2016-07-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igotmyangelnow
Orkar inte läsa hela dygnan. Sorry!

Övergiven blir alla mer eller mindre. Det som inte dödar dig, gör dig starkare. Tillslut blir man rätt härdad mot sådant här. Klart man bryr sig, men livet är inte alla gånger vackert. Men om livet alltid skulle vara vackert, så hade det inte funnits någoting som är vackert...

Om sanningen skall fram, ingenting varar för evigt.
Jo, men de flesta normala människor kan tackla den känslan av att bli övergivna. Jag har ju ångest som är tryckande bara av känslan ibland fastän jag inte är övergiven. Så tror inte det är så enkelt men helt klart något jag kommer jobba på i höst med terapi etc nu när jag vet vad allt beror på!
Citera
2016-07-16, 18:21
Medlem
En liten uppdatering vad som hänt under dagen.

Tjejen kontaktade mig runt 13-tiden idag. Då undrade hon om jag kunde traska ut en runda när hon kommer hem under kvällen för hon ville knulla. Svarade rakt av nej för att vi måste snacka och reda ut allt kaos som skett och liknande.

Då skrev hon att det ville hon också, därefter förklarade jag situationen med övergivenheten och hur den slår ner mig och att jag deppat ett dygn. Kändes lite som att vi borde prioritera att prata först! Skrev att jag inte ville snacka med henne under dagen då jag tyckte hon skulle ha en trevlig dag och inte tänka på detta förrän hon kommer hem.

Då tycker hon jag gör henne handfallen, hjälplös och att jag även gör henne mer irriterad.

Jag förklarade att jag kände mig övergiven och att det har slagit ner mig helt känslomässigt. Skrev även att jag inte förstår hur hon tänker om hon tycker knulla är viktigare än att försöka jobba ihop en bra relation igen med en av sina bästa vänner i livet.

Frågar när hon kommer hem typ så jag vet någorlunda. Får som svar 22.30 - och hon menade på fullaste allvar att jag skulle ut och gå till 23.30 och sen skulle vi snacka vid 00.00 till 03.00 om detta? Herre Gud!

Skrev att jag prioriterar vår vänskap rätt högt och att jag behöver prata och diskutera iaf, men ifall hon inte tycker det är viktigt så behöver vi inte prata. Lugnt för mig! Men tyckte vi borde jobba på förståelse och känslointryck en del.

Då får man som svar att det känns hopplöst och att det inte spelar någon roll vad hon säger. Samt att hon bara kommer hem senare ikväll.

Sen tyckte hon att jag tjatade bara för jag försökte föra en rak kommunikation och bad henne prioritera vår vänskap rätt högt upp.

Tvivlar starkt på att jag stått henne så nära även om hon pratar om allt. Tror hon gör det med alla. Känns mest just nu som jag var jävligt nice att fördriva tiden med när hon skulle till och från jobbet. Sådan vänskap betackar jag mig för. Det som talar mot detta är att hon finns där för mig när jag behöver det! Sen är hon väldigt fin inombords. Men det är nog fan dags att packa väskan och dra nu helt enkelt! Ingen som ska från Stockholm till Skåne?
Citera
2016-07-16, 19:41
Medlem
Snobben06s avatar
Tror det är väldigt bra för din del att du lämnar henne. Ni verkar inte alls vara inne på samma bana.
Citera
2016-07-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
Tror det är väldigt bra för din del att du lämnar henne. Ni verkar inte alls vara inne på samma bana.
Det är så samtliga känslor inom mig säger! Vi får se om det blir något samtal ikväll och hur det slutar och efter det när jag inte är i affekt får jag väl ta ett beslut helt enkelt! Tycker hon har fått ett så stort bekräftelsebehov så jag nästan spyr samt att hon prioriterar så fel när det gäller. Men hon är ju inte sån väl? Känslorna kan ju skapa det mesta i huvudet. Bara så jävla lack just nu så det finns inte!
Citera
2016-07-16, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Svarade rakt av nej för att vi måste snacka och reda ut allt kaos som skett och liknande.

Då skrev hon att det ville hon också

Ikväll när ni ska snacka. Var tyst för en gångs skull. Försök inte förklara dig. Utan lyssna på vad hon har att säga till dig istället för tvärtom.. Försök verkligen att förstå.. Det kommer göra dig bättre än vad du sysslar med just nu..

Klart hon väljer sin pojkvän före sin bästa vän. Speciellt om dom nyligen gått in i något. Det är då par "bondar" med varandra ordentligt..

Skulle också åkt och knullat istället för att ta hand om någon som ställer krav på mig, som långt överstiger vilka "skyldigheter" jag har emot denne.

Om vi vänder på det. Hur ofta måste DU "ta hand om henne", istället för tvärtom..

Förklara inget ikväll. Lyssna bara och se vart det leder. Inte världens undergång.
Senast redigerad av therefore 2016-07-16 kl. 22:38.
Citera
2016-07-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ikväll när ni ska snacka. Var tyst för en gångs skull. Försök inte förklara dig. Utan lyssna på vad hon har att säga till dig istället för tvärtom.. Försök verkligen att förstå.. Det kommer göra dig bättre än vad du sysslar med just nu..

Klart hon väljer sin pojkvän före sin bästa vän. Speciellt om dom nyligen gått in i något. Det är då par "bondar" med varandra ordentligt..

Skulle också åkt och knullat istället för att ta hand om någon som ställer krav på mig, som långt överstiger vilka "skyldigheter" jag har emot denne.
Hon ligger med flera stycken och detta var nog någon ny. Känns inte så viktigt då. Jag vet inte. Just nu får det bli som det blir känns det som. Tycker hon bara beter sig sämst just nu! Är man inte rädd om vänskap kan man ju bete sig lite hur som helst... och därför är kanske inte relationen så intressant längre för mig! 13 år... ja, var väl bra år men...
Citera
2016-07-16, 22:43
Bannlyst
Citat:
Hon ligger med flera stycken och detta var nog någon ny. Känns inte så viktigt då. Jag vet inte. Just nu får det bli som det blir känns det som. Tycker hon bara beter sig sämst just nu! Är man inte rädd om vänskap kan man ju bete sig lite hur som helst... och därför är kanske inte relationen så intressant längre för mig! 13 år... ja, var väl bra år men...

Ibland växer vänner ifrån varandra. Har själv inte många kvar sen jag var ung. Sånt är livet.

Men när man ingår i ett förhållande baserat på vänskap, så signar man inte upp sig för en rygg-apa. Som bara hänger där på ryggen medans man försöker göra sitt och kräver att man ska ge den bananer.
Citera
2016-07-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ibland växer vänner ifrån varandra. Har själv inte många kvar sen jag var ung. Sånt är livet.

Men när man ingår i ett förhållande baserat på vänskap, så signar man inte upp sig för en rygg-apa. Som bara hänger där på ryggen medans man försöker göra sitt och kräver att man ska ge den bananer.
Nej men om allt är omedvetet orsakat av den ene pga oförstånd och den drabbade ber om att reda ut saker så får man väl ta och göra det. I min bok är det så man kommunicerar med sina vänner om problem uppstår.

Men jag flyr nog den här relationen tror jag. Finns inte mycket att hålla kvar i...
Citera
2016-07-16, 22:51
Bannlyst
Citat:
Nej men om allt är omedvetet orsakat av den ene pga oförstånd och den drabbade ber om att reda ut saker så får man väl ta och göra det. I min bok är det så man kommunicerar med sina vänner om problem uppstår.

Men jag flyr nog den här relationen tror jag. Finns inte mycket att hålla kvar i...

Okej, så om jag går över en gata vid grön gubbe och det resulterar i att en kattunge dör, för att en förare inte kan hålla hastigheten vid övergångsställen. Är det då jag som ska hängas för det?

Ska du hålla henne skyldig för att hon omedvetet gjort något mot dig? som antagligen inte är en big deal i vilket fall för isåfall hade du bett henne fara och flyga. Men du hänger desperat kvar och kräver både dittan och dattan. Är det så vänskap funkar för dig?

"Stå till svars inför herr domare! Du trampade på min tå, nu tar vi en helkväll hemma hos mig och pratar om varför du trampade på min tå! Blir kul!"
Citera
2016-07-16, 22:53
Medlem
Citat:
Okej, så om jag går över en gata vid grön gubbe och det resulterar i att en kattunge dör, för att en förare inte kan hålla hastigheten vid övergångsställen. Är det då jag som ska hängas för det?

Ska du hålla henne skyldig för att hon omedvetet gjort något mot dig? som antagligen inte är en big deal i vilket fall för isåfall hade du bett henne fara och flyga. Men du hänger desperat kvar och kräver både dittan och dattan. Är det så vänskap funkar för dig?
Jag håller henne skyldig att inte prioritera sin vän som man sårat mycket - oavsett om det var medvetet eller omedvetet. Om jag råkar fälla henne så hon bryter en arm och hon behöver prata, ska jag då gå och knulla eller prata med henne? Jag är isolerad här, annars hade jag bara kunnat åka...
Citera
2016-07-16, 22:55
Bannlyst
Citat:
Jag håller henne skyldig att inte prioritera sin vän som man sårat mycket - oavsett om det var medvetet eller omedvetet. Om jag råkar fälla henne så hon bryter en arm och hon behöver prata, ska jag då gå och knulla eller prata med henne? Jag är isolerad här, annars hade jag bara kunnat åka...

Hur har hon sårat en vän mycket?

Har hon hällt gift i hans kaffe?
Bad hon en av pojkvännerna att köra över honom och knäcka ett ben på honom?

Vad kan hon möjligtvis ha gjort som varit så hemskt att du ska förstöra en helkväll med sex och trevligt sällskap för henne?

(jag frågar, därför just nu ser jag bara en kille som är friendzonad så hårt men inte inser att dom inte är ihop och hon inte har några skyldigheter mot honom. Men hon är för snäll och hjälper till ändå.)
Citera
2016-07-16, 22:57
Medlem
Citat:
Hur har hon sårat en vän mycket?

Har hon hällt gift i hans kaffe?
Bad hon en av pojkvännerna att köra över honom och knäcka ett ben på honom?

Vad kan hon möjligtvis ha gjort som varit så hemskt att du ska förstöra en helkväll med sex och trevligt sällskap för henne?
Hon har haft en heldag som varit trevlig och jag har inte ens tagit upp problemet utan tänkte hon får ha en bra dag utan att tänka på detta. Sen får vi snacka om det ikväll helt enkelt. Sen när hon kontaktar mig kl 13.30 och jag säger att det är prio att snacka... då kanske man ska ta till sig det. Gör man inte det är man inte så intresserad av relationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in