Jag sitter ensam hemma med min hund men jag mår verkligen überdåligt. Orkar inte ens ta ut hunden på en promenad, utan orkar bara släppa ut den på uteplatsen och snabbt in igen när den är klar.
Jag trivs inte där jag bor, mina grannar kollar snett på mig och jag tror det skvallras om mig i området. En natt vaknade jag av att någon hade kastat en stor lerklump på fönstret.
Jag känner mig så deprimerad och ensam nu. Ingen vill vara med mig när jag mår så här. Min bästa kompis dog för ett par veckor sen och då triggades en djup depression igång. Jag har bipolär sjukdom men får ingen hjälp av landstinget eller kommunen.
Det finns inte mycket jag kan göra än att vänta ut depressionen. För några dagar sen fick jag ett mentalt sammanbrott och tänkte ta livet av mig men jag stod emot impulsen trots att jag har impulskontrollstörning. Jag bodde på annat håll förut och min behandlare sa då att hon trodde att jag har borderline för att jag har svårt att behålla relationer och kan tända till på en sekund.
Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre