Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-18, 02:54
  #1
Medlem
Hejsan, märkte nyligen att när mobilen var död så vägrade den starta med quick charge laddaren. Så jag kopplade in en vanlig laddare och den startade. Efter det så laddar den inte lika snabbt som den brukar.

Nu har jag 7% och det står att det ska ta 1 timme och 34 minuter. Men tar närmare 3 timmar att ladda den fullt. Nån som har nån idé?

Tack på förhand!
Citera
2016-07-18, 03:29
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Laddar du med quick charge laddaren eller en annan laddare? Din laddare kanske är för klen, om du nu inte kör med QC-laddaren?
Citera
2016-07-18, 12:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Laddar du med quick charge laddaren eller en annan laddare? Din laddare kanske är för klen, om du nu inte kör med QC-laddaren?

Det är quick charge laddaren. http://www.sonymobile.com/se/product...charger-uch10/
Citera
2016-07-18, 13:13
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Prova koppla ur laddaren, starta om telefonen och koppla in laddaren igen?
Citera
2016-07-18, 14:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Prova koppla ur laddaren, starta om telefonen och koppla in laddaren igen?

Provade att återställa telefonen nu, ska prova senare att ladda den.
Citera
2016-07-18, 14:56
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Provade att återställa telefonen nu, ska prova senare att ladda den.
Är mobilen uppdaterad? Kanske rör sig om en bugg.
Citera
2016-07-19, 00:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är mobilen uppdaterad? Kanske rör sig om en bugg.


Ja senaste uppdateringen, den laddar ungefär lika snabbt som en iPhone 6, är det bra eller dåligt tro?
Citera
2016-07-19, 11:00
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Ja senaste uppdateringen, den laddar ungefär lika snabbt som en iPhone 6, är det bra eller dåligt tro?
Hmm... kanske fixar sig med framtida uppdateringar, har du på en massa appar och högt displayljus m.m. när du skall ladda?
Egentligen inget stort problem men lite trist när det inte funkar, brukar själv ha med en power bank när jag är ute länge.
Citera
2016-07-19, 11:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... kanske fixar sig med framtida uppdateringar, har du på en massa appar och högt displayljus m.m. när du skall ladda?
Egentligen inget stort problem men lite trist när det inte funkar, brukar själv ha med en power bank när jag är ute länge.

Nej stänger ner alla appar och släcker telefonen, ja det är ju trist när nåt inte funkar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback