2016-07-19, 17:36
Medlem
Jag ska skaffa hemförsäkring för student och då står det såhär "ICA-bonus på hela försäkringskostnaden" betyder det att varje månad så läggs summan av min försäkring på mitt totala köp inom Ica under den månaden? Någon som har erfarenhet av det?
Citera
2016-07-19, 22:02
Medlem
Attacherads avatar
Ja, din månadskostnad som din försäkring kostar kommer in som bonus på ditt ICA-kort. Men det är ju en rätt liten summa sett till din förmodade månadsinkomst.

Ett gott råd är att, om du har sambo som är med i fackförbund, kolla försäkring där först. Om inte så får du shoppa runt själv, men stirra dig inte blind på hemförsäkringsbonusen från ICA, jämför årskostnaden.
Citera
2016-07-20, 10:15
Medlem
compricer.se har bra jämförelser på hemförsäkring. Finns säkert också studenterbjudanden från andra bolag än ICA. Glöm inte bostadsrättstillägget om du har bostadsrätt.
Citera
2016-07-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Ja, din månadskostnad som din försäkring kostar kommer in som bonus på ditt ICA-kort. Men det är ju en rätt liten summa sett till din förmodade månadsinkomst.

Ett gott råd är att, om du har sambo som är med i fackförbund, kolla försäkring där först. Om inte så får du shoppa runt själv, men stirra dig inte blind på hemförsäkringsbonusen från ICA, jämför årskostnaden.
Försäkringen kostar 84 kr per månad och då ingår följande:
Lösöre upp till 200 000 kronor och 300 000 kronor om du är sammanboende**.
Reseförsäkring som gäller 60 dagar i hela världen
Ersättning vid inbrott, stöld, överfall, brand och vattenskada
Ansvarsförsäkring och rättsskydd
Allriskförsäkring ("drulle") som ersätter otursskador på dina saker,
upp till 30 000 kronor
Olycksfallstillägg.

Ser det bra ut?
Citera
2016-07-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
compricer.se har bra jämförelser på hemförsäkring. Finns säkert också studenterbjudanden från andra bolag än ICA. Glöm inte bostadsrättstillägget om du har bostadsrätt.
Jag ska bo i en hyresrätt, och tänkte skaffa ICA-banken för då får man dubbla bonus på inköp och sånt. Jag har kollat på compricer men verkar inte som att man kan fylla i att man är student där.
Citera
2016-07-20, 16:24
Medlem
Attacherads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Försäkringen kostar 84 kr per månad och då ingår följande:
Lösöre upp till 200 000 kronor och 300 000 kronor om du är sammanboende**.
Reseförsäkring som gäller 60 dagar i hela världen
Ersättning vid inbrott, stöld, överfall, brand och vattenskada
Ansvarsförsäkring och rättsskydd
Allriskförsäkring ("drulle") som ersätter otursskador på dina saker,
upp till 30 000 kronor
Olycksfallstillägg.

Ser det bra ut?

Du bör fortfarande ta in alternativ, först då kan du ställa dig själv frågan "ser det bra ut?". Jag känner inte till din situation och behov, så jag kan varken säga bu eller bä. Men tar du in alternativa offerter så får du dig en bild av hur försäkringarna skiljer sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in