2017-05-16, 17:21
Medlem
motvalls avatar
Mitt förslag;

Neuer
Lahm, Hummels, Javi Martinez, Rudy
Robben, Thiago, Keita, Forsberg
Lewandowski, Aubameyang

Rudy har väl egentligen mest spelat på mittfältet, men någon från Hoffenheim måste med och jag är osäker på vänsterbackspositionen. Kruse skulle kunna ersätta Auba, som egentligen inte varit superbra i spelet utan mest gjort mål. Neuer har kanske inte haft en toppsäsong som Horn i Köln, men är ändå Neuer. Ribery skulle kunna ersätta Forsberg, tycker dock han har spelat för lite i år.

Årets genombrott Dembele, men på hans position spelar ju Robben. Han har varit lysande i många matcher.
Citera
2017-05-16, 20:02
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Årets lag i Bundesliga? Forsberg given?

Lewandowski - Aubameyang
Forsberg - ? - ? - ?
? - ? - ? - ?
?

Emil Forsberg och Timo Werner som årets genombrott.

Lewandowski - Aubameyang
Forsberg - Keita - Thiago - Dembélé
Kolasinac - Süle - Orban - Piszczek
Baumann

Skulle nog vara mitt val, kanske Plattenhardt istället för Kolasinac sett till vart deras lag har hamnat men båda har varit grymma på vänsterback positionen. Sedan försöker jag ta med lite blandade spelare, annars hade det nog mestadels bara varit rött i laget! Skulle vilja lyfta Robben som sett till ålder ännu levererar på så högnivå.
Citera
2017-05-16, 20:07
Medlem
dippsis avatar
Nyfiken vad ni tror, Gulácsi håller han verkligen CL-nivå eller kommer Leipzig leta sig efter en ny målvakt? Isf vem skulle det vara?
Citera
2017-05-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Mitt förslag;

Neuer
Lahm, Hummels, Javi Martinez, Rudy
Robben, Thiago, Keita, Forsberg
Lewandowski, Aubameyang

Rudy har väl egentligen mest spelat på mittfältet, men någon från Hoffenheim måste med och jag är osäker på vänsterbackspositionen. Kruse skulle kunna ersätta Auba, som egentligen inte varit superbra i spelet utan mest gjort mål. Neuer har kanske inte haft en toppsäsong som Horn i Köln, men är ändå Neuer. Ribery skulle kunna ersätta Forsberg, tycker dock han har spelat för lite i år.

Årets genombrott Dembele, men på hans position spelar ju Robben. Han har varit lysande i många matcher.

Vilken Dembele?
Denna: https://en.wikipedia.org/wiki/Ousmane_Demb%C3%A9l%C3%A9
Citera
2017-05-16, 20:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Vilken Dembele?
Denna: https://en.wikipedia.org/wiki/Ousmane_Demb%C3%A9l%C3%A9
Vem annars?
Citera
2017-05-16, 20:16
Medlem
Citat:
Vem annars?

6/11 mål/assist är bra men hur kan det vara bättre än Timo Werner? OK med Forsberg för han är äldre.
Citera
2017-05-16, 20:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
6/11 mål/assist är bra men hur kan det vara bättre än Timo Werner? OK med Forsberg för han är äldre.
Jag är extremt imponerad av Dembeles säsong, inte bara i BL utan också i CL. Han är redan nu i stunder en världsspelare, men tyvärr lite ojämn. Sen är det inte hans fel att Tuchel ofta varit en idiot.
Citera
2017-05-16, 21:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nyfiken vad ni tror, Gulácsi håller han verkligen CL-nivå eller kommer Leipzig leta sig efter en ny målvakt? Isf vem skulle det vara?
Jag delar din åsikt helt. Något förslag på ny har jag däremot inte, men de har ju kulor. Tror inte de kan värva någon målis från en annan tysk toppklubb.
Citera
2017-05-17, 12:08
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Han är urkass. Att handla en erfaren stabil målvakt är ju det säkraste kortet.

Men klass har de redan i Philipp Köhn. Tysklands (eller Schweizs) nästa stormålvakt!
Citera
2017-05-17, 12:55
Medlem
Ewrus avatar
Nu verkar det som Gnabry går till Hoffenheim och Bremen ersätter honom med Hahn... Bara hoppas man går bra plus på det...
Citera
2017-05-17, 13:36
Medlem
Lekmands avatar
Det ryktas om att Freiburg kommer att värva Ingolstadts anfallare Darío Lezcano, enligt insiderinfo i Freiburgs forum. I så fall kan man utgå från att Philipp lämnar till red bull eller premier league.

Transfern av Philipp Lienhart, mittbackstalangen från Real Madrid, lär inte gå igenom innan Freiburg skulle hamna i EL. Tydligen ska inköpssumman vara det stora problemet, ett område där Freiburg är konservativa. Leinhart själv tycker att Freiburg är ett väldigt bra utvecklingssteg, och vill vara i Freiburg framför andra klubbar.

Citat:
Jag delar din åsikt helt. Något förslag på ny har jag däremot inte, men de har ju kulor. Tror inte de kan värva någon målis från en annan tysk toppklubb.
Red bull var tidigare på Schwolow i Freiburg, men han skrev på nu i veckorna, så han stannar förhoppningsvis!

Tycker för övrigt att Neuer inte platsar i säsongens elva. Målvakter borde ha ansvaret för målet hela säsongen, det är därför de köps in och det är den standard som är satt. Då har en Baumann varit mer värdefull för sitt lag.

Och Kruse må vara vårens spelare, men man köper inte in en spelare för att den ska prestera på våren bara. Då har Auba presterat bättre över hela säsongen.
Citera
2017-05-17, 15:24
Medlem
Lekmands avatar
Två nomineringar kom idag, dels Confed cup och dels U21-EM.

Confed cup
Citat:
TOR: Bernd Leno (Leverkusen), Marc-Andre ter Stegen (Barcelona), Kevin Trapp (PSG)

ABWEHR: Matthias Ginter (BVB), Jonas Hector (Köln), Benjamin Henrichs (Bayer), Joshua Kimmich (Bayern), Shkodran Mustafi (Arsenal), Plattenhardt (Hertha), Rüdiger (Rom), Niklas Süle (Hoffenheim)

MITTELFELD/STURM: Julian Brandt (Bayer), Emre Can (Liverpool), Kerem Demirbay, Sebastian Rudy (beide Hoffenheim), Diego Demme, Timo Werner (beide Leipzig), Julian Draxler (PSG), Leon Goretzka (Schalke), Leroy Sane (Man City), Lars Stindl (M'Gladbach), Sandro Wagner (Hoffenheim), Amin Younes (Ajax)
Ingen Neuer, men annars det bästa Tyskland har i målvaktsväg. Fährmann inte nominerad, men konkurrensen är tuff.

Bara Ginter från Dortmund, och bara Kimmich från Bayern. Hoffenheim släpper dock godvilligt iväg både Rudy och Süle (utan Bayerns kontroll?) samt Wagner.

Man kan forma följande elva:
Leno
Kimmich - Mustafi - Süle - Hector
Draxler - Rudy - Can - Sané
Werner - Strindl

Där Rudy, Can, Werner och Strindl kanske inte är absolut världsklass, om man säger så. Men annars riktigt stark elva, med tanke på vilka som inte är med.

U21-EM
Citat:
Tor: Jannik Huth (Mainz), Julian Pollersbeck (Kaiserslautern), Marvin Schwäbe (Dresden)

Abwehr: Timo Baumgartl (Stuttgart), Yannick Gerhardt (Wolfsburg), Gideon Jung (HSV), Thilo Kehrer (Schalke), Marc-Oliver Kempf (Freiburg), Lukas Klünter (Köln), Niklas Stark (Hertha BSC), Jonathan Tah (Leverkusen), Jeremy Toljan (Hoffenheim)

Mittelfeld/Sturm: Nadiem Amiri (Hoffenheim), Waldemar Anton (Hannover), Maximilian Arnold (Wolfsburg), Mahmoud Dahoud (Gladbach), Serge Gnabry (Bremen), Janik Haberer (Freiburg), Dominik Kohr (Augsburg), Max Meyer (Schalke), Levin Öztunali (Mainz), Maximilian Philipp (Freiburg), Felix Platte (Darmstadt), Davie Selke (Leipzig), Mitchell Weiser (Hertha BSC)
Det närmsta man kan komma laguppställningen i senaste matchen, de kursiva är 'nya':
Schwäbe
Stark - Tah - Kempf
Weiser ------------------- Gerhardt
Arnold - Dahoud - Amiri
Meyer - Selke

Den mest värdefulla uppställningen enligt Transfermarkt (ca 120 miljoner euro):
Pollersbeck
Weiser - Stark - Tah - Gerhardt
Amiri - Arnold - Dahoud - Gnabry
Meyer - Philipp

Ser bra ut Det är spelare som är fullt etablerade (förutom målisarna) i åtminstone Bundesligalag. Tyckte att Tysklands lag såg otroligt starkt ut även förra gången det begav sig, men då stod man int ut från mängden, och fick till och med se Sverige vinna turneringen.
Senast redigerad av Lekmand 2017-05-17 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in