2016-07-16, 00:53
Medlem
Kom hem idag för att spela ett spel i steam fick då varning att de ej fanns tillräckligt med minne så kollade hårddisken och det fanns gott om plats

Testade att starta cs 1'6 ett äldre spel och hade 33 fps då insåg ja något va fel 😤

Stängde av datorn och öppnade chassit sedan satt på då går fläktarna igång men efter en stund stängs av märkligt nog.

Om fläktarnan på kortet varit avstängda länge kan det eventuellt pajat något.

Men kan det finnas en chans att det är Windows som de något fel på dvs att en formatering skulle lösa? "tveksamt enligt mig.
Några förslag och vad som kan ha hänt?"

Tur va gick tidigare kort o andra delar sönder pga mitt misstag så fick hjälp av försäkringskassan så garantin lever förhoppningsvis.

http://www.ladda-upp.se/bilder/kpnfxorlrkxfru/
Så lyser på moderkortet vid uppstart (vet ej om de normalt) och som sagt då är fläkten igång så kanske finns en liten chans att de Windows relaterat

De tufft när sånt här händer haha faan

Tacksam för lite förslag ☺
Citera
2016-07-16, 00:59
Medlem
Osmart att använda datorn då grafikkortet blir varmt?
Citera
2016-07-16, 01:05
Medlem
dreamtools avatar
Har inte 970 korten passiv kylning på deras kort? Alltså att fläktarna inte går när det inte finns någon anledning att kyla?
Osmart att använda datorn om grafikkortet blir varmt? Grafikkortet kommer alltid bli varmt, så nej? Är du orolig så kan du göra som min gamle vän och ställa en bordsfläkt in i datorn när fläktarna inte fungerade Det fungerar, men är inte snyggt.
Citera
2016-07-16, 01:08
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Kom hem idag för att spela ett spel i steam fick då varning att de ej fanns tillräckligt med minne så kollade hårddisken och det fanns gott om plats

Testade att starta cs 1'6 ett äldre spel och hade 33 fps då insåg ja något va fel 😤

Stängde av datorn och öppnade chassit sedan satt på då går fläktarna igång men efter en stund stängs av märkligt nog.

Om fläktarnan på kortet varit avstängda länge kan det eventuellt pajat något.

Men kan det finnas en chans att det är Windows som de något fel på dvs att en formatering skulle lösa? "tveksamt enligt mig.
Några förslag och vad som kan ha hänt?"

Tur va gick tidigare kort o andra delar sönder pga mitt misstag så fick hjälp av försäkringskassan så garantin lever förhoppningsvis.

http://www.ladda-upp.se/bilder/kpnfxorlrkxfru/
Så lyser på moderkortet vid uppstart (vet ej om de normalt) och som sagt då är fläkten igång så kanske finns en liten chans att de Windows relaterat

De tufft när sånt här händer haha faan

Tacksam för lite förslag ☺

Många grafikkort nuförtiden har en sådan funktion att om dem inte belastas och blir varma så snurrar inte fläktarna, då det inte finns en anledning att kyla kortet. Ang FPS:en, rensa damm från GPU-fläkten och CPU-fläkten.
Citera
2016-07-16, 01:18
Medlem
Men varför snurrar inte fläktna på kortet och lite damm på nattäfget knappt något på grafikkort. Grejen är att ja inte ser nvidia kontrollpanel som alltid innan förr nedre högre hörnet stålet blir skit varmt nu känner ja efter 30 min skrivbordets upplösning ändrades så allt blev skit stort haha vafan

Min lille bror pysslar mycket med min dator som ja tillåter kanske något han raderat eller liknande som skapat problem men ja har ingen aning nu.
Fläktarna stänga av så fort man kommer in i Windows misstänker ja att de själva mjukvaran att eventuell formatering kanske skulle lösa det.
Hörde även något ljud vid tillfället och att Facebook lagga som aldrig förr

Men får kolla mer imorgon på detta. Tack för svaren so far
Citera
2016-07-16, 01:53
Medlem
Varken CSGO startar eller något. Väldigt märkligt det här och kan ej komma in på nvidia options. Ett eventuellt mjukvara problem dvs windows?

Får ringa kundtjänst och fråga imorgon
Edit försökte nyss installera nvidia drivrutiner men misslyckades.
Senast redigerad av Babyspenat 2016-07-16 kl. 02:10.
Citera
2016-07-16, 02:27
Medlem
karlolof89s avatar
Ladda ner Nvidias senaste drivrutin (vänta med den) http://www.geforce.com/drivers/results/105033

ladda ner detta program och kör i safe mode
http://www.guru3d.com/files-details/...-download.html

Sen efter datorn har startats om väljer du clean and restart (stora knappen längst uppe till vänster)

Nu kommer den starta om. Nu installerar du drivrutinen för grafikkortet
Senast redigerad av karlolof89 2016-07-16 kl. 02:29.
Citera
2016-07-16, 14:26
Medlem
MyskooMojss avatar
Men du skrev "steam fick då varning att de ej fanns tillräckligt med minne" den kanske menar att du har slut på tillgängligt RAM minne. Vad säger aktivitetshanteraren? Något som sticker ut? Tar mycket minne/cpu etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in