Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 07:54
  #1
Medlem
Jag hoppas att ja har postat i rätt forumdel nu. Har någon av er stor erfarenhet av dessa program som finns i hundratals? Jag har prövat många men de finner tyvärr bara några dubbletter allihopa av en stor dubblett samling, det bästa som jag har funnit är Image Comparer 3.8 som finner i stort sett varenda fotodubblett. Det är bara ett problem och de är att programet går enbart att använda i en kort tid utan registrering. Reasonable NoClone fungerar bra för audio och video men sämre för bilder tyvärr.
Citera
2016-07-15, 07:58
  #2
Medlem
Gynekologstols avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Fdupes
https://github.com/jbruchon/jdupes/releases
Citera
2016-07-15, 08:17
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Ccleaner Free funkar utmärkt som rensningsprogram, finns även ett bra verktyg för borttagning av dubbletter. Googlar du, så hittar du det. Men ladda bara ner från Piriform, andra sajter kan ha förvanskad programvara.
Citera
2016-09-15, 09:42
  #4
Medlem
Hittade ett litet smidigt men utmärt fungerande program som heter Visual Similarity Duplicate Image Finder men tyvärr så går det inte att ta bort filer i demo mode och hittar ingen full version. Det hittade fildubbletter som inget annat program fann som tex NoClone 2014 6.1.45p.
Citera
2016-09-15, 19:15
  #5
Medlem
Googla på lite Windows commands
10 år sen jag printade ut alla filer med sökväg,info genom att bara öppna CMD så har det inte i huvudet tyvärr men det är ganska simpla bra verktyg du bör lära dig, behärska.
.


Du kan med några knapptryck köra något liknande

Kod:
 dir /s /b > print.txt

Kod:
dir /b > print.txt

och lista samtliga filer & mappar med inbyggda kommandon till textfiler.
Kan ta tid, blir stora textfiler men du slipper installera massa skit du bara behöver 1 gång.

Jag vill verkligen rekommendera folk att inte bara ladda ner program efter behov.
Grötar ner datorn liksom (registret mm)


Sedan kan du väl enkelt öppna filerna och söka efter strängar i vilken text-editor som helst
efter duplicates (notepad++ /search /count )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback