2016-11-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Hon kan korsa motorvägen genom att gå under viadukten, men om hon har gjord det är jo en jätte bra fråga.

Nånting jag har funderat över: Polisen säger att hennes mobil kort efter kl 0400 dog. Antigen pga brist på ström eller pga den blev släckt.

Vi vet:

Hon hade 20% ström på mobilen. Vi vet att hon gick från stationen kl. 0400. Kort efter dog mobilen.
Antigen har mobilen igen fått problemer eller också har den blivit släckt av någon.

20% ström håller mer än 0-5 minutter.

Om den har blivit släckt, har hon inte själv gjort det eftersom hon ville lyssna på musik, så en annen måste i så fall ha gjort det = troligen en överfallsman, som kanske har sett henne på stationen.

Jag tänker, kan det vara en taxichaufför nr 2? Jag känner inte Korsör station på natten, men där måste vara en eller fler taxier, som håller och väntar på kunder. Kan en taxichaufför ha gått på rast och ha följt efter henne antigen i bilen eller på fot?

It's a long shot, but hey I have seen stranger things.

Min tanke exakt när jag såg bilderna utan att jag visste om att mobilen slutade funka så snabbt.,Någon såg att hon gick iväg ensam och de andra klev in i en taxi. Det var ju en ganska stor parkering utanför stationen. En olycklig slump.
Citera
2016-11-13, 01:48
Medlem
Citat:
Kan en taxichaufför frånkoppla sin GPS på egen hand?

Vet ej, titta på denna bilden. Stor risk att någon såg henne gå iväg ensam in på stigen. Någon kan ju ha sett dem på tåget också och följt efter, kanske har haft bil?
https://www.google.se/maps/@55.3562725,11.1355197,3a,75y,107.38h,86.66t/data=!3m9!1e1!3m7!1s6Ogzflz4aWZ-izs4dSbkQg!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i44!6m1!1e1
Citera
2016-11-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
Vet ej, titta på denna bilden. Stor risk att någon såg henne gå iväg ensam in på stigen. Någon kan ju ha sett dem på tåget också och följt efter, kanske har haft bil?
https://www.google.se/maps/@55.3562725,11.1355197,3a,75y,107.38h,86.66t/data=!3m9!1e1!3m7!1s6Ogzflz4aWZ-izs4dSbkQg!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i44!6m1!1e1

True!
Fy fan va hemskt.
Citera
2016-11-13, 02:37
Medlem
Klockan 04.03 skickade hon en skärmdump på ett meddelande till en av vännerna i taxin via Facebook messenger. Vännen skickade ett svar som aldrig kom fram.

Är det bara jag som tror att hon under denna tiden blivit attackerad av någon och möjligtvis "ramlat" och börjat trycka överallt på mobilen i ren panik för att försöka ringa någon? Varför skulle man ta en skärmdump på ett meddelande och skicka strax efter man sagt hejdå till sina polare? Fyfan vad märkligt att ingen vet något och att i princip inga bevis har hittats om jag förstått det rätt!
Citera
2016-11-13, 03:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Men en allvarlig trafikolycka borde väl ha lämnat någon sorts spår. Och den vanligaste reaktionen på att av misstag skada någon vore väl att ringa 112.

Kör du påverkad och det var ditt fel så finns det anledning att inte ringa 112. Att nu larma gör ju de flesta men inte alltid säkert om nu detta innebär förlorat jobb och så flera år i fängelse och flickan nu möjligen då var redan död. Var det nu en tung lastbil så blir det heller inte så mycket spår då skadan på bilen blir obefintlig och nu tog det ett tag innan larm så lite regn tar nu bort eventuella blodspår.
Citera
2016-11-13, 03:31
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur intelligent behöver man vara för att få med sig en ensam tjej mitt i natten in i en bil utan att lämna några spår efter sig? Inte mycket Pucko!!!
Troligen är hon död sedan länge, dumpad efter att ha blivit sexuellt utnyttjad. Tyvärr.
Inte så smart heller som ensam tjej att traska omkring långväga mitt i natten.

Korsør är en småstadsidyll där folk tar för givet att även unga tjejer kan gå säkert och tryggt på nätterna.
Jag passerar ganska ofta förbi på motorvägen eftersom jag ofta kör mellan Tyskland och Skåne, och ibland stannar jag till i Korsør, det är också en vacker omgivning, fin natur, lugnt, idylliskt och med trevliga människor som bor där.

Stora Bält bron är avgiftsbelagd, och utrustad med kameror som registrerar alla fordon, betalning sker med brobizz, kort eller kontant, en söndagsmorgon vid 05-tiden är det glest mellan bilarna som kör över bron, jag förmodar att polisen har kollat vad det är för några bilar som har passerat betalstationen mellan kl. 04.15-08.00.

Man kan också snabbt och lätt ta sig till Tyska gränsen därifrån, tar knappt 2 timmar och vid gränsen finns ingen gränskontroll när man kör in i Tyskland.

Kör man istället åt andra hållet så är man i Malmö efter knappt 1 timme och 20 minuter, dock ska tilläggas att det är gränskontroller vid svenska gränsen.
Citera
2016-11-13, 03:37
Medlem
Hon skulle väl gå förbi en hamn när hon skulle hem ? Kanske har hon trillat i vattnet och drunknat och hamnat längre ut än vad dykarna letat ?. Jag läste att hon och vännerna varit på ett café och rökt vattenpipa där kan det ju hänga en del skumma typer. Kanske har en kille där blivit lite smått dissad kanske en sådan liten banal sak som inte vännerna ens tänkt på i efterhand. Kanske kan en person skuggat henne på tåget och sen ute i terrängen så boom. Sen ringt en kompis som kommit med bil och kroppen är borta.
Citera
2016-11-13, 03:58
Medlem
xaniixs avatar
Jag förstår verkligen inte varför hon ska gå hem själv kl 4 på natten och hon är 17 år bara och har förmodligen supat till det redigt. Hur svårt kan det vara att ringa/sms eller bestämma i förväg med en av sina föräldrar att om hon ska hem så kan dom komma och hämta henne eller möta halvvägs. Hur tänker man då både som dotter och förälder. Om jag hade haft en dotter och hon skulle ute med vänner å festa eller liknade och visste att det skulle bli sent då skulle jag har sagt till att ring förfan om du ska hem. Bättre att offra lite nattsömn än att förlora sitt barn.
Citera
2016-11-13, 04:39
Avslutad
Ja att det skett någon form av brott är nog till 98% säkert.

Om hon råkat bli påkörd varpå gärningsmannen tagit med kroppen o eldat upp någonstans hemma eller blivit förföljd och kidnappa låter jag vara osagt men att hon var så söt och ung gör att jag tyvärr är rätt säker på det senare.

Sjukt öde som tyvärr drabbar några få.

Att hon i skrivande stund ligger fastkedjad i någon mörk och kall källare hos en pedofil för att sedan hittas som kadaver om 10år vill jag inte ens tänka.
Citera
2016-11-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Fortfarande nyfiken på om polisen sökt med hundar och om de kammat noll där med. Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Korsør är en småstadsidyll där folk tar för givet att även unga tjejer kan gå säkert och tryggt på nätterna.
Jag passerar ganska ofta förbi på motorvägen eftersom jag ofta kör mellan Tyskland och Skåne, och ibland stannar jag till i Korsør, det är också en vacker omgivning, fin natur, lugnt, idylliskt och med trevliga människor som bor där.

Stora Bält bron är avgiftsbelagd, och utrustad med kameror som registrerar alla fordon, betalning sker med brobizz, kort eller kontant, en söndagsmorgon vid 05-tiden är det glest mellan bilarna som kör över bron, jag förmodar att polisen har kollat vad det är för några bilar som har passerat betalstationen mellan kl. 04.15-08.00.

Man kan också snabbt och lätt ta sig till Tyska gränsen därifrån, tar knappt 2 timmar och vid gränsen finns ingen gränskontroll när man kör in i Tyskland.

Kör man istället åt andra hållet så är man i Malmö efter knappt 1 timme och 20 minuter, dock ska tilläggas att det är gränskontroller vid svenska gränsen.

Bra info.

Kollat på kartor och min första tanke var att Korsør är ett riktigt transitställe med mycket trafik på grund av motorvägen och bron till Fyn.

Men kontrollerna gör att det inte är lika lätt att försvinna i mängden. Antar att polisen har koll på trafiken ut från Själland den natten och morgonen. Tror det är lättare att försvinna mot Köpenhamn.
Citera
2016-11-13, 09:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon kan korsa motorvägen genom att gå under viadukten, men om hon har gjord det är jo en jätte bra fråga.

Nånting jag har funderat över: Polisen säger att hennes mobil kort efter kl 0400 dog. Antigen pga brist på ström eller pga den blev släckt.

Vi vet:

Hon hade 20% ström på mobilen. Vi vet att hon gick från stationen kl. 0400. Kort efter dog mobilen.
Antigen har mobilen igen fått problemer eller också har den blivit släckt av någon.

20% ström håller mer än 0-5 minutter.

Om den har blivit släckt, har hon inte själv gjort det eftersom hon ville lyssna på musik, så en annen måste i så fall ha gjort det = troligen en överfallsman, som kanske har sett henne på stationen.

Jag tänker, kan det vara en taxichaufför nr 2? Jag känner inte Korsör station på natten, men där måste vara en eller fler taxier, som håller och väntar på kunder. Kan en taxichaufför ha gått på rast och ha följt efter henne antigen i bilen eller på fot?

It's a long shot, but hey I have seen stranger things.

Enligt Berlingske så hade E haft problem med batteriet en tid, därför kan man inte säga hur länge 20% bör ha räckt på just den här mobiltelefonen. Vissa mobiler kan stängas av någonstans under 20%, särskilt en några år gammal iPhone. Lägg därtill att E uppges ha grejat med lurarna, hon skulle lyssna på musik när hon gick hem enligt vännerna, det drar mer ström än en passiv och vilande mobil.

Ponera att E gick på stigen, då skulle hon passera det (enl. Berlingske) beryktade hområdet kring Motalavej. Varför är det beryktat, vilket klientel bor eller uppehåller sig där? Rask promenad bör betyda att E passerade Motalavej mellan fem och tio minuter efter att vännerna senast såg henne, mobilen kan ha lagt av ganska omgående efter att vännerna lämnade henne.
Senast redigerad av OY 2016-11-13 kl. 09:56.
Citera
2016-11-13, 09:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23899578.ab

Inget nytt i artikeln, men bra att media påminner antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in