Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Hur intelligent behöver man vara för att få med sig en ensam tjej mitt i natten in i en bil utan att lämna några spår efter sig? Inte mycket Pucko!!!
Troligen är hon död sedan länge, dumpad efter att ha blivit sexuellt utnyttjad. Tyvärr.
Inte så smart heller som ensam tjej att traska omkring långväga mitt i natten.
Korsør är en småstadsidyll där folk tar för givet att även unga tjejer kan gå säkert och tryggt på nätterna.
Jag passerar ganska ofta förbi på motorvägen eftersom jag ofta kör mellan Tyskland och Skåne, och ibland stannar jag till i Korsør, det är också en vacker omgivning, fin natur, lugnt, idylliskt och med trevliga människor som bor där.
Stora Bält bron är avgiftsbelagd, och utrustad med kameror som registrerar alla fordon, betalning sker med brobizz, kort eller kontant, en söndagsmorgon vid 05-tiden är det glest mellan bilarna som kör över bron, jag förmodar att polisen har kollat vad det är för några bilar som har passerat betalstationen mellan kl. 04.15-08.00.
Man kan också snabbt och lätt ta sig till Tyska gränsen därifrån, tar knappt 2 timmar och vid gränsen finns ingen gränskontroll när man kör in i Tyskland.
Kör man istället åt andra hållet så är man i Malmö efter knappt 1 timme och 20 minuter, dock ska tilläggas att det är gränskontroller vid svenska gränsen.