2016-08-16, 15:57
Bannlyst
Viktig match för Gladbach idag i CL kvalet mot Youngboys.. Hoppas dem kan ta sig vidare.
Young boys slog faktiskt ut Shaktar Donetsk som brukar vara ganska bra.
Citera
2016-08-16, 16:19
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Att Hamburg har för få backar har jag nämnt och kritiserat flera gånger. Självklart drabbas nu mitt eget lag, Freiburg, av backbrist. Två skador senaste veckan + en avstängning gör att alla tre ordinarie backar inte kan ställa upp i cupen. Som tur är har talangen Söyüncü imponerat i anpassningen från den turkiska andraligan. Cupen lär man klara med defensiva mittfältare på backpositioner, men klubben letar ändå efter en ny back.

Freiburgs nya spelsystem prövades mot Milan igår, och första halvleken dominerade man stundtals spelet. Defensivt spelar man 5-3-2, när man har boll ställer man om till ett 4-4-2. Det är alltså en mittback som flyttar upp och får större ansvar i uppspelet. Den rollen verkar Schuster spela, lagkaptenen som helt tappade formen förra året och fick spela i andralaget.

HSV försöker lösa det med antingen Ginter eller talangen Ndidi, båda har en prislapp på över 10 miljoner €. Ginter sägs inte vara så sugen på flytten men Ndidi vill till klubben.

Samtidigt har man lyckas bli av med Schipplock, han lånas ut till Darmstadt. Städat har klubben verkligen gjort i sommaren.
Senast redigerad av dippsi 2016-08-16 kl. 16:23.
Citera
2016-08-16, 22:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Alltid enbart vart på engelsk fotboll och har nu blivit lite små sugen på att kika in den tyska ligan, nån som har nå tips på vilka matcher man ska gå på etc?, vill ha sjukast drag möjligt.

Kollat lite på dynamo Dresden deras fans verkar ju helt sinnes, nån som vart där?

Ja, jag har varit på match i Dresden och det är en fantastiskt stämning både på stan och på arenan. Härligt att knäcka några Radeberger pils på stan bland sjungande fans innan matchen för att sen ta Straßenbahn till stadion och match. Ett besök rekommenderas starkt, men köp biljetter i förväg.

Har varit på rätt många tyska arenor som kan rekommenderas men även Union Berlin ligger högt på min lista bland "smålagen" när det gäller atmosfären och stämningen.
Citera
2016-08-16, 23:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Viktig match för Gladbach idag i CL kvalet mot Youngboys.. Hoppas dem kan ta sig vidare.
Young boys slog faktiskt ut Shaktar Donetsk som brukar vara ganska bra.
Gick ju bra! Dom lär gå till CL. Får hoppas dom tar lite lärdom från sist då dom var helt okej men visade väldig oerfarenhet mot dom riktigt bra lagen som dom fick i gruppen.
Citera
2016-08-16, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Gick ju bra! Dom lär gå till CL. Får hoppas dom tar lite lärdom från sist då dom var helt okej men visade väldig oerfarenhet mot dom riktigt bra lagen som dom fick i gruppen.

Fick ju dödensgrupp där.. Sevilla, Oil-City och Juventus dessutom var det storkris i laget i början av säsongen och tränaren Favre avgick till och med.
Citera
2016-08-17, 00:41
Medlem
Imbazs avatar
Bayern vinner
Bvb 2a

Återkommer när säsongen e slut så får ni se att jag har rätt.

Tippa gärna Premier League, jämför!
Citera
2016-08-17, 06:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bayern vinner
Bvb 2a

Leverkusen vinner BL
Dortmund vinner Cupen
Bayern vinner CL

City vinner PL
Citera
2016-08-17, 10:50
Medlem
cyberkalles avatar
Mario Gomez på väg till Wolfsburg enligt Italienska medier.
Citera
2016-08-17, 11:20
Medlem
strunzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bayern vinner
Bvb 2a

Samtidigt tar BL-medelmåttor över Liverpool.

Fan vad tuff du är som tycker toppstriden är avgjord. Vågar du tippa EL/nedflyttningsplatserna också?

Hoppas gomez kommer tillbaks. Men trodde Wolfsburg skulle förstärka och inte försvaga?
Citera
2016-08-17, 20:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mario Gomez på väg till Wolfsburg enligt Italienska medier.
Hjärtligt välkommen tillbaka till Bundesliga Mario Gomez nr 33 i Wolfsburg är din.
Citera
2016-08-19, 01:24
Medlem
QCMAGs avatar
Inte för att det spelar någon jättestor rolll. Men det är skönt oavsett, att Berlin har internationell fotboll. Jag vill inte starta någonting politiskt, men fotboll har alltid känts "utanför Berlin". Jag vet inte varför ärligt talat. Men medan man bor här så är det absolut välkommet.
Citera
2016-08-19, 06:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Inte för att det spelar någon jättestor rolll. Men det är skönt oavsett, att Berlin har internationell fotboll. Jag vill inte starta någonting politiskt, men fotboll har alltid känts "utanför Berlin". Jag vet inte varför ärligt talat. Men medan man bor här så är det absolut välkommet.
Vilken internationell fotboll är det som spelas i Berlin den här säsongen? Hertha misslyckades ju i kvalet till EL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in