2016-07-16, 20:22
Medlem
"En festkväll i Borås slutade med att 17-åriga Louiza Mathiassen blev omhändertagen av polis. Enligt hennes egen berättelse blev hon fasthållen – naken – av fyra poliser, samtidigt som en femte tittade i Louizas underliv så att hon inte gömt något där. – Jag kände mig helt maktlös. Så vidrigt var det, och kränkande. "

Hennes eget fel att det spårade ur eller är det poliserna som ska beskyllas?

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...isen-1.3472317
Citera
2016-07-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
"En festkväll i Borås slutade med att 17-åriga Louiza Mathiassen blev omhändertagen av polis. Enligt hennes egen berättelse blev hon fasthållen – naken – av fyra poliser, samtidigt som en femte tittade i Louizas underliv så att hon inte gömt något där. – Jag kände mig helt maktlös. Så vidrigt var det, och kränkande. "

Är det sant är det verkligen grovt tjänstefel, men tyvärr så tror jag inte rikigt på den här storyn...
Citera
2016-07-16, 20:33
Medlem
Hon var berusad och vägrade på uppmaning att säga sitt namn och blev nog LOB:ad
Citera
2016-07-16, 20:35
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Hon var berusad och vägrade på uppmaning att säga sitt namn och blev nog LOB:ad
Är det en anledning att näcka och rota i underlivet på henne . man borde göra det med grispoliserna .
Citera
2016-07-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Är det en anledning att näcka och rota i underlivet på henne . man borde göra det med grispoliserna .
En av poliserna tog väl beslut om kroppsbesiktning
Citera
2016-07-16, 20:38
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse

Det fetade...
Citera
2016-07-16, 20:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Högst väntat så har hon en blogg.
http://nouw.com/louiza

"Hej!
Kul att du är här! Här skriver jag om mitt psykiska mående, hur det är att leva med ångest, PTSD, depression och självskadebeteende. Jag går nu i en DBT behandling, vilket innebär färdighetsträning och lära sig att hantera känslor och impulser som exempel."

Uppmärksamhetstörstande och psykiskt obalanserad.
Citera
2016-07-16, 20:41
Medlem
Citat:
De frågade vad jag hette, men jag ville inte säga det till dem.
Hennes ångestdämpande medicin ...

Uppkäftig, motsträvig och förklaringen kom ju längre ner i texten.
Citera
2016-07-16, 20:46
Medlem
När jag läste rubriken blev jag förbannad, när jag insåg att tjejen troligtvis ljuger blev jag ännu mer förbannad. Mycket möjligt att hon blev kroppsvisiterad (fullt eller nästan fullt påklädd, alltså) men tippar snarare på att det här är ett scenario där hon dragit till med en stor lögn för att hon inte upplevde att hon fick tillräckligt mycket empati och uppmärksamhet från omgivningen när hon uppgav att hon "bara" blivit visiterad på ett normalt sätt.
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2016-07-16 kl. 20:49.
Citera
2016-07-16, 20:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italiangoat
Man hör bara på hennes namn att det är något fuffens här. Troligtvis helt rätt av poliserna att köra kroppsvisitering!
Och hur i helvete hör man det på namnet?
Citera
2016-07-16, 21:00
Medlem
Hobbypedofilens avatar
Den var tom, och det fanns ingen skylt om att det var förbjudet att gå upp på den, så jag gick upp där och sjöng. Jag var på gott humör, säger Louiza.
Då kom fyra polismän till platsen.
– De frågade vad jag hette, men jag ville inte säga det till dem. Då sa de att de skulle ta in mig för att "lösa det på stationen", och av någon anledning skulle de bära mig till bilen, säger Luiza och beskriver hur de manliga poliserna höll hårt i henne.

17 år och påverkad mitt i natten. Vägrar uppge sitt namn = LOB. Mamman bekräftar att dottern varit alkoholpåverkad.

Hennes ångestdämpande medicin hade hon inte blivit fråntagen, den hade hon i byxfickan, säger hon, och tog en tablett.
– Poliserna måste ha trott att det var narkotika för då rusar de in och brottar ner mig, säger Louiza, som berättar att hon i tumultet får en batong i ögat.
– Jag har haft ett märke i ögat en vecka nu. Batongen trycker de sedan in i munnen, och sedan knackar de mig på halsen med den för att jag ska spy, kan jag tänka mig.

Kan tänka mig att poliserna gör allt för att få henne att spy upp med tanke på alla skärsår hon har på armarna. Lika stabil som Fukushima. Sexuellt övergrepp i bagaget tydligen.
Citera
2016-07-16, 21:01
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och hur i helvete hör man det på namnet?

Louiza med z ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in