2022-06-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Stort tack för ny länk!

Åh vad jag ser fram emot rättegång och att äcklet OW äntligen ska få skaka galler efter vad han gjorde mot Malin.

Verkligen! Detta fall har påverkat hela Örnsköldsvik under så många år. Det är minst sagt på tiden att få ett avslut.
Citera
2022-06-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaco123
Verkligen! Detta fall har påverkat hela Örnsköldsvik under så många år. Det är minst sagt på tiden att få ett avslut.

Ärligt så har nog detta inte påverkat örnsköldsvik eller ens Husum nånting de senaste 15 åren minst, däremot så har malins föräldrar påverkats av naturliga skäl och behöver få ett avslut på detta, sedan är det väll ett fåtal i husum som är påverkad av detta, dem flesta bryr sig nog knappast om det som har skett mer än att det nu figurerar i media igen, vilket i sig gäller för hela kommunen, men ingen ligger sömnlös på grund av det.
Citera
2022-06-22, 12:03
Medlem
SVTs Kriminalarkivet sänder första delen av totalt 4 om Malin (3 avsnitt + 1 som kommer att göras efter rättegången) den 30 juni. Så på första rättegångsdagen.
Citera
2022-06-22, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Stort tack för ny länk!

Åh vad jag ser fram emot rättegång och att äcklet OW äntligen ska få skaka galler efter vad han gjorde mot Malin.

Är det bara för mej som bild 1 till och med 5 och bild 7 som syns och dom andra maskade eller?
Citera
2022-06-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvasdan
Ärligt så har nog detta inte påverkat örnsköldsvik eller ens Husum nånting de senaste 15 åren minst, däremot så har malins föräldrar påverkats av naturliga skäl och behöver få ett avslut på detta, sedan är det väll ett fåtal i husum som är påverkad av detta, dem flesta bryr sig nog knappast om det som har skett mer än att det nu figurerar i media igen, vilket i sig gäller för hela kommunen, men ingen ligger sömnlös på grund av det.

Ja men bra att du vet då....antar att du också bott i övik i hela ditt liv?
Citera
2022-06-22, 19:37
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Är det bara för mej som bild 1 till och med 5 och bild 7 som syns och dom andra maskade eller?
Resten är maskade.
Citera
2022-06-22, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Resten är maskade.

Och det ska vi vara tacksamma för.
Citera
2022-06-22, 19:50
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Och det ska vi vara tacksamma för.
Jo, jag håller med. Hade bilderna varit "värre" hade jag inte postat länken.
Citera
2022-06-22, 19:53
Avslutad
Citat:

Ja. Jag tycker att bilden där man ser hennes fötter var jobbig nog. Och då var det ändå inget obehagligt i sig utan just att man vet att det är hennes kropp.
Citera
2022-06-22, 22:21
Avslutad
Citat:
Jag har kontaktat åklagarna i fallet, gällande utlämnande av den tidigare visade vallningsfilmen, som även ska visas i kommande rättegång.
Åklagarkammaren har beslutat att inte lämna ut filmen.
Det finns inga häktningsfotografier av Olof, varken från förr eller nu...
Jag hoppas att de som tidigare visat vallningen i tv, har kvar materialet och kan köra en repris, när Olof äntligen kommer att få ta sitt ynkliga straff.
Man ska inte få komma undan med såna vidrigheter som Olof ägnat sig åt.

Jag läste och förvånades över att den våldsporr som Olof hade, inte beslagstogs i sin helhet för genomsökning.
Varför inte?
Citera
2022-06-22, 22:34
Medlem
Citat ifrån bilderna "Foto 11: Detalj av huvudvinkling och SEPARATION AV HALSKOTPELAREN innan kroppen flyttas"

Precis som dödskalleteckningen som återfanns hos Olof visar.

Måste vara helt jävla olidligt att ha deltagit i den här utredningen,vara helt på det klara med att han gjort det och sedan veta att han går fri att göra det igen under alla dessa år.

Det är en del av polisyrket jag inte tror jag hade klarat av särskilt många gånger utan att bli förbittrad och allmänt misantropisk.
Citera
2022-06-23, 10:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det har nämnts djurangrepp, det lär ju ha varit räv och liknande där och mumsat, dom äter ju på de kroppsdelar som sticker fram, händer och ansikte till exempel.. Det var ju inte under någon sommarvärme hon låg ute, utan tvärt om under vinterhalvåret..

Ang teckningar av döskallar och så.
Kanske var det nåt han fick se på riktigt? Hennes ”kranium”.

eller var det bara del av hans skruvade fantasivärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in