskattar dina reflektioner och innehållsrika på-plats-rapporteringar, tack 🥰
En strålande jämförelse!
Jag får ju inte heller med allting, långt ifrån. Vilket ni ju alla såklart förstår. Jag skulle ju kunna återge så mycket mer från en hel dags förhandlingar, men jag skulle inte ens orka skriva så mycket text - eller någon orka läsa 😆 Det glädjer mig rent allmänt att kunna bidra med detaljer och reflektioner som uppskattas, och saknas. Läste igenom lite av medias liverapportering och där saknas ju mycket. Men de gör ett bra jobb med att återge i stora drag vad som händer kontinuerligt medan människor pratar, det är inte lätt. Tangenterna smattrar blixtsnabbt och konstant. Jag har ju fördelen att anteckna massor med god tid att sammanställa, minnas och formulera.
Lite önskar man ju konstant livesändning så som Depp vs Heard 😁
Det är verkligen skillnad på att vara med varje minut och även snacket emellan. Känslan att gå runt där med anhöriga, media, åklagare och försvarsadvokat.. Ja, allt. Men det är klart alla inte har det där riktigt djupa intresset när man enkelt kan få veta allt som är mest väsentligt och lite till
Men det hade varit kul om någon av er andra som har det intresset haft möjligheten att närvara, vore intressant med fler reflektioner än mina egna! Men det är ju tur att någon av oss bor nära och kan vara där iaf.