2017-11-18, 15:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tycker gott att dom kan satsa på dom egna unga spelarna.
Det finns två riktigt dugliga( nej dom är inte Bayernklass ännu) anfallare i FCB II.
Manuel Wintzheimer och framför allt Kwasi Okyere Wriedt

Måste vara en mega härdsmälta i Dortmund just nu, nästan bara nästan så att jag tycker lite synd om dom. Men dom var så jävla kaxiga efter 7 omgångar och många fans hade redan bärgat hem titeln.
Angående BVB så är det bara att garva åt eländet. Ska bara inte gå att vinna BL med ett så dåligt försvar/målvakt och en sådan spelstil som ständigt lämnar dessa ensamma. Hur kunde de ens drömma?

Tog upp det i matchtråden, men denna är lämpligare. Personligen skulle jag kunna se Mikael Ishak som den reservanfallaren Bayern behöver skaffa för att avlasta Lewandowski. Tycker killen har de kvaliteterna, har visat sådana denna höst i Nürnberg. Ganska snarlik spelstil dessutom, han är ju bra att hålla i bollen, rör sig mycket, skapar ytor och har snabba distinkta avslut. Ligger nu tvåa i 2.Bundesligas skytteliga med 9 pytsar (en idag) samt nått till i cupen. Självklart är det ett gigantiskt steg, men han skulle nog inte vara speciellt dyr, säg en 20 miljoner gentemot Wagner för minst 70.

Ser mycket hellre en sådan anfallare än något fyrtorn a la Wagner. Vill man ha en sådan finns ju dessutom redan Wriedt i klubben, som du skriver.
Citera
2017-11-18, 19:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Angående BVB så är det bara att garva åt eländet. Ska bara inte gå att vinna BL med ett så dåligt försvar/målvakt och en sådan spelstil som ständigt lämnar dessa ensamma. Hur kunde de ens drömma?

Tog upp det i matchtråden, men denna är lämpligare. Personligen skulle jag kunna se Mikael Ishak som den reservanfallaren Bayern behöver skaffa för att avlasta Lewandowski. Tycker killen har de kvaliteterna, har visat sådana denna höst i Nürnberg. Ganska snarlik spelstil dessutom, han är ju bra att hålla i bollen, rör sig mycket, skapar ytor och har snabba distinkta avslut. Ligger nu tvåa i 2.Bundesligas skytteliga med 9 pytsar (en idag) samt nått till i cupen. Självklart är det ett gigantiskt steg, men han skulle nog inte vara speciellt dyr, säg en 20 miljoner gentemot Wagner för minst 70.

Ser mycket hellre en sådan anfallare än något fyrtorn a la Wagner. Vill man ha en sådan finns ju dessutom redan Wriedt i klubben, som du skriver.
Kan inte tänka mig att Ishak är så dyr som 20 miljoner EUR. De bästa spelarna från Zweite brukar hämtas till BL för runt 4-5 miljoner EUR. Nu är det i och för sig Bayern vi pratar om men ändå.

Frankerna lär dock bli sura som du säger.
Citera
2017-11-18, 19:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kan inte tänka mig att Ishak är så dyr som 20 miljoner EUR. De bästa spelarna från Zweite brukar hämtas till BL för runt 4-5 miljoner EUR. Nu är det i och för sig Bayern vi pratar om men ändå.

Frankerna lär dock bli sura som du säger.
Transfermarkt värderar honom till ca 8 milj, tänker mig att det dels ökat lite nu och att spelare klubbar vill behålla alltid köps till överpriser under vinterfönstret samt förstås, som du skriver, att det är FC Bayern.

Men det jag framförallt ville understryka var att Sandro Wagner skulle vara en väldigt dyr spelare m a p sin fotbollskompetens och den speltiden han skulle få i Bayern. Behovet är en extra anfallare som startar i sådär 5 matcher och hoppar in i kanske 20 st per säsong. Anser det vore klokare köpa någon typ Ishak just därför.

Annars är det en väldigt trevlig match nu mellan Hertha och Gladbach, 4 mål i första halvleken. Tycker man har varit med om det så många gånger - förväntar sig en rätt tråkig tillknäppt match mellan två lag någonstans i mitten av tabellen. Och så bjuds man på fyll fart, målkalas, massor med chanser och dramatik. Så mycket Bundesliga!
Citera
2017-11-18, 23:28
Medlem
chran508s avatar
Någon som vet varför Quaison inte får spela? Jag hade höga tanker om den killen.
Citera
2017-11-19, 08:13
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Någon som vet varför Quaison inte får spela? Jag hade höga tanker om den killen.
Han fick ju chansen i början av säsongen när Muto var skadad men övertygade väl helt enkelt inte tillräckligt för att spela sig till en plats i startelvan. Dessutom köpte ju klubben dansken Viktor Fischer som ju också är en konkurrent om platsen på topp.

Litet nordderby idag då Bremen tar emot "mitt" Hannover. Historiskt sett har H96 det oerhört svårt på Weserstadion men idag kanske man kan bryta den "förbannelsen". Viktige Anton saknas i mittförsvaret hos Hannover vilket är ett minus. Framåt saknas eventuellt Bebou. Hoppas på vinst för Hannover men känslan säger att det blir oavgjort efter en dåligt spelad match i hemskt nordtyskt novemberväder...
Senast redigerad av Germanofil 2017-11-19 kl. 08:21.
Citera
2017-11-19, 20:24
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Han fick ju chansen i början av säsongen när Muto var skadad men övertygade väl helt enkelt inte tillräckligt för att spela sig till en plats i startelvan. Dessutom köpte ju klubben dansken Viktor Fischer som ju också är en konkurrent om platsen på topp.

Litet nordderby idag då Bremen tar emot "mitt" Hannover. Historiskt sett har H96 det oerhört svårt på Weserstadion men idag kanske man kan bryta den "förbannelsen". Viktige Anton saknas i mittförsvaret hos Hannover vilket är ett minus. Framåt saknas eventuellt Bebou. Hoppas på vinst för Hannover men känslan säger att det blir oavgjort efter en dåligt spelad match i hemskt nordtyskt novemberväder...

Vad rätt du hade redan i morse, men ingen hade räknat med 4-0 till Bremen. Jag kopierar in mitt inlägg från matchtråden, då jag tycker att det är en tänkvärd tanke och temat nyss varit uppe här:

"Med dagens match i färskt minne, så skulle jag tänka efter två gånger om jag var FCB. Kruse och Wagner är två striker, skulle förmodligen fundera över Mario Gomez för samma position, men han är ändå känd av alla i FCB. Pizarros comeback i FCB som inhoppare var en succé, om någon nu glömt det.

Wagner är en svår typ, som kan kosta sitt lag frisparkar i farligt läge eller röda kort. Kruse är en typ som Heynckes är mästare på att hantera, sannolikt en hel del smartare än Wagner, som verkar rätt ointelligent i jämförelse.

Jag hoppas verkligen att FCB funderar ett par gånger och till slut köper Max Kruse. Allt han behöver i tillägg är ännu bättre spelare omkring sig.

Respekt till Werder för dagens fina match.

Edit: Kruse har dessutom visat att han är beredd att starta om sin karriär i ett "sämre" lag och gör det med den äran. Edit 2: Från Gladbach uppåt till ett satsande VfL och därefter ett steg tillbaka till Werder, det är rätt inställning. Tråkigt om Werder förlorar honom, men 10 MEUR är också pengar."

Vill inte se Wagner i röd trikå, utan hoppas att man värvar Kruse, även om det är en försvagning av Werder. Jag tror definitivt att Heynckes kan hantera Kruse, inte lika säker när det gäller Wagner.
Citera
2017-11-19, 21:31
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Vad rätt du hade redan i morse, men ingen hade räknat med 4-0 till Bremen. Jag kopierar in mitt inlägg från matchtråden, då jag tycker att det är en tänkvärd tanke och temat nyss varit uppe här:

"Med dagens match i färskt minne, så skulle jag tänka efter två gånger om jag var FCB. Kruse och Wagner är två striker, skulle förmodligen fundera över Mario Gomez för samma position, men han är ändå känd av alla i FCB. Pizarros comeback i FCB som inhoppare var en succé, om någon nu glömt det.

Wagner är en svår typ, som kan kosta sitt lag frisparkar i farligt läge eller röda kort. Kruse är en typ som Heynckes är mästare på att hantera, sannolikt en hel del smartare än Wagner, som verkar rätt ointelligent i jämförelse.

Jag hoppas verkligen att FCB funderar ett par gånger och till slut köper Max Kruse. Allt han behöver i tillägg är ännu bättre spelare omkring sig.

Edit: Kruse har dessutom visat att han är beredd att starta om sin karriär i ett "sämre" lag och gör det med den äran. Edit 2: Från Gladbach uppåt till ett satsande VfL och därefter ett steg tillbaka till Werder, det är rätt inställning. Tråkigt om Werder förlorar honom, men 10 MEUR är också pengar."

Vill inte se Wagner i röd trikå, utan hoppas att man värvar Kruse, även om det är en försvagning av Werder. Jag tror definitivt att Heynckes kan hantera Kruse, inte lika säker när det gäller Wagner.
Bremen lär dock inte släppa honom före sommaren, det vore det samma som att frivilligt gå ner till andraligan. Man köpte ut Kruses försäljningsklausul i slutet av sommaren.
Citera
2017-11-20, 05:59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Jo respekt till Werder och Kruse men samtidigt så måste man säga att tre av Werders fyra mål var misstag från Hannovers sida. När motståndaren uppträder så är det lätt att vinna.

Jag hoppas att detta bara vara ett "olycksfall i arbetet" och inte början på en negativ trend. Match mot Stuttgart redan på fredag och tills dess hoppas jag att trion Tschauner, Korb och Anton är tillbaka. Att just målvakten och två duktiga försvarare saknades igår syntes tydligt. Förstår inte heller varför Breitenreiter valde att spela Albornoz före Ostrzolek. Gissar på att den sistnämnde också dragits med virus i veckan och kanske inte var helt fit.
Citera
2017-11-20, 07:13
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen lär dock inte släppa honom före sommaren, det vore det samma som att frivilligt gå ner till andraligan. Man köpte ut Kruses försäljningsklausul i slutet av sommaren.

Med det nya TV-avtalet så är skillnaden mellan 1. och 2.BL stor: Werder får 48 MEUR 2017/18, upp från 34 MEUR året innan. En fantastisk skillnad på 14 MEUR för ett lag i nedre hälften av ligan!

Den största slant som delas ut i 2.BL är 16 MEUR, vilket för Werders del betyder att exakt två tredjedelar av TV-pengarna försvinner om man ramlar ned i Zweite. OM inte FCB betalar 32 MEUR för Kruse, vilket de nog inte gör.
Citera
2017-11-20, 12:54
Bannlyst
Tabellen är trevlig läsning nu med Schalke på andra plats....

Tedesco har verkligen fått ordning på försvaret, Naldo är det ligans bästa mittback hittills denna höst? och Meyer är ja nu är han väl den meyer alla hoppades på att han skulle bli men som han inte såg ut att vara längre..

Sedan burgstaller passar så enormt bra in i S04, vilket fynd ändå.
Citera
2017-11-20, 19:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Dortmund måste sparka sin klåpare till tränare pronto. Naiviteten han påvisar är fan helt häpnadsväckande.
Citera
2017-11-21, 00:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Häpnadsväckande sa Bull. Också. Riktigt dåligt att inte kunna ändra spelstil när - alla andra - upptäcker att det inte funkar. Echte Liebe - leck mich am Arsch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in