• 1
  • 2
2016-07-16, 17:58
Medlem
Jag har en nyfiken fråga och det är om man kan få jobb på Google efter avslutad utbildningen inom datateknik eller är det mest de som har gått rena programmeringsutbildningar?
Citera
2016-07-16, 18:10
Medlem
Whiteejacks avatar
Endast en utbildning kommer inte att räcka för att bli anställd av Google, om du nu tror det?
Citera
2016-07-16, 18:13
Medlem
Silviakakas avatar
Data/informations-teknik, social kompetens o lite tur
Citera
2016-07-16, 18:14
Medlem
Är du duktig så räcker det med en utbildning. Men du måste även vara ganska driven och ingen som behöver vallas kontinuerligt.
Citera
2016-07-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Jag har en nyfiken fråga och det är om man kan få jobb på Google efter avslutad utbildningen inom datateknik eller är det mest de som har gått rena programmeringsutbildningar?

Jag tror du måste ha någon slags erfarenhet ovanpå det du pluggat. jag har stött på flera som har utbildnig och som jobbar på Google i Stockholm och jag kan säga att de är långt ifrån de skarpaste knivarna i lådan. Man märker ibland att de måste ha knullat till sig jobbet.
Citera
2016-07-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93

Det beror vad du vill jobba med, som ett första jobb (trainee, internen, osv) så finns det en chans att du skickas till Irland. De tränar upp en del folk där innan de skickas tillbaks till Sverige, etc.

https://www.google.com/about/careers...&jid=70475001&
Citera
2016-07-16, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silviakaka
Data/informations-teknik, social kompetens o lite tur
mindre viktigt egenskap
Citera
2016-07-16, 18:21
Medlem
Hidden333s avatar
Tyvärr är meriter viktigare än utbildning när det gäller Google, entreprenörskap och kunskap inom IT skulle jag tänka mig premieras framför enbart IT.
Citera
2016-07-16, 18:21
Medlem
Fjantors avatar
Konditor - Så kan du börja jobba i cafeterian..
Citera
2016-07-16, 18:51
Medlem
Brunbeverns avatar
Google är ett av företagen som väldigt troget kör på rätt hårda intervjutester, vilket är bra att ha i åtanke om man ska söka sådana jobb. Detta är något jag kan tänka mig de flesta nyexade inte skulle klara av, för (let's be honest), den stora majoriteten som pluggar är ganska novis. Bara de verkligt intresserade och duktiga individerna tenderar att ha tillräcklig koll för att kunna lösa de lite "svårare" problemen.

Så utbildning i sig kommer du inte långt på om du vill jobba där, du måste ha ett driv och intresse också. Bara en friendly reminder.
Citera
2016-07-16, 19:01
Medlem
En utbildning som verkar vara en hit inför framtida jobb är Språkteknolog. Då kan man jobba på alla möjliga företag, vet inte hur det står sig på just Google (Google translate är typ en sån grej man skulle kunna jobba med som språkteknolog) men har förstått att språkteknologer är eftertraktade på båda svenska och internationella IT/data-etc-marknaden (beroende på vilket språk man har som andraspråk till utbildningen). Vet att de har utbildningen på Göteborgs universitet och Uppsala universitet.

Edit: Språkteknologi är alltså en utbildning du skulle kunna bygga på din utbildning med.

Lycka till!
Senast redigerad av goffarn 2016-07-16 kl. 19:04.
Citera
2016-07-16, 20:04
Medlem
Shamdons avatar
Börja jobba på Google Sverige först. Där verkar de anställa alla som råkar gå förbi med en latte i handen och ett leende i ögonen. Sen flyttar du till ett större kontor och därefter till dit du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in