2016-07-19, 17:40
Bannlyst
Är det någon av er som har lyckats med det? Varför lektion jag kör med körskollärarna, blir jag extremt svettig, mina muskler blir stela, och gör en massa misstag jag inte skulle ha gjort om jag hade övningskört med min far. Då kör jag väldigt bra. Det är som om att "låser" sig när jag kör med körskolan...
Citera
2016-07-19, 17:46
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Är det någon av er som har lyckats med det? Varför lektion jag kör med körskollärarna, blir jag extremt svettig, mina muskler blir stela, och gör en massa misstag jag inte skulle ha gjort om jag hade övningskört med min far. Då kör jag väldigt bra. Det är som om att "låser" sig när jag kör med körskolan...
Beror nog på vem du har som körskolelärare. Vissa är mycket skönare att köra med än andra. Tex. så är jag inte speciellt kännslig för stress och obekväma situvationer, men när jag började övningsköra I Uppsala så fick jag en riktigt sur gammal uppkörningsman, tappade fokus hela tiden för att stämmningen var kass och dessutom var sättet han lärde ut på inte passande för mig. Jag ville veta mina fel och vad jag gör rätt istället för att bli skälld på som jag blev.
Så avslutade övningskörningen efter 3 lektioner och körde upp istället (även om han rekomenderade 7 lektioner minst till). Gick kanon!
Såhär i efterhand har jag lärt känna lite fler körskolelärare från mc och uppkörningar hos vänner och dyl. och ja det finns mycket bättre folk som är obekväma.
Citera
2016-07-19, 18:01
Medlem
Såklart man känner sig lite nervös när man ska ta körkort. Nästan alla arbeten kräver körkort numera. Gällande vem du kör med så påverkar det otroligt mycket. Jag övningskörde endast med min farsa då han var den ända jag kände mig bekväm med samt så fick man utveckla sig i sin egna takt med konstruktiv kritik. Hitta en skola med bra lärare som exempelvis Sollentuna körskola. Gjorde min uppskörning där med skolans "chef" otrolig trevlig och sansad person som var lätt att ta kontakt med. Även om jag kuggade.

Min andra uppkörning var i västervik med en sur 30-40årig skallig "nazist" om man tänker på hur han klädde sig, Muskelpacket förövrigt. Han var ingen trevlig person direkt även om jag klarade uppkörningen. Han gav mig en utskällning även om jag vart godkänd. Samt stannade han mig i min uppkörning för att han tyckte jag varvade för mycket, en till utskällning.

Det är lätt att uppfatta personer i den industrin som lite mer sura då deras arbeten går ut på att ge dig kritik. Men! Tänk på att vid slutet av dagen så är dom där för att hjälpa dig utvecklas. Om du känner dig otroligt nervös att köra med en främling i bilen så kan du ta med dig en bekant vid en uppkörning eller körlektionerna för att underlätta. Viktigt dock under uppkörningen att inte låta din bekanta hjälpa dig.

Försök hitta ett gemensamt ämne att prata om och försök bekanta dig med denna främling. Går det verkligen inte så är det bara att börja om och hitta en skola med någon annan främling att bekanta sig med.
Citera
2016-07-20, 01:29
Medlem
De söndercurlade idioterna ska nu ta körkort. Väntar på fortsättningen på experimentet Sverige.

Kan ni inte hitta på någon ny bokstavskombination på detta fenomen, finns väl bidrag att hämta. Rädd för att ta körkort-sjukan.

Anser att tvångssterilisering skall återinföras, det bästa som kommit från socialdemokratin.
Senast redigerad av 17aug88 2016-07-20 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in