2010-04-25, 12:28
Medlem
Går det att få tag på FUP i elektronisk form? Eller åtminstone en utskrift av förhören med Olof, skulle va väldigt intressant att läsa.
Citera
2010-04-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okbert
Går det att få tag på FUP i elektronisk form? Eller åtminstone en utskrift av förhören med Olof, skulle va väldigt intressant att läsa.

Har för mig att FUP ligger ute här i tråden? Jag vill minnas att jag läst den..
Citera
2010-04-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krajna
Har för mig att FUP ligger ute här i tråden? Jag vill minnas att jag läst den..

Bara vissa delar, har kollat igenom hela tråden idag.
Citera
2010-04-26, 01:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Däremot undrar jag.... om sperman som fanns på hennes kläder nu mot all förmodan tillsist kan kopplas till honom, så är ju inte det bevis på att han mördat henne, bara att han har haft sex med henne...eller?

Jo men det skulle ju räcka om man kan visa att han haft sex med henne. Det avgörande är om det kan anses ställt utom allt rimligt tvivel att han hade ihjäl henne. Vad som kan få rätten att övergå till en sådan position kan vara exempelvis DNA-spår eller möjligen ett erkännande.

Sannolikheten att en person, bosatt i närheten av där hon hittades, ska ha våldtagit henne varefter en annan person haft ihjäl henne får anses så liten att rätten inte ens lär lyfta möjligheten.
Citera
2010-04-26, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo men det skulle ju räcka om man kan visa att han haft sex med henne. Det avgörande är om det kan anses ställt utom allt rimligt tvivel att han hade ihjäl henne. Vad som kan få rätten att övergå till en sådan position kan vara exempelvis DNA-spår eller möjligen ett erkännande.

Sannolikheten att en person, bosatt i närheten av där hon hittades, ska ha våldtagit henne varefter en annan person haft ihjäl henne får anses så liten att rätten inte ens lär lyfta möjligheten.
Javisst precis som med Helene Nilsson i Hörby.
Citera
2010-06-27, 17:30
Medlem
månss avatar
Det måste väl snart hända nåt på Dna-fronten.
Hur länge denna störda människa kan undertrycka sina sjuka lustar vet ju ingen och det skulle inte förvåna mig om han faller för frestelsen igen.
Dockorna borde rimligtvis vara rätt utslitna vid detta laget..
Citera
2010-06-28, 21:44
Medlem
DearLeaders avatar
Jag är inte mycket för blodtörstig pöbelrättvisa där allvetande fikakärringar är dommare och artiklar i Expressen är lagboken. Media har varit duktiga på att peka ut fel människor tidigare (allmänläkaren&obducenten, Arbogatvillingarnas farsa, en relativt känd 30 åring för mordet på Anna Lindh etc etc), men i det här fallet verkar ju faktiskt spåren bara peka åt ett håll. Så jag måste hålla med och sälla mig till kören som undrar hur han kunnde bli friad i HD... Kunde man fälla Caterine Schurrer på indicier (ingen teknisk bevisning what so ever vad jag vet) så borde "man" ju även kunna fälla denne störde jävel.. Men tyvär lär väl inte DNA hjälpa i det här fallet om han redan erkänner att han haft/köpt sex med/av henne.

Det förekom aldrig misstankar mot någon alternativ gärningsman under polisens utredning?
Citera
2010-06-28, 22:43
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Det förekom aldrig misstankar mot någon alternativ gärningsman under polisens utredning?

Jodå men han hade fullgott alibi så han avskrevs rätt fort. Han åkte samma buss som Malin.

Olof sågs ju gå på samma väg som Malin men enligt han själv var det väl för att förfölja en man som förföljde Malin?
Mannens identitet gick såklart inte att fastställa och det var väl i den vevan som han uppgav att han drabbats av minnesförlust för att sedan vakna upp med ett par trosor i fickan? Trosor som han sedan eldade upp. Tillsammans med tröjan med blodfläckar. Fast han mindes på något sätt att han köpt sex av Malin.. Han skulle väl också ha blivit hotad av en helt okänd man med pistol?
Rörig story och det är inte säkert att jag fått allt exakt rätt.

Men visst fanns där fler misstänkta!
Senast redigerad av måns 2010-06-28 kl. 22:53.
Citera
2010-09-18, 23:03
Medlem
niXys avatar
förlåt om jag bumpar gammal tråd men jag har gått igenom lite och det verkar som de flesta länkar har dött och jag undrar om någon vet vart man kan få tag på efterlyst avsnittet med det här fallet, söker på deras hemsida men hittar inte mycket
Citera
2010-09-19, 01:06
Medlem
Hur var det? Visst var den skyldige inavlad på maximalaste sättet. Typ föräldrarna behövde inte gifta sig för att få samma efternamn. Syskonkärlek!
Citera
2010-09-19, 02:08
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harold-Loyd
Hur var det? Visst var den skyldige inavlad på maximalaste sättet. Typ föräldrarna behövde inte gifta sig för att få samma efternamn. Syskonkärlek!
ingen aning, vet iallafall att den "skyldige" bor granne med en nära vän till mig som han nästan alltid påpekar då man kommer på besök och pekar mot huset iallafall.. Därför vore det lite trevligt om man kunde se gamla avsnittet från efterlyst när dom tar upp det här
Citera
2010-09-19, 08:22
Medlem
Nån fler måste väl sett uppgifter på att Malin mannens föräldrar är syskon. Kan inte fått för mig det utanvidare och orkar inte plöja tråden just nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in