Citat:
Ursprungligen postat av
Marcop0lo
Är det någon av er som har lyckats med det? Varför lektion jag kör med körskollärarna, blir jag extremt svettig, mina muskler blir stela, och gör en massa misstag jag inte skulle ha gjort om jag hade övningskört med min far. Då kör jag väldigt bra. Det är som om att "låser" sig när jag kör med körskolan...
Beror nog på vem du har som körskolelärare. Vissa är mycket skönare att köra med än andra. Tex. så är jag inte speciellt kännslig för stress och obekväma situvationer, men när jag började övningsköra I Uppsala så fick jag en riktigt sur gammal uppkörningsman, tappade fokus hela tiden för att stämmningen var kass och dessutom var sättet han lärde ut på inte passande för mig. Jag ville veta mina fel och vad jag gör rätt istället för att bli skälld på som jag blev.
Så avslutade övningskörningen efter 3 lektioner och körde upp istället (även om han rekomenderade 7 lektioner minst till). Gick kanon!
Såhär i efterhand har jag lärt känna lite fler körskolelärare från mc och uppkörningar hos vänner och dyl. och ja det finns mycket bättre folk som är obekväma.