• 1
  • 2
2016-07-19, 20:50
Medlem
Anta att man begår ett liknande brott som i Nice, men lämnar Ateismens namn bakom sig...
dvs man gör det för att visa att det inte finns nån gud ingen tro.
Hur kommer mediernas hantering vara?

Jag tar lastbilen o kör sönder massa folk, eller spränger de så pass att det tar fyr i nyheterna, o lämnar nog med spår/bevis för att det inte finns nån tro inblandat.
Förkastar IS, Gud, allah, Spagettimonstret.

ATEISM är min "terror" grund. Kan det få folket o vakna upp?

Kan det ha nån åverka alls?
Kan Ni hjälpa Mig till o författa ett bra brev som förnekar all religionsuppfattning ? 7
Senast redigerad av hitokiribatosaj 2016-07-19 kl. 21:15.
2016-07-19, 21:14
Moderator
Ateism är inte en tro. Alla ateister tror inte på samma sak, eller ja, ateister tror ju inte alls.
Det finns ingen grund att bygga på, det går liksom inte att göra nåt i ateismens namn, det går inte att skylla på ateism. Bara går inte eftersom ateism inte förespråkar nånting.
2016-07-19, 21:21
Medlem
[quote=Generalknase|57915809]Ateism är inte en tro. Alla ateister tror inte på samma sak, eller ja, ateister tror ju inte alls.
Det finns ingen grund att bygga på, det går liksom inte att göra nåt i ateismens namn, det går inte att skylla på ateism. Bara går inte eftersom ateism inte förespråkar nånting.[/QUOTE

Douuh!!

Klart det gör, går det o göra i islams o kristendomens namn så kan man göra det i ateismens namn oxå. Jag tänker göra det för att visa att det inte finns nån gud!
Precis som andra bygger sitt på islam o kristendom
2016-07-19, 21:24
Medlem
Finns extremism på alla sidor, varför ska vi inte kunna ha det på ateismens för? Jag tror inte på nåt o därför utför jag dådet! för att visa att vi allla ska dö o inte är värda nåt, precis som de andra på andra sidan som tycker att alla ska dö är o värda nåt av nån anledning
2016-07-19, 21:28
Medlem
Så varför inte bara spränga nåt o lämna fram offentlig brev/bidrag som förklarar hur det ligger till? säg, Oklahoma med ateist brev efteråt, eller Paris för att vi faktiskt inte tror på nåt? med brev på att att JAG HATAR ALLA RELIGIONER?!
2016-07-19, 21:32
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Douuh!!

Klart det gör, går det o göra i islams o kristendomens namn så kan man göra det i ateismens namn oxå. Jag tänker göra det för att visa att det inte finns nån gud!
Precis som andra bygger sitt på islam o kristendom
Nej, det går inte att göra nåt i [ingets] namn, vem som helst som inte tror på nåt kan givetvis göra vad skit som helst, men de kan inte göra det i ateismens namn eftersom ateism är avsaknad av tro. Det finns inga ateistiska budord, inga ateistiska löften om en bättre värld efter döden eller om absolution eftersom ateism inte är något.
Så det är helt enkelt omöjligt att göra nåt i dess namn eftersom det inte är en åskådning.
2016-07-19, 21:36
Medlem
Civvares avatar
Terrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska, ideologiska eller andra typer av förändringar.

Då ateism inte är någon tro eller någon ideologi så kan terrordåd ej utföras i dess namn
Senast redigerad av Civvare 2016-07-19 kl. 21:39.
2016-07-19, 21:42
Medlem
Det är just därför man gör det! för att man både kan och inte kan! för att det är total error!!
Öppna upp dig, större än så....fuck va du ha fastnat vid ordet.

Scenario
Jag spränger T-centralen 40 döda!
, lämnar ateist brev efter mig, jag hatar is, jesus, jehovas, osv osv, (hatar även satan, judar, nazister, o snoop dog)

va säger du då?

O va säger medierna?
2016-07-19, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Finns extremism på alla sidor, varför ska vi inte kunna ha det på ateismens för? Jag tror inte på nåt o därför utför jag dådet! för att visa att vi allla ska dö o inte är värda nåt, precis som de andra på andra sidan som tycker att alla ska dö är o värda nåt av nån anledning

Fast det får du även genom att alla religiösa dödar både varandra men även barn och icke religiösa samt homosexuella.

Ateister och agnostiker behöver inte döda för att visa religionernas hycklande och deras icke existerande gud när de själva klarar av det helt på egen hand.
2016-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civvare
Terrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska, ideologiska eller andra typer av förändringar.

Då ateism inte är någon tro eller någon ideologi så kan terrordåd ej utföras i dess namn

kan man på nåt sätt upplysa världen om ateismen närvaro och visa världen att det finns alternativ utan extra åtgärder?
2016-07-19, 21:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är just därför man gör det! för att man både kan och inte kan! för att det är total error!!
Öppna upp dig, större än så....fuck va du ha fastnat vid ordet.

Scenario
Jag spränger T-centralen 40 döda!
, lämnar ateist brev efter mig, jag hatar is, jesus, jehovas, osv osv, (hatar även satan, judar, nazister, o snoop dog)

va säger du då?

O va säger medierna?

Att det är en psykiskt sjuk person som har utfört dådet där denne hade en snedvriden syn där denne hatade alla religioner samt Snoop Lion/Dog (vad fan heter han nu för tiden?)
2016-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det får du även genom att alla religiösa dödar både varandra men även barn och icke religiösa samt homosexuella.

Ateister och agnostiker behöver inte döda för att visa religionernas hycklande och deras icke existerande gud när de själva klarar av det helt på egen hand.

ALLA är välkomna i dådet, JAG HATAR ALLT O ALLA

ska jag spränga så ska det faaan va för allas skulLl!!

• 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in