2016-07-19, 21:15
Medlem
dart100s avatar
http://www.barometern.se/kalmar/miss...FLejY4QWs9In0=

Nån som vet mer bakgrund till misshandeln osv ?
Citera
2016-07-19, 21:16
Medlem
Busschaufför misshandlar asylsökande på Öland

Nu kan det nog bli rejält liv igen om hur svenskar är rasister.

http://www.barometern.se/kalmar/miss...-busschauffor/

Busschauffören kommer garanterat att få sparken iaf.
Citera
2016-07-19, 21:16
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
"Mustafa" stod vid busshållplatsen tillsammans med en kille från Afghanistan och väntade på buss 101. På utsatt tid, 6.15, kom bussen, afghanen gick ombord. Men när det var Mustafas tur så stängdes busschauffören dörrarna. Mustafa ställde sig då framför bussen för att visa att han ville med men var tvungen att flytta sig då busschauffören körde rakt emot honom.

– Jag hade viktiga ärenden inne i Borgholm och behövde verkligen med den bussen. Jag ringde en vän på asylförläggningen som var snäll nog att köra mig till Böda, där jag kunde kliva på bussen.

Citat:
På filmen ser man hur busschauffören blir allt argare och börjar slita i Mustafa. Han knäar och sparkar honom. Det lämnar ett tydligt sår och en svullen näsa. Man hör också hur chauffören fäller en uppenbart rasistisk kommentar.

"Jag hatar era jävla svin"

Under tumultet tappar busschauffören sin egen telefon och går tillbaka till Mustafa och börjar slå honom hårt i bakhuvudet. Först då reagerar omgivningen och ber chauffören att sluta.
Citera
2016-07-19, 21:22
Medlem
Intressant hur noga tidningen varit att skriva ut etniciteten på offren och svänger sig med ord som syrier och afghan. Brukar annars alltid heta att sånt inte spelar någon roll. Idiotiskt gjort, han lär få kicken.
Citera
2016-07-19, 21:26
Medlem
Ja, inte så konstigt... men kanske den här killen inte hade gjort något.
De flesta med lite omvärldsvana vet hur det är på bussarna nu för tiden.

På gruppnivå tycker jag att han fick vad han förtjänade, som individ, kanske inte.
Han kanske hade något i bagaget.
Citera
2016-07-19, 21:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travelfreak
Nu kan det nog bli rejält liv igen om hur svenskar är rasister.

http://www.barometern.se/kalmar/miss...-busschauffor/

Busschauffören kommer garanterat att få sparken iaf.

Jo vars, men det ska han ju få också om han misshandlat en passagerare.

Nu har vi dock bara Mustafas version av storyn än så länge och till och med Mustafa säger ju att det var han som tog bild av chauffören först, så låt oss avvakta mer fakta i detta fall.
Citera
2016-07-19, 21:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade // Mod
Citera
2016-07-19, 21:32
Moderator
blomvattnares avatar
Jag kan tänka mig lite olika alternativ.

- Chaffisen är en idiot.

- Chaffisen och "Mustafa" har en beef sedan tidigare eller så hände det mer vid just denna busstur än Mustafa berättar.

- Chaffisen lät sin frustration över asylsökares allmänt dåliga bussbeteende gå ut över en oskyldig Mustafa.
Senast redigerad av blomvattnare 2016-07-19 kl. 21:42.
Citera
2016-07-19, 21:34
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Intressant hur noga tidningen varit att skriva ut etniciteten på offren och svänger sig med ord som syrier och afghan. Brukar annars alltid heta att sånt inte spelar någon roll. Idiotiskt gjort, han lär få kicken.
Eller hur. När dom stackarna är "offer", så är det viktigt med etnicitet, men när dom är förövare så mörkas det i all oändlighet.

Ett litet utdrag.

På filmen ser man hur busschauffören blir allt argare och börjar slita i Mustafa. Han knäar och sparkar honom. Det lämnar ett tydligt sår och en svullen näsa. Man hör också hur chauffören fäller en uppenbart rasistisk kommentar.

"Jag hatar era jävla svin"

När fan blev det rasistiskt att säga så? Kanske det är dags att det är HMF att kalla muslimer för svin nu?
Citera
2016-07-19, 21:39
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag kan tänka mig lite olika alternativ.

- Chaffisen är en idiot

- Chaffisen och "Mustafa" har en beef sedan tidigare eller så hände det mer vid just denna busstur än Mustafa berättar.

- Chaffisen lät sin frustration över asylsökarens allmänt dåliga bussbeteende gå ut över en oskyldig Mustafa.
- Chaffisen har en tonårsdötter och är frustrerad över vad som händer runtom i landet.
Citera
2016-07-19, 21:41
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Jo vars, men det ska han ju få också om han misshandlat en passagerare.

Nu har vi dock bara Mustafas version av storyn än så länge och till och med Mustafa säger ju att det var han som tog bild av chauffören först, så låt oss avvakta mer fakta i detta fall.
Man bör även avvakta ifrån att göra självmål under tiden;
Citat:
Under tumultet tappar busschauffören sin egen telefon och går tillbaka till Mustafa och börjar slå honom hårt i bakhuvudet. Först då reagerar omgivningen och ber chauffören att sluta.

Enligt obekräftade uppgifter polisanmälde chauffören sig själv.
Citera
2016-07-19, 21:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
- Chaffisen har en tonårsdötter och är frustrerad över vad som händer runtom i landet.
- Mustafa betedde sig vid det angivna tillfället på ett sätt som fick busschauffören att tappa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in