Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-15, 01:45
Bannlyst
Tjena har varit ovanligt mycket nere på "golvet" denna vecka och lagt märke till en snubbe som jag tror är kroat han kan väl vara runt 30.

Det är en jävel på att jobba och då menar jag snabbt som fan och mycket men jag har även lagt märke till att han ibland rycker och sliter i grejor och får inte mer gjort en någon annan trots mycket högre tempo.

Idag var jag nere och iakttog han lite igen för att jag blivit nyfiken på människan då gick det jävligt risigt för honom och han gjorde fel hela tiden höll lite koll på honom och några av hans arbetskamrater undrade vad det var med honom.

När jag var nere några timmar senare var han som en ny människa igen jobbade på snabbt och felfritt.

Tuggar stundtals tuggummi frenetiskt och hörde att han röker 4-5 cigg (hemrullat) på en 10 min rast.

Jag tänker inte sätta åt honom då han gör sitt jobb och vad jag har sett så är han ingen fara för någon på sin arbetsplats jag är bara nyfiken på vad det är han röker / stoppar i sig.

Jag är en total n00b på knark men gissa gärna och förklara vad drogen gör, varför var han så seg första 4 timmarna och klar o snabb dom senare timmarna, borde ju vara tvärtom?
Citera
2016-07-15, 01:49
Medlem
antagligen tjack. alltså amfetamin. lätt att käken blir ledsen pga allt tuggande så därför många rockar tuggummi under ruset. snabb som fan och ettrig blir man också. perfekt om man jobbar med slöa och hjärndöda arbeten som den stackars kroaten verkar göra "på golvet". köp lite tjack och bjud, så får du se vad han gör

tillägg: bara för att man blir ettrig blir man inte per definition effektiv. men det kan lika gärna vara ngn annan drog. det går bra att vara arg och slita i saker på gräs med. hehe
Citera
2016-07-15, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Steffen
antagligen tjack. alltså amfetamin. lätt att käken blir ledsen pga allt tuggande så därför många rockar tuggummi under ruset. snabb som fan och ettrig blir man också. perfekt om man jobbar med slöa och hjärndöda arbeten som den stackars kroaten verkar göra "på golvet". köp lite tjack och bjud, så får du se vad han gör

tillägg: bara för att man blir ettrig blir man inte per definition effektiv. men det kan lika gärna vara ngn annan drog. det går bra att vara arg och slita i saker på gräs med. hehe

Ok amfetamin är din gissning, hur länge kan man hålla på med det innan kroppen stänger ner?
Han har varit anställd något år ungefär.

Hur länge sitter ruset i och kan man fylla på under 8-9 timmar utan att balla ur?
Citera
2016-07-15, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MF6TEN
Ok amfetamin är din gissning, hur länge kan man hålla på med det innan kroppen stänger ner?
Han har varit anställd något år ungefär.

Hur länge sitter ruset i och kan man fylla på under 8-9 timmar utan att balla ur?

Man kan bruka amfetamin med få eller inga fysiska men under hela livet om man gör det måttligt. Är han sån här varje dag?

Vanligt för tjack är att köra race och då är man vaken i längre sträck för att sedan krascha. Jobbar han "9-5" eller skift?
Citera
2016-07-15, 03:17
Bannlyst
Citat:
Man kan bruka amfetamin med få eller inga fysiska men under hela livet om man gör det måttligt. Är han sån här varje dag?

Vanligt för tjack är att köra race och då är man vaken i längre sträck för att sedan krascha. Jobbar han "9-5" eller skift?

Ok, tack för svar!

Inte helt säker men 98 % säker på att han Jobbar 07-16 Mån Fre och kväll 16-24 Mån Tors

Som sagt jag har inte haft koll på killen tidigare, men han går under namnet "TURBO" där nere som jag har förstått det!

Är det vanligt att folk tar droger för att orka med sina tradiga jobb vet/tror ni?

Edit: Om en Mod ser detta och det inte redan finns ett ämne så kanske den kan flyttas och skrivas om till, "Vad brukar arbetaren för att klara av sitt jobb? "
Senast redigerad av MF6TEN 2016-07-15 kl. 03:21.
Citera
2016-07-15, 03:21
Medlem
Citat:
Inte helt säker men 98 % säker på att han Jobbar 07-16 Mån Fre och kväll 16-24 Mån Tors

Som sagt jag har inte haft koll på killen tidigare, men han går under namnet "TURBO" där nere som jag har förstått det!

Är det vanligt att folk tar droger för att orka med sina tradiga jobb vet/tror ni?

haha, Turbo, vilken lirare. Har du övervägt att han kanske bara är en karaktär? Men visst är det ingen skröna att det existerar industriarbetare och liknande som gillar att fräsa till det även om man sliter på vanliga, tråkiga tider. När jag bodde i Norge hade jag nära till sponken när jag jobbade i en industrifrys. Det var -18 celcius, så den var alltid kall och god

Annars kan det vara massa grejer han går på. Tjack är väl vanligast och billigast om vi ser till symptomen du beskrev, men annars finns det kola och en hel hög med RC-droger
Citera
2016-07-15, 03:25
Bannlyst
Citat:
haha, Turbo, vilken lirare. Har du övervägt att han kanske bara är en karaktär? Men visst är det ingen skröna att det existerar industriarbetare och liknande som gillar att fräsa till det även om man sliter på vanliga, tråkiga tider. När jag bodde i Norge hade jag nära till sponken när jag jobbade i en industrifrys. Det var -18 celcius, så den var alltid kall och god

Annars kan det vara massa grejer han går på. Tjack är väl vanligast och billigast om vi ser till symptomen du beskrev, men annars finns det kola och en hel hög med RC-droger

Jo den tanken har slagit mig och jag är som jag skrev tidigare inte ute för att sätta åt honom, kanske är han bara en AD/HD-jävel som det spritter i armar och ben på full av bokstäver som han inte vet vart han ska göra av

Edit: Men vafan supa på jobbet, och vad jag gissar så åkte du truck in i frysen :huvudvärk där för mig men jag är ingen elak jävel jag har hjälpt flera fyllon att få behandlingar osv så tro inte att jag är någon som jagar och bestraffar.
Senast redigerad av MF6TEN 2016-07-15 kl. 03:29.
Citera
2016-07-15, 03:30
Medlem
Citat:
Jo den tanken har slagit mig och jag är som jag skrev tidigare inte ute för att sätta åt honom, kanske är han bara en AD/HD-jävel som det spritter i armar och ben på full av bokstäver som han inte vet vart han ska göra av

Edit: Men vafan supa på jobbet, och vad jag gissar så åkte du truck in i frysen :huvudvärk där för mig men jag är ingen elak jävel jag har hjälpt flera fyllon att få behandlingar osv så tro inte att jag är någon som jagar och bestraffar.

Nej jag varken körde truck eller var tokfull, det var mest för att det var så slött på den arbetsplatsen. Har inga problem med vare sig sponken eller droger annat än i rekreationssyfte, så det är grönt

Lycka till, hälsa Turbo
Citera
2016-07-15, 03:35
Bannlyst
Citat:
Nej jag varken körde truck eller var tokfull, det var mest för att det var så slött på den arbetsplatsen. Har inga problem med vare sig sponken eller droger annat än i rekreationssyfte, så det är grönt

Lycka till, hälsa Turbo

Fint!

Vem ska jag hälsa ifrån och vad ska jag hälsa?

Han är rätt social iaf våran Turbo snackade lite skit med han då när allt gick åt fanders och menade på att alla kunde ha en dålig dag..... och senare peppade på honom när han var hans "normala" Turbo igen!
Citera
2016-07-15, 19:44
Medlem
Jag gissar på cannabis😎
Citera
2016-07-15, 20:02
Medlem
Kan vara Tramadol

Jag blir likadan på jobbet , jobbar som en maskin utan att stanna eller ta pauser svettet bara rinner men man mår så jävla gött och man blir extremt speedad, provat tjack o tram och kan säga att tram funkar 10 gånger bättre på att jobba iallafal på mig är det så.

Tramadol är nog bästa drogen att jobba på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in